Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 20:54
Ik heb zojuist een aanbod gehad om ergens te komen werken. Hiervoor moet ik wel elke dag 95km van huis reizen (oftewel 190km per dag reizen). En ik krijg een reskostenvergoeding van 250 euro p/m netto.

Als ik het omreken naar hoeveel euro ik dan per km krijg kom ik op ongeveer 6,6 cent per km (uitgaande van een 40 urige werkweek).

Ik heb nu nog geen auto dus zal zoiezo beginnen met het reizen via openbaar vervoer en dan kom ik al 84 euro te kort die ik dan zelf zou moeten betalen om naar het werk te reizen..

Aangezien mijn startloon niet al te hoog is houd ik dus al niet zo veel over van het loon..

Nu vraag ik me af of dit niet veel te weinig is (ik heb weleens begrepen dat 18 cent per km ong standaard is, dan zou ik dus bijna 3 keer zoveel moeten krijgen..).
En wat anderen ongeveer voor reiskostenvergoeding krijgen met het aantal km's dat diegene reizen.

Verwijderd

18 cent/km is zeker niet standaard, dat is de maximale onbelaste vergoeding voor de werkgever. Jullie zullen er gewoon samen uit moeten komen. Wel is het vaak zo dat de reiskostenvergoeding afneemt naarmate het aantal kilometers toeneemt, anders betalen ze zich helemaal lens aan je reiskosten - zo stimuleren ze je om dichter bij te komen wonen.

Misschien kun je de optie van een lease-auto of OV-kaart met vergoeding eens voorstellen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 09:29 ]

• joenevd
lease auto mogelijkheid is pas na een bepaalde periode (wat naar mijn idee een stuk duurder is als die 250 p/m.. en ik ga echt niet verhuizen daarnaartoe.. Ik heb binnenkort een gesprek bij een ander bedrijf dus eens kijken wat die doen (daar wel mogelijkheid voor een leasewagen)..

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
Waar ik werk, is er gewoon een maximum geloof ik wat ze willen uitbetalen aan woon werk verkeer. Waarschijnlijk dat je daar ook tegenaan loopt.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

Afgezien van de vergoeding (meer dan die 250 zal er bij een andere werkgever niet inzitten): wil je uberhaupt wel meer dan 35.000 km per jaar aan woon -> werk afleggen. Ik weet niet in welk gedeelte van het land je woont en of je daar veel files hebt maar dat reizen zal je op een gegeven moment puur gaan tegenvallen.

Het werk zou wel erg leuk moeten zijn om iedere dag 95 kilometer enkele reis te gaan reizen. (maar vanuit mijn woonplaats zou dat voor een enkele reis al snel in de spits een uur of 3 kosten)

• joenevd
Tja, moeten hun maar niet iemand 'vragen' om op gesprek te komen die zo ver woont.. Als ik een auto heb en ik rijdt er naartoe dan houd ik wel wat over... maar dan moet ik eerst een auto kopen.. en dat duurt wel eventjes met dat loon.. bijna een jaar als ik vaste lasten en uitgaan mee reken.. of ik moet niks gaan doen in de tijd dat ik spaar.. dan zal het maar de helft zijn van die tijd.. maar ik ga in die periode echt niet niks doen..

(of ik moet een auto kopen die oud en goedkoop is, maar wil wel een beetje een degelijke auto)

Daarnaast als ik omreken hoeveel ik ongeveer rijdt met een auto naar het werk dan kom ik uit op zo'n 46000 km's p/jaar.. En dan kan ik na 1 a 2 jaar weer een nieuwe auto kopen aangezien ik een auto zal halen met al iets op de km stand of nog langer kan sparen.. dus of hun moeten het aantrekkelijker maken voor mij om daar te gaan werken.. of dan maar ergens anders werken..

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

littlejoannes schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:24:
Afgezien van de vergoeding (meer dan die 250 zal er bij een andere werkgever niet inzitten): wil je uberhaupt wel meer dan 35.000 km per jaar aan woon -> werk afleggen. Ik weet niet in welk gedeelte van het land je woont en of je daar veel files hebt maar dat reizen zal je op een gegeven moment puur gaan tegenvallen.

Het werk zou wel erg leuk moeten zijn om iedere dag 95 kilometer enkele reis te gaan reizen. (maar vanuit mijn woonplaats zou dat voor een enkele reis al snel in de spits een uur of 3 kosten)
Tsjah, dat is natuurlijk per persoon verschillend. Ik doe het al jaren, in de detachering, en nu m'n eigen keus om elders te gaan wonen, ook ongeveer 100km enkele reis. Ik doe er dan geen 3 uur enkele reis over, ik sta dan ook niet in de file. Dat scheelt een stuk :)
Abom schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:36:
De job moet wel heel erg goed zijn, wil je 200km per dag gaan rijden...of ze moeten heel goed betalen, wat ze dus niet doen.
Ik zie het ook als een stukje loyaliteit tegenover m'n werkgever, aangezien ze ook loyaal tegenover mij stonden toen ik 100km van m'n werk ging verhuizen door me een lease auto te sponsoren. Dat zijn ze natuurlijk zeker niet verplicht.

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 30-03-2007 10:38 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
De job moet wel heel erg goed zijn, wil je 200km per dag gaan rijden...of ze moeten heel goed betalen, wat ze dus niet doen.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:26:
18 cent/km is zeker niet standaard, dat is de maximale onbelaste vergoeding voor de werkgever.
Is inmiddels 19 cent; persoonlijk vind ik dat wel redelijk (en ik krijg dat dan ook). Mijn vader stapt er niet voor in z'n auto en mijn vriendin moet het met 12 cent doen (en bij haar is het een hele berekening, de eerste zoveel km voor eigen rekening enzo).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• joenevd
Als ze wat meer zouden betalen.. zou ik het minder erg vinden en het is een detacheringsbureau waarbij ik dus ook dichterbij geplaatst kan worden als het bedrijf.. maar dat zal in de eerste 2 jaar niet gebeuren denk ik..

Verwijderd

joenevd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:14:
lease auto mogelijkheid is pas na een bepaalde periode (wat naar mijn idee een stuk duurder is als die 250 p/m.. en ik ga echt niet verhuizen daarnaartoe.. Ik heb binnenkort een gesprek bij een ander bedrijf dus eens kijken wat die doen (daar wel mogelijkheid voor een leasewagen)..
Lease-auto kost je helemaal niets als je er alleen zakelijk mee rijdt. Privékilometers kosten je nu ook geld, dus dat is geen vergelijking.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:28:
[...]

Lease-auto kost je helemaal niets als je er alleen zakelijk mee rijdt. Privékilometers kosten je nu ook geld, dus dat is geen vergelijking.
Dat is iets wat veel mensen vergeten. Ik hoor ook altijd mensen zeuren;
"Ja maar die auto kost me zooo veel! :'( "

Zonder zich te beseffen wat ze nu feitelijk daarvoor terug krijgen. Tegelijkertijd willen ze dan ook geen KM registratie bijhouden, tsjah, wat is dan feitelijk het probleem?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• joenevd
Euhm ik bedoel de kosten voor het bedrijf.. 250 euro die hun aan me betalen of een leasewagen die ze voor me betalen.. zal denk die leasewagen voor hun wel duurder zijn.....

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:31

FreakNL

Well do ya punk?

joenevd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:28:
Tja, moeten hun maar niet iemand 'vragen' om op gesprek te komen die zo ver woont.. Als ik een auto heb en ik rijdt er naartoe dan houd ik wel wat over...

..
Van 6,6 ct hou je NIETS over. Je moet niet alleen je brandstof rekenen, maar ook je afschrijving, belasting en verzekering.
joenevd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:58:
Als ze wat meer zouden betalen.. zou ik het minder erg vinden en het is een detacheringsbureau waarbij ik dus ook dichterbij geplaatst kan worden als het bedrijf.. maar dat zal in de eerste 2 jaar niet gebeuren denk ik..
Een detacheerder zijn zonder auto te bieden. Lekker laten waaien zou ik zeggen.... Er zijn genoeg detacheerders die dat WEL bieden... 250 euro reisvergoeding is gewoon niets, dat zijn stage-voorwaarden...

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 30-03-2007 13:35 ]

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 07:00
6,6ct per kilometer is te weinig om van te rijden. Maar hoeft niet (zoals hierboven is aangegeven) zo "slecht" te zijn, mits dit elders wordt gecompenseerd. Bijvoorbeeld door een hoger loon.

Los daarvan zou ik mij wel afvragen of ik gedetacheerd zou willen zijn op 95km afstand.

Kun je er wat meer over vertellen, het gaat immers ook om jouw arbeidskansen; als die "minder" (in de zin weinig vraag, veel aanbod en weinig concrete banen) zijn dan kan ik me voorstellen dat je minder kunt eisen.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• joenevd
Momenteel 3 sollicitatie procedures lopen. 1tje is in principe net afgerond en daar krijg ik nog een contract van opgestuurd.. dat is dus deze met de slechte km vergoeding.. loon is ook niet dusdanig hoog dat je zegt dat het daar gecompenseerd wordt.. voor de anderen moet ik nog op gesprek..

Ik ben een startende IT-er, maar als je kijkt hoe er gesmeten wordt met arbeidsvoorwaarden e.d. bij andere bedrijven (ook waar ik op sollicitatie ga), vind ik dit wel iets te slecht.

Momenteel zijn de arbeidsvoorwaarden niet naar mijn wil, en ik ga nu eerst bij de andere bedrijven kijken en vervolgens kijk ik nog wel wat ik doe. Als de komende bedrijven niks zijn, dan ga ik proberen te rekken bij dit bedrijf. Ik neem aan dat je na een 2e gesprek alsnog niet akkoord kan gaan met een contract en deze vervolgens aan te laten passen?

De persoon waar ik het gesprek mee gehad heb, die wist niet veel over mijn contract te vertellen, dus een beetje een zooitje ongeregeld voor mijn gevoel, maar ik heb dan wel het begrip dat hij het waarschijnlijk ontzettend druk heeft. Ik weet wel de basisdingetjes als loon, km vergoeding en vakantiedagen, etc.. maar verhaaltje is nu wel bekend:P

[ Voor 17% gewijzigd door joenevd op 30-03-2007 15:00 ]

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
Je moet wel het complete plaatje bekijken. Maar ik vind het vreemd dat je geen leasebak krijgt wanneer je bij een detacheerder gaat werken. Mijn werkgever ligt ook een behoorlijk eind uit de buurt (bijna 80 km), maar ik word gewoon netjes 'in de buurt' geplaatst.

• joenevd
Ja ik moet eerst met een andere mee waarmee ik samen begin zodat ik ervaring op kan doen en ingewerkt wordt.. daarnaast is het ook meteen een leertraject en zal ik MCSA en MCSE krijgen.. maar ik moet dus met een ander mee waarvoor ik dus eerst naar het kantoor toe moet..

dus waar ik 'geplaatst' wordt is nog niet eens zeker.. Er is zoiezo niet veel duidelijk..

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:31

FreakNL

Well do ya punk?

Ben je HBO-er?

• joenevd
nee ik ben mbo-er, zat er wel aan te denken om hbo te gaan doen maar dit wil ik over 2 jaar ofzo via avondschool gaan doen..

Verwijderd

Vraag gewoon om meer vergoeding of loon omdat het anders niet rendabel is.
Ik zou iets anders zoeken.
joenevd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:14:
Een lease auto is altijd goedkoper dan zelf rijden.

Voor 250 euro per maand ga jij geen auto rijden, zelfs geen Lada.
Pagina: 1