Codecs hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 607 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:11
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn computer weer opnieuw te installeren, dit omdat het spelen met de video/audio-codecs mijn computer weer eens flink verpest hebben.

Dit is niet de eerste keer dat de codecs niet meer goed werken, maar het is nu zelfs zo erg dat ik met mijn liedjes met winamp moet afspelen, omdat windows media player en itunes niet goed meer werken..

Dit ligt volgens mij allemaal aan de codec packs die ik heb geinstalleerd. (K-lite codec pack, XP Codec Pack, Codec Pack All in 1, enz, enz)

Maar straks, met mijn verse installatie (zonder rommel), ben ik eigenlijk opzoek naar losse codecs, dus geen packs. Simpelweg omdat er met packs zoveel rommel wordt geinstalleerd waar je toch niet op zit te wachten.

Maar ik heb geen ID welke codecs ik allemaal nodig heb om simpele dingen af te kunnen spelen, zoals DiVX, XViD, DVD enz. Verder hoef ik nog geen High Defenition codecs o.i.d. omdat ik die bestanden toch te groot vind om te downloaden..

Ik heb zelf dus al het 1 en ander onderzoekswerk verricht O-) en ik ben uitgekomen op de volgende Must Haves:
- Media Player Classic (schijnt de beste videoplayer te zijn)
- FFDShow
- Directvobsub (voor de automatische toevoeging v/d ondertiteling)

Denken jullie dat ik het hiermee red? Of hebben jullie nog belangrijke toevoegingen voordat ik morgen weer mijn PC verpest met allemaal rommel...

Ik zou het ook erg fijn vinden als WM11 eens een keer een aflevering lost zou kunnen afspelen zonder dat het om de minuut hapert..

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!

Ik hoor graag meer over jullie ervaringen en vondsten hierover!

bartosiej

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Installeer de VLC player eens. Daar zitten al een boel codecs ingebakken, dat scheelt een boel codecs installeren.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat Rob zegt ben ik het idd mee eens. Ik heb op mijn systeem geen enkele codec of codecpack geinstalleerd staan, ik doe alles met VLC (incl DVDs). Een enkele WMV wil nog wel eens een beetje haperen, maar dat kan ik dan meestal zonder probs in mediaplayer 6.4 afspelen (de standaard die in win2k zit).

Vroeger had ik ook het gezeik met codecpacks en weet ik al niet wat, maar tegenwoordig heb ik daar nooit meer last van.

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Maar ik vind VLC wel een vervelende speler, ik vind het veel prettiger om MPC te gebruiken. Op zich kan je dan best k-lite codec pack installeren want wat installeert k-lite:
Player:

Media Player Classic

ffdshow:

ffdshow

DirectShow source filters:

MP4 splitter (Gabest) [version 1.0.0.3]
MP4 splitter (Haali Media Splitter) [version 1.7.89.0]
For opening audio and video streams in a MP4 container (.mp4 files).
Matroska splitter (Haali Media Splitter) [version 1.7.89.0]
For opening audio and video streams in a Matroska container (.mkv and .mka files).
Ogg splitter (Haali Media Splitter) [version 1.7.89.0]
Ogg splitter (Gabest) [version 1.0.0.0]
For opening audio and video streams in an Ogg container (.ogm and .ogg files).
FLV splitter (Gabest) [version 1.0.0.1]
For opening audio and video streams in a FLV container (.flv files).
TS splitter (Haali Media Splitter) [version 1.7.89.0]
For opening audio and video streams in a MPEG Transport Stream container (.ts and .tp files).

DirectShow subtitle filter:

DirectVobSub (a.k.a. VSFilter)

Tools:

GSpot Codec Information Appliance

VobSubStrip
Bevat alles wat jij ook nodig hebt. Speelt dan mkv, mp4, avi, ogg, fkv, ts. Je bent dan helemaal klaar :)

• blaatkipje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 07:31
Ik ben ook voor VLC werkt echt super. Anders idd ffdshow verder heb je niks meer nodig.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
K lite codec pack gebruik ik ook. De standard versie is genoeg en je hoeft je nooit meer zorgen te maken om je codecs. Er wordt ook zo goed als geen troep geinstalleerd en ik heb nog nooit last gehad van een instabiel systeem door die codecs. (voor zover je dat kunt nagaan natuurlijk). Echt groot is het pakket ook niet echt.

[ Voor 6% gewijzigd door Joolee op 29-03-2007 23:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Irminsul schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:45:
Maar ik vind VLC wel een vervelende speler,
Wat vind je er dan zo vervelend aan? Want in principe is er zat aan in te stellen.

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:00
Joolee schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:51:
K lite codec pack gebruik ik ook. De standard versie is genoeg en je hoeft je nooit meer zorgen te maken om je codecs. Er wordt ook zo goed als geen troep geinstalleerd en ik heb nog nooit last gehad van een instabiel systeem door die codecs. (voor zover je dat kunt nagaan natuurlijk). Echt groot is het pakket ook niet echt.
Ik ben ook een trouwe K-Lite codec gebruiker, fijne tools en goede codecs, althans in mijn ogen dan he >:) Ik pak dan vaak wel de mega codec, maar ja dat is eigenlijk wel overkill ja, de standaard K-Lite codec is goed genoeg ja :)

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:38

RayNbow

Kirika <3

Reden om VLC niet te gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://xs313.xs.to/xs313/07134/VLCvsMPC.jpg.xs.jpg
(klikbaar)

Edit:
Omdat iemand me vroeg om ook de laatste versie van VLC te testen, zijn hier extra screenshots. Het resultaat verschilt weinig :+
Afbeeldingslocatie: http://xs313.xs.to/xs313/07135/VLCzuigtnogsteeds1.jpg.xs.jpg Afbeeldingslocatie: http://xs313.xs.to/xs313/07135/VLCzuigtnogsteeds2.jpg.xs.jpg
(klikbaar)

Edit 2:
VLC negeert trouwens ook nog de default-eigenschap van tracks in mkv bestanden.

[ Voor 69% gewijzigd door RayNbow op 30-03-2007 00:24 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:33

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ik snap dat codecs een rotzooi kunnen geven

ikzelf maak gebruik van het enigste goede codec pack wat er is : cccp of te wel combined community codec pack, eventueel real alternative en quicktime alternative en eventueel bij trage pc coreavc voor h264

daar zit mpc bij

je kunt afaik ALLES afspelen met cccp en het is deinstalleerbaar ;)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Terw_Dan schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:51:
[...]

Wat vind je er dan zo vervelend aan? Want in principe is er zat aan in te stellen.
Ik vind de kwaliteit van met name h.264 bedroevend en de mogelijkheid om een aparte ac3/dts filter te gebruiken is ook niet aanwezig, wat ik vervelend vind aangezien de optical out bij VLC dan niet werkt bij mij, dus stereo geluid.
Pagina: 1