Hai manne.
Ik heb sinds woensdag een nieuw macbookje 2GHz en 2GB RAM.
tot nu toe super super tevreden mee alleen heb ik nog lastige 'switcher vragen'.
Ik zou graag handig en zonder veel tralala willen switchen tussen netwerken.
Thuis maak ik direct verbinding met het internet (via Ethernet kabel) en dit werk perfect. Nu als ik op draadloos wil op school moet ik proxy instellen. Dit is heel omslachtig omdat ik in elk programma (Mail, iChat, Adium, Firefox, ..) handmatig dit moet instellen. Ik heb effe ligge spelen in Systeemvoorkeuren / Netwerk en hier een nieuwe locatie aangemaakt, waar ik de proxy instel, alleen werkt dit niet
Ik heb gesearched op got én google maar vind nix significants.
2de probleempje waarmee ik kamp is ik thuis niet via airport kan connecten met men WiFi router.
De router is de Belgacom/philips SNA 6600
Heb reeds alle mogelijke firmwares geprobeert waar het wil niet
momenteel staat er deze philips firmware op:
Runtime Code Version:
0.43 (Aug 29 2005 17:01:12)
Via Ethernet gaat de MacBook perfect op internet. Eveneens staat er net naast een Win XP machine die wel draadloos op het netwerk kan. Aan het airport kaartje kan het ook niet liggen omdat ik op school wel draadloos kan.
Als er iemand me kan helpen, would be greatly appreciated!
Ik heb sinds woensdag een nieuw macbookje 2GHz en 2GB RAM.
tot nu toe super super tevreden mee alleen heb ik nog lastige 'switcher vragen'.
Ik zou graag handig en zonder veel tralala willen switchen tussen netwerken.
Thuis maak ik direct verbinding met het internet (via Ethernet kabel) en dit werk perfect. Nu als ik op draadloos wil op school moet ik proxy instellen. Dit is heel omslachtig omdat ik in elk programma (Mail, iChat, Adium, Firefox, ..) handmatig dit moet instellen. Ik heb effe ligge spelen in Systeemvoorkeuren / Netwerk en hier een nieuwe locatie aangemaakt, waar ik de proxy instel, alleen werkt dit niet
2de probleempje waarmee ik kamp is ik thuis niet via airport kan connecten met men WiFi router.
De router is de Belgacom/philips SNA 6600
Heb reeds alle mogelijke firmwares geprobeert waar het wil niet
momenteel staat er deze philips firmware op:
Runtime Code Version:
0.43 (Aug 29 2005 17:01:12)
Via Ethernet gaat de MacBook perfect op internet. Eveneens staat er net naast een Win XP machine die wel draadloos op het netwerk kan. Aan het airport kaartje kan het ook niet liggen omdat ik op school wel draadloos kan.
Als er iemand me kan helpen, would be greatly appreciated!
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 10:32 ]