DFI nForce4 SLI prestatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• C0llo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-10-2025
Beste mede tweakers,

Zins een paar weken werkt mijn DFI nforce 4 SLI-r niet meer naar behoren.
Het probleem betreft de performance van het ding in combinatie met mijn amd 64 3000+ venice.
Het lagt enorm in games die voorheen vlekkeloos draaiden en volgens sisoftware sandra gaat het niet mee zo hard als eerst: >Afbeelding<

Zoals je hier kunt zien gaat het op 2,7 Ghz nouwelijks harder dan een P3.
Misschien dat iemand hier nog een idee heeft?

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- bios reset
- ram getest - (andere ram, ram in andere pc)
- cpu getest - (andere cpu heeft hetzelfde probleem en deze cpu in een ander systeem werkt prima)
- vga getest - (werkt prima in ander systeem)
- voeding getest - (doorgemeten en getest op ander systeem)
- hd getest - (getest op ander systeem)
- ram in andere sloten (en los van elkaar)
- IDE hd ipv SATA

Overige specs:
AMD 64 3000+ Venice
DFI nForce 4 SLI-R
nVidia Geforce 7900GT
4x 512mb DDR 400 CL2.5
OCZ modstream 430 Watt

hartelijk dank =)

teambitstorm.nl

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Hoe doet ie het op standaard speeds? Hoe bij een minimale configuratie? Wat gebeurt er bij StressPrime? (ff zoeken met Google en enkele uren laten draaien)

• C0llo
mijn excusses, ja, op stock heeft doet hij precies het zelfde. echter geeft ie dan wel een nog lagere score dan op 2,7 ghz.
Als je met minimale configuratie bedoeld dat er enkel de onderdelen in zitte die het nodig heeft om windows te laden, geeft het precies hetzelfde.
Ik zal morgen eens kijken of ik Prime kan draaien.

teambitstorm.nl

• C0llo
hed nu eindelijk tijd gevonde om ff prime aan te zette. Na 3 en n half uur gaat het nog vrolijk verder. ik vind t echt een raar probleem :|

teambitstorm.nl

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Tja Windows opnieuw installeren is het enige wat ik nog kan bedenken, want softwarematig kan ik verder weinig van zeggen :P. Wat je nog zou kunnen doen is memtest draaien en kijken wat die voor snelheid voor het geheugen aangeeft. Anders zit er weinig op dan een nieuwe install. Zorg ervoor dat je alleen de nodige drivers installeert, liefst zelfs één voor één en telkens testen of het nog goed werkt (als het uberhaupt goed werkt na een reinstall ;)).

• C0llo
Helaas is dit nog zon punt wat ik al geprobeerd heb en ben vergeten te plaatsen :p.
Ik heb dit ook al met een andere hardeschrijf geprobeerd met een verse windows installatie maar nog steeds gaat ie niet harder. Ik denk dat het tijd word om rma aan te vragen :(

in ieder geval hartelijk dank voor het mee denken!

teambitstorm.nl

Pagina: 1