Virtueel draaien van MacOS X (server)

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Wij hebben hier 2 xservers draaien in 1 rack. De 1 staat vaker uit zijn neus te eten dan wat te doen. Nu zouden wij graag van 2 xservers naar 1 gaan.

Is dit mogelijk dmv virtualisatie ala vmware?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Als eerste is het misschien handig als je vermeldt welke architectuur je gebruikt.. Als je dan al een intel processor hebt, kun je dit gewoon met vmware / parallels doen lijkt me.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:01
domi235 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:10:
Als eerste is het misschien handig als je vermeldt welke architectuur je gebruikt.. Als je dan al een intel processor hebt, kun je dit gewoon met vmware / parallels doen lijkt me.
AFAIK kan je daar niet de originele, officiële versie mee draaien, dat komt door het mechanisme wat Apple heeft ingebouwd, zodat het ook niet standaard op PC's draait. Met een gehackte versie lukt het wel lijkt me, maar dat is natuurlijk niet helemaal hoe het hoort, vooral niet voor een bedrijf.

Wat heb je precies draaien op die tweede server die weinig te doen heeft? Heeft het niet meer nut om ze "samen te voegen", of is dat niet mogelijk?

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 16:41

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:01
overbodig

[ Voor 112% gewijzigd door orillion op 30-03-2007 13:32 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Is opzich natuurlijk ook een alternatief. Dit zorgt ervoor dat de 2 xservers voor allebei de MacOS server installatie gebruikt worden. Deze neem ik mee.

Voor de anderen vragen geld:

- Intel based
- VMware en Parralels kunnen zover ik kan zien geen MacOS X virtueel draaien en ik ben daarom opzoek naar iets van een alternatief.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• 2nosedt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Mac OSX is wel te draaien met VMWare

musica | fotografica | amalia

Pagina: 1