Kabel 62 polig

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:40
Voor het bedienen van een slagboom word er een apparaat op een pc aangesloten. De kabel die naar de pc gaat is 62 polig. 21 eerste rij, 21 tweede rij, 20 onderste rij. Nu heb ik geen flauw idee wat voor kabel dit is en waar ik zulke verlengkabels (male / female) kan bestellen. Hopenlijk kan iemand mij hiermee verder helpen.

LOETKE

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:25
Heb je anders een paar foto's? Blijft een beetje gis-werk zo.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Typenummers en/of foto's zouden op zich wel helpen.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Sorry ik kan je er heleaas niet mee helpen, maar een slagboom met een 62 pollige kabel! Ten eerste vraag ik me af waar een slagboom zo veel kabels voor nodig heeft :S en ten tweede lijkt me dat dan ook wel een erg gaar ontwerp. over 4 kabels kan je al meer dan genoeg data plus stoom pompen lijkt me zo. Nou in iedergeval succes!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Wellicht kun je bij de leverancier van de slagboom terecht? Al vraag ik me ook af waarom er zoveel aders nodig zijn.

In elk geval lijkt het me geen kabel die je op de een of andere straathoek kunt kopen. Misschien wel zelf maken of laten maken.

Edit:
Een foto van kabel/connector en/of merk/type zou zeer welkom zijn

[ Voor 13% gewijzigd door JvW op 30-03-2007 12:30 . Reden: Toevoeging ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Precies PICS!!!111!!!

• RudyL
Zo wat een vlotte hulp.

Heb er zelf helaas geen foto van gemaakt, maar dit is een zelfde soort kabel.

Afbeeldingslocatie: http://www.ordikaz.com/images/annonces/261940.jpg.

Weet ook niet waarom er zo'n kabel nodig is, maar goed die zit er nu eenmaal aan. De fabrikant ervan zou er wel meer van weten. Misschien inderdaad wel een goed idee te vragen of hun daar ook een verlenging voor hebben, maar als die ergens anders te verkrijgen is, is dat natuurlijk ook goed.

[ Voor 3% gewijzigd door RudyL op 30-03-2007 12:37 ]

LOETKE

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:07
zijn 62 pins D-Sub connectoren, die moeten wel te krijgen zijn

edit: toch niet zo makkelijk te krijgen schijnbaar, tenminste, ik kan ze niet vinden bij Farnell

[ Voor 44% gewijzigd door Bramster op 30-03-2007 12:49 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Conrad heeft ze ook maar tot 50 polig.

Vraag me ook sterk af waar dat voor nodig is, heb wel eens in een nieuwbouw pand gewerkt met een poort en een paar lsagbomen, dat waren in totaal (poort en slagbomen samen dus) nog geen 10 draden.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
ik zou zeggen, met stukkie kabel (of 2x 30) en een uurtje of 2 solderen...

om daar een verlengkabel voor te krijgen lijkt me lastig.
fabrikant/installateur?

edit:

farnell heeft wel 62p High density stekkers, maar die van jou is vlgns mij niet h/d

[ Voor 24% gewijzigd door Japidoff op 30-03-2007 17:51 ]

gang is alles

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:01
Ongelofelijk maar waar: door "62 pins Dsub" in te voeren in google, en op enter of op "zoeken" te drukken, vind je leveranciers en prijzen 7(8)7
Ik ga zelfs meer zeggen: binnen een minuut heb je prijzen en een adres/telefoonnummer, als dat niet geweldig is *O*

Kortom: gebruik google, bel die mannen/vrouwen op en leg je geval uit (in je beste engels als dat nodig is). Stel wel vooraf een budget op, hoeveel je eraan wil betalen (hou daarbij rekening met hoeveel een nieuwe slagboom kost, en wat het kost om die moeilijk te krijgen connector te vervangen door meerdere courante connectoren), en als het meer kost dan je wil betalen dan sla je aan het knutselen (of laat je dat doen).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
no offence,
maar meer dan connectoren kan ik niet vinden... en dan alleen de h/d's.
ben toch al echt een 1/2 uur aan t zoeken.

als t mijn kabel was zou ik er een stuk tussen lassen, naar mijn ervaring is kabel solderen sneller dan connector solderen..

gang is alles

• RudyL
@ japidoff, hoezo zou mijn kabel geen HD zijn? Voor zover ik kabels 62 polig kan vinden zijn deze allemaal hd.

LOETKE

Pagina: 1