Vista OEM gekoppeld aan mobo.. en nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Noin
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2022
Van de volgende site lees ik dat als ik OEM koop, dat gekoppeld wordt aan mijn mobo.
http://www.perfect-system...-vista-oem-of-retail.html

Waarin verschilt Vista OEM van Retail?
- Windows Vista OEM wordt niet in een speciale DVD box geleverd, de Retail versie wel.
- Windows Vista OEM wordt zonder handleiding geleverd, de Retail versie wel.
- Windows Vista OEM wordt gekoppeld aan het moederbord van de PC waarop het geïnstalleerd wordt. Mocht u dus besluiten een nieuw moederbord te installeren of een geheel nieuwe PC te kopen, dan is uw aangeschafte Windows Vista OEM niet meer opnieuw te installeren.
- Windows Vista OEM schaft u aan in 32-bit óf 64-bit versie, terwijl de Retail versie beide versies omvat.
- Windows Vista OEM gebruikers ontvangen geen support van Microsoft. Retail gebruikers ontvangen 90-dagen gratis support.

Nu wil ik binnenkort mijn eerste PC kopen die ik ga overklokken, en ik ben heel erg bang dat ik dan mijn mobo na 3 dagen opblaas door onkunde oid.
Ik wil Vista Ultimate kopen, de OEM kost 164 euro dat heb ik er wel voor over. De Retail kost 500 euro, dat heb ik er absoluut niet voor over.
Als nou na 3 dagen mijn mobo ontploft, ben ik dan ook meteen die 164 euro van Vista armer?

De vraag is dus of het 100% strikt is dat OEM aan je mobo gekoppeld is. Of krijg ik (net als ik nu bij XP heb) een telefoonnummer wat ik moet bellen als ik mijn Vista wil laten activeren mocht ik mijn mobo opblazen..?

Thnx voor de info!

Verwijderd

nee als je mobo ontploft mag je je OEM wel omzetten.

waarom bel je Microsoft niet trouwens? die weten dat allemaal veel beter.

• Noin
Waarom ik Microsoft niet bel is heel grappig...

Ik heb nu XP, en volgens hun heb ik die te vaak geinstalleerd. Wist niet eens dat er een maximum aantal installs aan zit maar goed zal vast wel ergens in de kleine lettertjes staan. Nu moet ik dus elke keer naar Microsoft bellen als ik XP installeer. Die mensen werken niet na 8 uur 's avonds.
Dus nu op dit moment naar Microsoft bellen om te vragen of ik OEM ook op een ander mobo mag installeren als de vorige ontploft is, werkt niet.

Maar bedankt voor de hulp :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Noin schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 02:10:
Dus nu op dit moment naar Microsoft bellen om te vragen of ik OEM ook op een ander mobo mag installeren als de vorige ontploft is, werkt niet.
Nee maar over 6 uurtjes is het wel weer gewoon een werkdag bij jullie :)

Verder helemaal eens met wat eerder is gezegd: als jouw mobo stuk gaat kan je gewoon vervangen en werkt je OEM vista nog steeds prima. Je zal wellicht wel moeten bellen ;)

Mag hopen dat je niet na 3 dagen je mobo opblaast, een beetje zonde

offtopic:
Zit een beetje verder weg dan jij denkt, geloof me, heb ik geen last van

[ Voor 13% gewijzigd door We Are Borg op 30-03-2007 03:06 ]

• Noin
Wordt mijn 1e poging tot overklokken dus als bij jou de stroom uitvalt: eerhmm ik weet van niks!
Terusten :)