Upgrade, doen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:27
Ik kan eventueel voor een leuk prijsje mijn huidige systeem een upgrade geven, zie hieronder voor de oude en nieuwe situatie.

Huidige specs:

Gigabyte GA-K8NS-939 (nForce 3 s939 board)
2x 512MB TwinMOS PC3200
AMD Athlon 64 3500+ Newcastle
ATI X800 XT AGP

Nieuwe specs:

Asus A8N-SLI Premium
2x 1GB Corsair TwinX PC4000PT CL3.0
AMD Athlon 64 4000+ San Diego
nVidia Geforce 6800 Ultra

Waarom zou deze upgrade te rechtvaardigen zijn voor mij?
- 2x zoveel geheugen
- nForce 4 chipset ipv nForce 3 dus eindelijk fatsoenlijke Vista drivers
- Meer op de toekomst gericht (PCI-e ipv AGP)
- Snellere cpu

Echter nu zit ik ook met een aantal cons:
- Nog steeds s939, oude standaard dus
- Is de 6800 Ultra nou echt wel sneller dan een X800 XT

Dilemma dus. Op zich klinkt het natuurlijk wel allemaal hartstikke aantrekkelijk, maarja :/ Hoe denken jullie erover?

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 23:30
De 6800U is niet sneller dan een x800xt, kan je beter voor een 1950pro gaan. Hetzelfde moederbord houden maar een s939 amd 4000+ kopen en een extra 2x 512 DDr erbij van hetzelfde merk. De upgrade die je hieronder weergeeft zou je veel geld kosten en mischien net 5% prestatiewinst geven dus dat zou ik iig zeker niet doen! Als je gewoon een 1950 pro koopt en een 939 proc met extra 1 gig aan ddr kan je wel weer even mee. En als je eenmaal rond de 800-1000 euro hebt koop dan meteen een nieuw C2D systeem met een 8800gts of een low range rd600 serie.

Specs

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ik begrijp niet helemaal hoe dit een upgrade is als je alles vervangt. Als je toch zowel mobo als CPU vervangt, waarom dan geen intel core 2 duo? Anders zou ik gewoon de oude CPU op een nieuw mobo zetten met nieuwe grafische kaart. Je hebt dan wat geld over om een betere grafische kaart te kiezen. Aan de andere kant is s939 wel een compleet dood spoor. Veel CPU's worden er niet meer voor gemaakt volgens mij en iets nieuws komt er sowieso niet meer voor.

Oh, eens met hierboven trouwens. Is logischer dan nieuw s939 mobo. Maak de upgrade in elk geval niet te duur. CPU 3500+ naar 4000+ zou ik echt niet doen trouwens. Of niet of meteen X2 4600+. In het kort gezegd is het misschien beter meteen voor een heel nieuw systeem te sparen, want:

- DDR gaat weg voor DDR2
- Er komen geen nieuwe S939 CPU's meer
- AGP gaat (is) weg voor PCI-e

[ Voor 29% gewijzigd door jvo op 30-03-2007 11:50 ]

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05 22:16
jvo schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:45:
Ik begrijp niet helemaal hoe dit een upgrade is als je alles vervangt. Als je toch zowel mobo als CPU vervangt, waarom dan geen intel core 2 duo? Anders zou ik gewoon de oude CPU op een nieuw mobo zetten met nieuwe grafische kaart. Je hebt dan wat geld over om een betere grafische kaart te kiezen. Aan de andere kant is s939 wel een compleet dood spoor. Veel CPU's worden er niet meer voor gemaakt volgens mij en iets nieuws komt er sowieso niet meer voor.
Ik zeg ook C2D... Gewoon de budget E4300, die clocken ook lekker over...

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-05 13:57
Natuurlijk zijn C2D processors best wel krachtig, maar onlangs heb ik een upgrade gedaan van een AMD 3500+ naar een Opteron 175 (4600+ X2) en tegelijk heeft een vriend van me een C2D 6400 systeem aangeschaft met dezelfde videokaart (X1950PRO PCI-E).

De 3DMark scores liggen nagenoeg gelijk en financieel gezien was de upgrade ook vrijwel even duur. Voor zijn C2D systeem is natuurlijk wel te zeggen dat deze nog wel wat makkelijker te upgraden is wat betreft CPU.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

De grote vraag is het kostenplaatje. Hoeveel kost een core2duo met 1 gig b.v. meer dan dit zetje? De goedkoopste core2duo is al stukken sneller dan de Athlon.

Een andere grote vraag is wat doe je ermee. Heb je het wel nodig?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Ik zou helemaal niet upgraden, maar een half jaartje wachten..'t schijnt dat intell de c2d's omlaag
gooit omdat de c4q's ( :? ) op de markt gaat brengen...

Tegen die tijd is een 6600 heel goed te doen....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Volledig eens met Nemaattori.
Misschien dat een simpele RAM upgrade soelaas biedt, maar meer geld zou ik daar toch ook niet aan hangen.

De "upgrade" naar het systeem met de 2 gig en nforce4 lijken me zelfs nog nuttelozer dan de aanschaf van een A64 X2 of C2D.

[ Voor 1% gewijzigd door mieJas op 30-03-2007 14:11 . Reden: vrijdag, moe, zinsconstructie = kaka ]

Yes, but no.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor de updradevragen is er een centraal topic in Complete Systemen & Laptops :)
Neem wel de topicstart van het topic aldaar door, want de topicstart zoals je hier hebt opgesteld voldoet niet helemaal ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.