Toon posts:

Statistieken: meederheid bezoekers na 30 sec weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website waar de statistieken in awstats bijgehouden worden.
Ik zie daarin dat 60% van de bezoekers binnen 30 sec. weg is. Is dit wel normaal?

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:39

hamsteg

Species 5618

Is algemeen bekend.

Dat doen jij en ik ook. Als ik iets zoek dan ga je via een zoekmachine de verschillende sites af.
De front page moet de 'x' factor hebben, moet een een paar regels vertellen wat de inhoud is en moet snel laden. Voldoet íe daar niet aan dan ga je weer weg ... dit alles wordt beoordeeld binnen 30 seconden (vaak al binnen 10). De kunst van het weglaten vergroot de kans dat mensen blijven omdat je dan min of meer gedwongen wordt die paar regels toch te lezen en dit vergroot de kans dat je doorklikt binnen de website.

edit:
Oh, BTW bots blijven ook maar een paar seconden

[ Voor 5% gewijzigd door hamsteg op 30-03-2007 11:01 ]

... gecensureerd ...

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is niet iets om me zorgen over te maken? Het is een website met vacatures enz.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
30 seconden is vrij lang hoor.
(trouwens ik dacht dat awstats alleen access logs uitlas.. daaraan kan je niet zien hoe lang iemand de pagina open laat staan, alleen de tijd tussen de eerste en laatste klik.. )

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bij mijn weten is http nog steeds volkomen stateless, dus statistieken over hoe lang een bezoeker aanwezig is, zijn m.i. nogal uit de lucht gegrepen. Of in ieder geval voor een gedeelte gebaseerd op allerlei aannames.

Hoe kun je nu met 100% zekerheid weten of ik een pagina uitgebreid bestudeer en een uur zit te lezen, of na 5 seconden het al voor gezien hou? Een webserver kan dat verschil niet zien, althans niet met platte html code.

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 13:46
Het enige "onderzoek" dat ik ken zegt dat de gemiddelde bezoeker in 4 seconden beslist of een (bedrijfs) website wel of niet relevant voor hem is. Het is dus belangrijk dat je site er gelikt uitziet en dat de bezoeker in 1 oog opslag kan zien wat het aanbod is. Bij een normale site moet dus meteen duidelijk zijn wat voor informatie er te vinden is.
Pagina: 1