Toon posts:

Geheugensnelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb al gezocht op de FAQ van Ram, en vind daar wel iets van info maar zeker geen oplossing.

Ik heb 2 x 512mb pc3200 ddr Twinmos geheugen.
Als ik het goed voorheb moeten deze normaal toch op 400Mhz draaien (2 x 200 veronderstel ik).
Nu test ik m'n pc even met SiSoft Sandra en ik zie 2 x 157Mhz staan.
Heb ik een instelling verkeerd ingesteld in m'n bios of is dit normaal? Mijn mb is een ASUS A8V deluxe.
Bios is ingesteld op 2:1 (ddr400)...

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03-2025
Heb je soms getest met C&Q ingeschakeld?
Het lijkt er wel op namelijk, omdat 157Mhz niet een standaard FSB is.

Verwijderd

Topicstarter
C&Q staat disabled...
Ik begrijp het echt niet... Zowel CPU-Z als Sandra zeggen hetzelfde -> 2 x 157Mhz

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 23:12 ]

Verwijderd

Je geheugen sneldheid word niet bij elkaar opgeteld ik heb er zelf 2.0 gb in zitten(4 x 1 gb) maar ik heb er 2 van 400Mhz en 2 van 266Mhz hij draait dan niet op 400 + 400 + 266 + 266= 1332Mhz maar altijd op het laagste 266Mhz dus, het kan kloppen dan hij 157Mhz draait.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat let je om zelf even in de BIOS gaan zitten kijken? Check eerst daar even of alle instellingen goed staan.

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Blijkbaar lag het aan m'n ramlatjes, want met de 2x1gb kloppen de Mhz'en wel (2x200Mhz).
Probleem is nu dat ik na 10m telkens een BSOD krijg.
Hoe kan dit komen?

Memory incompatibel, te warm, ...?
Ik heb nochtans niets overclocked ofzo...

Oor

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:36
Daai eens MemTest om te kijken of je geheugen fout geeft, en zet 't dan eens op DDR333 om te kijken of 't dan wel goed gaat.

[ Voor 77% gewijzigd door Nielson op 30-03-2007 07:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik vanavond doen...die MEMtest

Ik lees vanalles:
Twinmos zou niet compatibel zijn met asus mb'en.
het zou opgelost zijn door command rate op 2t te zetten, maar dit zou de prestaties negatief beïnvloeden, ...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid
* Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas kunnen bieden, dien je compleet te zijn!
o

Geef een exacte omschrijving van het probleem, compleet met de eventuele foutmeldingen, en wanneer het zich voor doet.
Je zegt wel BSOD, maar zegt totaal niet welke melding je krijgt...
Geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugenchips indien geheugengerelateerd, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.), noem wel de officiële merknamen en type-aanduidingen
Je noemt niets over wat voor geheugen je hebt (chipsopschrift etc)
Geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is).
Hier rep je ook met geen woord over...
Mocht je je niets aantrekken van bovenstaande punten, dan gaat je topic onherroepelijk op slot.
We willen je best wel helpen, maar je geeft eenvoudigweg niet de minimale info die nodig zou zijn om je ook goed te helpen. Begin eens met dat op te zoeken en dan zelf te kijken of je iets verkeerd ziet. Probeer daar dan ook zelf mee aan de slag te gaan. Kom je er echt niet uit dan mag je hier een topic openen, maar wees dan volledig en geef alle info die in het beleid genoemd staat. We eisen het niet voor de lol...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.