Toon posts:

[Vista] hardwareversnelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ervaar problemen met mijn geluid tijdens het afspelen van een spel. Het stottert en kraakt. Nu is mij geadviseerd om de hardwareversnelling voor geluid terug of uit te zetten. In XP kan ik dit wel vinden, maar ik vraag me af waar deze optie in Vista zit?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Vista heeft dit niet, directe hardware toegang naar het geluid is niet mogelijk. Maar welke geluidskaart, welke driver en welk spel heb je?

[ Voor 73% gewijzigd door |sWORDs| op 30-03-2007 12:00 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:57:
Hallo,

Ik ervaar problemen met mijn geluid tijdens het afspelen van een spel. Het stottert en kraakt. Nu is mij geadviseerd om de hardwareversnelling voor geluid terug of uit te zetten. In XP kan ik dit wel vinden, maar ik vraag me af waar deze optie in Vista zit?
Het mag duidelijk zijn dat windows Vista een behoorlijk limiterende factor is voor geluidskaart fabrikanten zoals creative die hardwarematige ondersteuningen hebben. Want Vista laat dit gewoon niet toe

There is no place like ::1

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-03 10:41
Ik vermoed dat hij hier doelt op Command & Conquer 3 Tiberium Wars. Ik heb zelf precies hetzelfde probleem namelijk (even snel ze laatste post topics bekeken...).

Ik maak gebruik van de onboard geluidchip op mijn Asrock 939-Dual Sata moederbord. De driver (volgens mij een AC97) heb ik via Windows update gedownload. Ik meen dat het gewoon een standaard geluid chippie is.

[ Voor 6% gewijzigd door Banjy op 30-03-2007 12:06 ]

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
Ik heb dit probleem ook met Creative Soundblaster Live 24bits. Er zijn veel mensen die er last van hebben (zie Creative forum). Vanuit creative komt geen reactie. Het lijkt alsof ze dit niet gaan oplossen. Ook geen microfoonversterking trouwens. Uiteindelijk de reden waarom ik gister terug ben gegaan naar XP.

Het probleem is natuurlijk veroorzaakt door Microsoft door een veranderen in het hardware/drive systeem. Maar niet hun fout natuurlijk.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ascathon schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:10:
Ik heb dit probleem ook met Creative Soundblaster Live 24bits. Er zijn veel mensen die er last van hebben (zie Creative forum). Vanuit creative komt geen reactie. Het lijkt alsof ze dit niet gaan oplossen. Ook geen microfoonversterking trouwens. Uiteindelijk de reden waarom ik gister terug ben gegaan naar XP.

Het probleem is natuurlijk veroorzaakt door Microsoft door een veranderen in het hardware/drive systeem. Maar niet hun fout natuurlijk.
Beetje(je ziet tenminste wel dat het niet hun fout is) kortzichtig, deze verandering is al zolang bekend en er zijn zoveel beta's geweest waarin problemen te testen/op te lossen waren. Tenopzichte van Creative is het helemaal hun eigen fout, hadden ze EAX maar open moeten stellen. Voor de X-FI is er een oplossing via Alchemy, welke EAX via OpenAL laat gaan, misschien dat de Audigy en Live! kaarten ook nog ondersteuning gaan krijgen. Ik gebruik mijn onboard Analog Devices 1988b, welke het in C&C 3 en TestDrive Unlimited perfect doet onder Vista.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 30-03-2007 12:48 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
zelfde probleem hier... ook een ac97 chippie. Ik denk dat het wachten is op een update.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het gaat inderdaad om c&c3. Het is zo'n realtek kaartje die in zo'n toshiba notebook zit.

Weer een reden om terug te "graden" naar XP.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb zelf een ALC850 (Asus A8N-SLI Deluxe) en gebruik de drivers van de Realtek website (8/3/2007) deze werken perfect met Vista Ultimate, in C&C3 geen probleem ook met WFTP en Stalker geen probleem.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1