Toon posts:

Toegang geweigerd tot CDROM rewriter (lege CD)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je een lege CDROM in je rewrite CDROM station doet, volgt het scherm wat je wilt doen:

Een CDROM branden met Nero, met Windows Mediaplayer, niets doen of...

Als ik dan selecteer Nero Burning ROM dan volgt de melding:

F:\
Toegang geweigerd

Ik heb dus Nero eens verwijderd en het opnieuw geïnstalleerd. Zelfde probleem. Ik gebruik XP Pro en ik denk niet dat het een vaag rechtenprobleem is, hoewel dit toch zou kunnen. Het vinkje bij de 'opnemen' tab van de CDROM Rewriter (eigenschappen F:\) is in ieder geval gecheckt.

Ik kan wel gewoon een CDROM lezen van dit station als er iets op staat. Het probleem begint dus bij het inbrengen van een lege CDROM.

Als ik ga branden dan gaat alles goed, tot het laatste moment (lead in en lead out). Dan volgt er een foutmelding en de CDROM is verdingest. Als ik de precieze melding hier zou moeten weergeven, dan moet ik er effe nog een naar de tief branden. Ik kan me die melding niet precies herinneren, maar hij brandt gewoon netjes alle bestanden 1 voor 1 en dan bij de lead in en out is er die foutmelding.

De fout 'F:\ toegang geweigerd' is natuurlijk het probleem. Wat kan hiervoor de oorzaak zijn? Hoe los ik het op?

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
Het ligt blijkbaar niet aan Nero, want die heb je opnieuw geinstalleerd.
Dus, ik zou in apparaatbeheer de drivers van de cd rom eruitgooien, en nieuwere (als die er zijn) ervoor in de plaats doen. En eventueel nieuwe firmware erin. Dan sluit je in elk geval weer wat software problemen uit (Nero, Cd-rom drivers en firmware). Eventueel zelfs nieuwe chipset drivers van je moederbord downloaden, want daarin zitten de ide drivers (aansluiting/ bus voor cd-rom en HD) ook.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 14:56

icecoolsniper

never run from a sniper!

Probeer eens een andere brander indien mogelijk.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys