Creative X-FI Audio - geen line-in / mic?

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Recentelijk heb ik de X-Fi Audio aangeschaft en ben qua geluidskwaliteit meer dan tevreden. Eén probleem heb ik wel met de zgn. Flexijack; de gecombineerd S/PDIF / Mic / Line-in aansluiting.

Volgens Creative zou er een functie zijn om tussen deze functies te switchen via de Console. Zie afbeelding

Echter in de console op mijn computer ontbreekt in dit scherm de mogelijkheid om te kiezen tussen de verschillende functies. Het enige wat ik daar zie is de sampling-frequentie en de bitafstemming. Onderin ontbreekt ook het hoofdtelefoonknopje, de Bass & Treble controls en alle logo's.

In de help-forums van Creative staat dat dit scherm dé manier is om de Flexijack in te stellen. Wie weet een alternatief of de juiste instelling zodat dit scherm wel compleet wordt?

• Real_MaRsMaN
Schopje. Niemand?

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 12:54

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Bij Volumescherm X-fi dubbelklikken
Midden onder zie je instellingen
daar 1x klikken

en bovenaan zie je instellingen digitale I/O

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• Real_MaRsMaN
Ra_gdd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:07:
Bij Volumescherm X-fi dubbelklikken
Midden onder zie je instellingen
daar 1x klikken

en bovenaan zie je instellingen digitale I/O
Ik heb wat rond gedubbelklikt, maar ik denk dat ik het niet goed doe of zo. Waar moet ik precies klikken? Heb je toevallig ook screenshots hiervan?

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
staat ie toevallig in audiocreatiemodus? Daarin kan je niet alles regelen.
edit: heb al getest, dat kan dus wel bij mij.
Anders in de THX instellingen. Daar kan het ook namelijk.

[ Voor 41% gewijzigd door elmertje op 02-04-2007 17:02 ]

• Real_MaRsMaN
elmertje schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:59:
staat ie toevallig in audiocreatiemodus? Daarin kan je niet alles regelen.
edit: heb al getest, dat kan dus wel bij mij.
Anders in de THX instellingen. Daar kan het ook namelijk.
Ik heb een Xtreme Audio, dat is de goedkoopste. En daar zit alleen de entertainment mode op...

• Real_MaRsMaN
Maar weer een schopje. Iemand een X-Fi hebben?

• Real_MaRsMaN
Voor het geval dat ooit iemand anders dit probleem heeft; ik heb het eindelijk opgelost.

Het probleem lag in het feit dat in de Windows Mixer, bij de opname-instellingen, onder de geavanceerde opties van de line-in een vinkje aanstond bij "niet controleren". Wanneer dit uit is, is het geluid van de line-in wel te horen. Hetzelfde geldt wanneer het geluid van de microfoon niet te horen is.

Nog een dingetje om op te letten, is dat het geluid van de line-in alleen te horen is via de voorste twee speakers. Gebruik je dus maar twee speakers, let er dan op dat je ze op de goede uitgang aansluit.

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Hebben? Sure! :P
Pagina: 1