Latitude C840 geen beeld -> Backlight & Inverter

Pagina: 1
Acties:

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:48
Ik heb hier een Dell latitude C840 staan,
Wanneer ik deze aanzet (netstroom + accu's) dan werkt het beeld, wel met een beetje rare gele kleur. Na enkele seconden: net voor het Windows bootscreen valt het scherm uit, tenminste de backlight.. het LCD blijft gewoon werken (erg donker beeld)

Een externe monitor aansluiten werkt goed die krijgt en houd gewoon beeld, als ik dan weer overschakel naar het LCD dan springt hij ook gewoon aan en werkt voor enkele seconden goed dan valt hij weer uit, dit kun je eeuwig herhalen.

Nu is de vraag ligt dit aan de inverter of/en aan het backlight? Ik moet er wel even bij vertellen dat er ipv een 90 Watt netadapter een originele Dell 70 watt netadapter aanhangt, maar de accu's zijn ook vol.

Ik heb erg veel topics gevonden met hetzelfde probleem, vreemd genoeg staat in geen van allen een oplossing/conclusie.

Dell C840 Laptop gaat spontaan uit
Lattitude C840 beeldscherm problemen
Dell Latitude C840 met GeForce 4 Go 64MB met beeld problemen
Beeldscherm valt telkens uit
Dell Latitude backlight probleem

My favorite programming language is solder.

• Puch-Maxi
-Technische Update

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/2ut71pv.jpg

Ik heb de inverter eens even doorgemeten dit zijn mijn bevindingen:

Wanneer ik de laptop aanzet staan er op de pinnen 1t/m16 stroom (~15 ~7 ~5 Volt, het is een beetje lastig om alles te meten, je weet niet wat ground is etc.) Er staat dus iig stroom op en het beeldscherm gaat eventjes aan, op dit moment staat er op punten A & B ook een erg hoge stroom (niet meetbaar, gaat vanaf de Inverter naar de backlight) Dan valt het backlight uit en verliezen punt A & B hun stroom = 0,0
Echter blijft er op de punten 1 t/m 16 gewoon stroom staan.

Kan ik nu veilig concluderen dat mijn Backlight nog goed is en de inverter stuk ?
Of zie ik dat verkeerd :o

Verwijderd

Moeilijk om zo te zeggen zonder te weten welke aansluitingen naar de backlight gaan. Meestal kan je nog een vaag beeld van je desktop oid zien, als alleen de backlight kapot is. (vraag me af of men dat kan checken door er met een lamp doorheen te schijnen van achter?)
Schrale troost, 2de hands vaak zo goedkoop te vinden dat je er geen buil aan kan vallen als je 1 van de 2 voor niets aanschaft.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:04
Waarschijnlijk inverter kapot. Het 'geel-achtige' beeld duid op te weinig stroom voor de CCFL > Geen 100% wit helder licht, dus gelig.

• Puch-Maxi
@Badpritt
Draadjes A en B gaan naar de backlight, het LCD zelf werkt idd nog (als je licht erop schijnt zie je gewoon beeld) 2e hands vallen c840 onderdelen nog vrij prijzig uit ;)

@Frankiepankie
Dat klinkt idd logisch, zo zat ik dus ook te denken :)

Bedankt voor de reply's

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:03:
2e hands vallen c840 onderdelen nog vrij prijzig uit ;)
http://search.ebay.nl/c84...ZR8QQsaslcZ2QQsbrexpZWD2S
Valt nog wel mee? ;)
Pagina: 1