WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...
Volgens wat ik in een Belgisch Metrokrantje lees, staat België serieus wat plaatsen lager.
De VS is geen goede referentie meer, voor een technologieland. Hun infrastructuur wordt niet goed onderhouden zodat ze op lange termijn meer putten dan onze Belgische wegen zullen hebben. De elektriciteit zal bij hen met de jaren ook meer uitvallen.
De VS is geen goede referentie meer, voor een technologieland. Hun infrastructuur wordt niet goed onderhouden zodat ze op lange termijn meer putten dan onze Belgische wegen zullen hebben. De elektriciteit zal bij hen met de jaren ook meer uitvallen.
Inmiddels is er al een reactie gepost waar het genoemd wordt en je kunt het via de bron in twee klikken vinden.
Lijkt me niet heel erg nodig, aangezien t.net in principe een Nederlandse website is. Bovendien is 'kan het artikel even aangepast worden' niet echt een heel vriendelijk verzoek...
Lijkt me niet heel erg nodig, aangezien t.net in principe een Nederlandse website is. Bovendien is 'kan het artikel even aangepast worden' niet echt een heel vriendelijk verzoek...
Rail Away!
Tweakers.net is een Nederlandstalige website, dus voor Nederlanders én Belgen. Zeker bij dit soort nieuws lijkt het mij relevant om ook de Belgische kant van de zaak aan te geven. Ik ga dat in verband met schoolwerk niet aanpassen, maar het lijkt mij wel iets wat moet worden toegevoegd.Mad Marty schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:08:
* Yoeri is het eens met Harm, als het goed is, is er al iemand mee bezig
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Geen slecht woord over Belgen ofzo, maar waar staat dat? Of is het toevallig omdat in half Belgie Nederlands wordt gesproken? Moeten we Suriname dan niet ook meenemen in het verhaal?Harm schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:16:
Tweakers.net is een Nederlandstalige website, dus voor Nederlanders én Belgen.
Als je echt consequent wil zijn als Belgisch/Nederlandse site dan moet je alles ook maar in het Frans online zetten. Maar dan moet je alle landen waar Frans wordt gesproken ook weer meenemen in je rapportages. Lastig, lastig....
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Harm schrijft toch dat het een Nederlandstalige website is 
Dus voor Nederland en het (min of meer
) Nederlands sprekende gedeelte van Belgie. De URL Tweakers.be bestaat niet voor niets.
Dus voor Nederland en het (min of meer
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Verwijderd
YEY jullie staan eropBelgië doet het nog net iets beter en blijft steken op een 24e plaats, een plaatsje hoger dan vorig jaar.
ps. ligt het aan mij of voelen belgen zich in het algemeen snel achtergesteld als ze niet worden genoemd? (nationalistisch gevoel?
Kan wel een soort nationalistisch gevoel zijn. Vooral omdat ik hier toch in de minderheid ben. Zijn er ergens eigenlijk statistieken te vinden qua site-bezoek enzo? Ik vind het soms ergerlijk dat alles vanuit Nederlands standpunt geschreven wordt; het is meestal een kleine moeite om ook eens aan Vlamingen te denken. En daar worden die mensen gelukkig van 
Overigens, Mad Marty, als t.net in principe een Nederlandse site is, waarom wordt er dan ook geschreven over de staat van telecommunicatie in Belgie? Waarom wordt er nieuws over overkopen in de Belgische markt opgezet?
Precies, omdat Vlamingen ook onder het doelpubliek van t.net vallen :-)
Overigens, Mad Marty, als t.net in principe een Nederlandse site is, waarom wordt er dan ook geschreven over de staat van telecommunicatie in Belgie? Waarom wordt er nieuws over overkopen in de Belgische markt opgezet?
Precies, omdat Vlamingen ook onder het doelpubliek van t.net vallen :-)
WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...
Nee, er zijn geen statistieken publiek beschikbaar daarover. Maar een simpele rekensom leert dat Nederlandstalige Belgen sowieso in de minderheid zijn: 16 miljoen Nederlanders en 6 miljoen Vlamingen... Dus dan is het niet zo vreemd om voornamelijk Nederlands nieuws te brengen en alleen de écht belangrijke Belgische zaken te beschrijven. En dat is dus wat we doenParasietje schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:05:
Kan wel een soort nationalistisch gevoel zijn. Vooral omdat ik hier toch in de minderheid ben. Zijn er ergens eigenlijk statistieken te vinden qua site-bezoek enzo? Ik vind het soms ergerlijk dat alles vanuit Nederlands standpunt geschreven wordt; het is meestal een kleine moeite om ook eens aan Vlamingen te denken. En daar worden die mensen gelukkig van
Sja, dat heb je met Nederlandse sites. Begin je toch een Belgische tweaker site?Parasietje schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:05:
Ik vind het soms ergerlijk dat alles vanuit Nederlands standpunt geschreven wordt
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Over de afgelopen week komt van alle bezoekers volgens Google Analytics 83% uit Nederland en 10% uit België. De Nederlandse bezoekers zijn ook nog een tikje 'trouwer' met 5,02 pageviews/bezoek vs 3,68 voor België. Gecorrigeerd naar pageviews wordt het dan zelfs 88% vs 8%.Harm schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:15:
Nee, er zijn geen statistieken publiek beschikbaar daarover. Maar een simpele rekensom leert dat Nederlandstalige Belgen sowieso in de minderheid zijn: 16 miljoen Nederlanders en 6 miljoen Vlamingen... Dus dan is het niet zo vreemd om voornamelijk Nederlands nieuws te brengen en alleen de écht belangrijke Belgische zaken te beschrijven. En dat is dus wat we doen.
Kortom hoewel we een Nederlandstalige site zijn, bevindt het grootste deel van onze doelgroep zich in Nederland zelf (Suriname en de Antillen komen overigens niet voor in de top10 voor
Wat je dan weer kan verbeteren door bij dergelijke nieuwsberichten ook België te vermelden. Wel gek dat er zo "weinig" belgische lezers zijn. Zowat al men directe collega's zitten wel dagelijks op t.net of got.ACM schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:29:
Anderzijds betekent dat natuurlijk dat er nog een heleboel Belgen zijn die we nog niet tot onze bezoekers kunnen rekenen
Ik heb hetzelfde gevoel. Alle mensen die ik ken, die min of meer professioneel met computers bezig zijn, komen af en toe eens langs op tweakers.net. Maar met de statistieken hierboven is het wel meer dan normaal dat Belgisch nieuws niet zo hard belicht wordt. Mijn excusesWhiteDog schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:49:
Zowat al men directe collega's zitten wel dagelijks op t.net of got.
* Parasietje is trots om tot de elite minderheid te behoren
Pagina: 1