Verschillende volumes in verschillende ruimtes

Pagina: 1
Acties:
  • 559 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02 10:25
Ik ben op zoek naar een systeem om in verschillende (4-6) ruimtes het geluids volume apart te kunnen regelen. Het gaat om achtergrondmuziek dus absoluut geen grote vermogens. Versterker en (inbouw) speakers moeten ook nog aangeschaft worden dus ik kan nog alle kanten op. Ik wil in principe 1 luidspreker per ruimte gebruiken dus geluid dan mono aanbieden, of zgn stereo-speakers gebruiken.

Na wat zoekwerk kwam ik de SVC-4 en SVC-6 van Art Sound tegen wat een goede oplossing lijkt, hier kun je op 1 apparaat volume apart regelen voor 4 of 6 (stereo) luidsprekers.
Ook zou ik in iedere ruimte een aparte volume regelaar kunnen maken maar dat komt volgens mij duurder uit, 6 x ca 60-70 per regelaar euro tegen een kleine 150 euro voor de centraal geregelde SVC-6 van Art Sound.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie of ken je andere merken die een soortgelijk systeem hebben ?

• sanook
Niemand die ervaring heeft hiermee of een tip kan geven ?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Waarom niet gewoon meerdere versterkers? Of actieve boxen?

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04-2025
Gewoon mengpaneel.

En met 2 of 3 A+B versterkers stereo uitzenden.

• sanook
Aktieve boxen zou een alternatief kunnen zijn, maar dat is wel duurder. Aparte versterkers liever ook niet. Ik wil in de betreffende ruimte's namelijk liever geen apparatuur opstellen, dus dacht aan inbouwspeakers voor in het plafond die vanaf een centrale plaats geregeld worden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Om wat voor omgeving gaat het precies dat je dit wilt doen? Moeten de luisteraars ook zelf het volume kunnen bepalen, of mag dat ook op centraal niveau plaatsvinden?
Wat ik wel eens heb zien doen was dat men gewoon autoradio-speakers nam, die middels een mengpaneel schakelde en regelde, en de algemene versterkte output van een versterker als input voor het mengpaneel gebruikte. Moet je alleen wel een mengpaneel met meer dan 1 out hebben dat ook een ingang op meerdere kanalen uit kan sturen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sanook
The Eagle schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:55:
Om wat voor omgeving gaat het precies dat je dit wilt doen? Moeten de luisteraars ook zelf het volume kunnen bepalen, of mag dat ook op centraal niveau plaatsvinden?
Wat ik wel eens heb zien doen was dat men gewoon autoradio-speakers nam, die middels een mengpaneel schakelde en regelde, en de algemene versterkte output van een versterker als input voor het mengpaneel gebruikte. Moet je alleen wel een mengpaneel met meer dan 1 out hebben dat ook een ingang op meerdere kanalen uit kan sturen :)
De output van een versterker als input voor een mengpaneel gebruiken ? Bedoel je zoiets als waar ik in de openingspost al naar link: http://www.artsound.be/index.cfm?pageID=16114 ?

Het gaat om een soort praktijkruimte met verschillende behandelkamers en een wachtruimte. Volumeregeling liever centraal dan in de ruimte apart maar geen must.
Pagina: 1