Toon posts:

Switchen tussen netwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai manne.

Ik heb sinds woensdag een nieuw macbookje 2GHz en 2GB RAM.
tot nu toe super super tevreden mee alleen heb ik nog lastige 'switcher vragen'.

Ik zou graag handig en zonder veel tralala willen switchen tussen netwerken.
Thuis maak ik direct verbinding met het internet (via Ethernet kabel) en dit werk perfect. Nu als ik op draadloos wil op school moet ik proxy instellen. Dit is heel omslachtig omdat ik in elk programma (Mail, iChat, Adium, Firefox, ..) handmatig dit moet instellen. Ik heb effe ligge spelen in Systeemvoorkeuren / Netwerk en hier een nieuwe locatie aangemaakt, waar ik de proxy instel, alleen werkt dit niet :( Ik heb gesearched op got én google maar vind nix significants.

2de probleempje waarmee ik kamp is ik thuis niet via airport kan connecten met men WiFi router.
De router is de Belgacom/philips SNA 6600
Heb reeds alle mogelijke firmwares geprobeert waar het wil niet
momenteel staat er deze philips firmware op:
Runtime Code Version:
0.43 (Aug 29 2005 17:01:12)
Via Ethernet gaat de MacBook perfect op internet. Eveneens staat er net naast een Win XP machine die wel draadloos op het netwerk kan. Aan het airport kaartje kan het ook niet liggen omdat ik op school wel draadloos kan.

Als er iemand me kan helpen, would be greatly appreciated!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 10:32 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

Mbt de proxy: wat bedoel je met "het werkt niet" ?

Mbt de router: wat bedoel je met "het wil niet" ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:45
Wat betreft je 2e vraag, zoeken bij google naar network switcher, zijn handige tools voor. Zelf gebruik ik NetSwitcher, www.netswitcher.com

Verwijderd

tzzz schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:25:
Wat betreft je 2e vraag, zoeken bij google naar network switcher, zijn handige tools voor. Zelf gebruik ik NetSwitcher, www.netswitcher.com
het gaat om de Mac slimpie, niet om Windows.

toch moet er wel een tooltje zijn om iets soortgelijks te bewerkstelligen.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:00

SpamLame

niks

tzzz schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:25:
Netswitcher is niet voor MacOSX, besides dat heb je niet nodig. Voor elk andere netwerk waar je aan connecten wilt maak je een lokatie aan waar je dan de juiste instellingen voor betrff. lokatie doet.

Lokatie aan maken is via appeltje menu > lokaties >< nieuwe lokatie maken

Zie http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106653 voor meer details

[ Voor 6% gewijzigd door SpamLame op 30-03-2007 12:31 ]

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
SpamLame schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:29:
[...]

Netswitcher is niet voor MacOSX, besides dat heb je niet nodig. Voor elk andere netwerk waar je aan connecten wilt maak je een lokatie aan waar je dan de juiste instellingen voor betrff. lokatie doet.

Lokatie aan maken is via appeltje menu > lokaties >< nieuwe lokatie maken

Zie http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106653 voor meer details
Locaties gebruiken is inderdaad precies bedoeld voor dingen als je eerste vraag. Je moet per locatie je instellingen maken, en dan switchen tussen die locaties. Dat kan via het appeltje linksboven > locations, Maar zelf vind ik Quicksilver nog iets handiger. Er zijn overigens ook tooltjes die dit automatisch voor je doen, maar dat werkt wat mij betreft nog niet helemaal lekker.

Voor je 2e vraag moet je misschien iets meer vertellen over je instellingen en beveiliging, kan zo niet echt zien wat er fout zou kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
hey gaste

sorry van het late antwoord, was namelijk vakantie en kon dus niet checken of het werkte op school

het 2de probleem van airport heb ik opgelost gekregen, ik heb nog is van kanalen geswitched en het werkte. Blijkbaar werkt het op sommige wel en op sommige niet. Hij staat op kanaal 4 nu.

Het 1ste probleem krijg ik weliswaar niet opgelost :(
Afbeeldingslocatie: http://www.stefds.be/images/locatie.jpg

als ik die proxy manueel in elk programma invul werkt het wel, maar als ik in het programma de proxy blanco laat, en via deze 'locatie' de proxy gebruik werkt het niet.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je hebt hem ingevuld bij FTP-proxy.. je moet hem invullen bij http.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
hij staat daar ook ingevuld :)

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 18:44
Dan zou het moeten werken. Als je nu thuis gaat werken via ethernet moet je de locatie wijzigen naar automatisch (of een locatie met speciale instellingen voor thuis)

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Zeker dat je als proxy poort 8080 moet hebben?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Sommige apps gebruiken die instellingen daar niet maar houden dat zelf bij. Let daar even op. (Beetje stom dat, maar dat zijn meestal cross-platform apps zoals firefox e.d.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reply's al.

@martijn007
idd dat dacht ik ook. Voor thuis heb ik een locatie 'thuis' aangemaakt die een directe verbinding maakt met internet, zonder proxy dus. Dit werkt zonder problemen

@Daenney
de poort moet zeker 8080 zijn, dat is zo opgegeven van school uit en het werkt hiermee als ik dit manueel ingeef in de programma's zelf.

@CyBeR
hmm dat is wel erg balen dan. Vind het net een heel handige feature in OS X, zodat ik niet telkens manueel in elk programma de proxy moet instellen. Is er een manier waarom ik dit wel werkend krijg dan?

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:09
Lijkt me duidelijk toch? Of je gebruikt alleen programma's die zich daar aan houden, of je stelt het steeds handmatig in voor de programma's die hun eigen instelling hebben.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Wat is de melding die je krijgt bij verbinding maken, en is de router beveiligd?

Let erop dat je niet je password moet invoeren (bijv "Pietje") maar de hexadecimale variant (bijv. A0:11:46:B7:A3).

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 11:53
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 00:35:
bedankt voor de reply's al.

@martijn007
idd dat dacht ik ook. Voor thuis heb ik een locatie 'thuis' aangemaakt die een directe verbinding maakt met internet, zonder proxy dus. Dit werkt zonder problemen

@Daenney
de poort moet zeker 8080 zijn, dat is zo opgegeven van school uit en het werkt hiermee als ik dit manueel ingeef in de programma's zelf.

@CyBeR
hmm dat is wel erg balen dan. Vind het net een heel handige feature in OS X, zodat ik niet telkens manueel in elk programma de proxy moet instellen. Is er een manier waarom ik dit wel werkend krijg dan?
Neem dan Camino. Da's FireFox in een OSX jasje. Draait dezelfde renderengine onder, dus als een site werkt in FF, dan werkt het ook in Camino. Denk dat je je vrij snel thuis zult voelen in Camino als je FF zonder extra plugins draait.

http://www.caminobrowser.org/

Grootste voordeel van Camino vind ik overigens dat het veel sneller opstart dan FF.

[ Voor 6% gewijzigd door The - DDD op 19-04-2007 13:37 ]

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:28:
2de probleempje waarmee ik kamp is ik thuis niet via airport kan connecten met men WiFi router.
De router is de Belgacom/philips SNA 6600
Heb reeds alle mogelijke firmwares geprobeert waar het wil niet...
Toevallig ben ik zelf gisteren bezig geweest m'n bestaande netwerk uit te breiden met WIFI. Op een gegeven moment had ik exact hetzelfde probleem. De hardware is niet van Apple, maar een Linksys kastje dat ik gekregen heb van iemand.

Als je WEP beveiliging hebt ingesteld moet je er om denken dat bij het invoeren van je WEP Key (hexadecimale waarde) op je MacBook je vooraan eerst een $ (of als dat niet werkt een 0x) plaatst. Dit hoeft niet altijd zo te zijn, maar kan best het proberen waard zijn (;

Misschien dat dit ook voor de Belgacom/philips werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door c4ke op 19-04-2007 15:34 ]

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

r.venema schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:10:
[...]

Toevallig ben ik zelf gisteren bezig geweest m'n bestaande netwerk uit te breiden met WIFI. Op een gegeven moment had ik exact hetzelfde probleem. De hardware is niet van Apple, maar een Linksys kastje dat ik gekregen heb van iemand.

Als je WEP beveiliging hebt ingesteld moet je er om denken dat bij het invoeren van je WEP Key (hexadecimale waarde) op je MacBook je vooraan eerst een $ (of als dat niet werkt een 0x) plaatst. Dit hoeft niet altijd zo te zijn, maar kan best het proberen waard zijn (;

Misschien dat dit ook voor de Belgacom/philips werkt.
Dat moet idd zo op de Belgacom/Philips routers en ook op bepaalde belkins, is nog een heel topic over geweest in een telecom forum, kwam ik gister weer tegen.
Pagina: 1