Toon posts:

ASUS Z92M Wireless problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik loop op dit moment stage en op me bedrijf maken we ook gebruik van wifi.
We hebben 6 laptops (5 van asus de z92m) en 1 laptop van hp.

Nu is het volgende aan de hand. Op de asus laptops stoppen de draadloze netwerkkaarten er steeds na 1 dag of 2 dagen mee. Ik installeer ze en het werkt perfect, paar keer opnieuw opstarten en het werkt nog steeds. Na 1 dag vliegen ze eruit en heb je geen netwerk meer.

De HP heeft dit probleem niet, is 1 keer ingesteld en die werkt nog steeds perfect.
We maken gebruik van een domein dus de mensen kunnen elke keer niet inloggen en dit is nu al 4 weken aan de hand!

Ik installeerde eerst de drivers van de cd maar dat werkte niet. Nu heb ik 2 dagen terug drivers geinstalleerd die ik van de asus site vandaan heb en nu werkt het weer niet. Weer na 1 dag de verbinding eruit.

Is dit een bekend probleem of doe ik iets verkeerd? raar dat de hp wel blijft werken.

Verwijderd

Topicstarter
niemand? is toch raar

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Het werkt ook niet meer nadat je ff paar keer Fn+F2 (kan je switchen tussen wireless, bluetooth, beide of beide uit).

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Welke software gebruik je om verbinding te maken? Windows of een andere applicatie (zoals bijv. Intel ProSet etc.)?

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Geen last van iig op mijn Asus A6T waar WLAN het perfect doet. Deze zou dezelfde WLAN kaart moeten hebben aangezien dit het zwaardere broertje van de A6M/z92M is met hetzelfde mobo (nForce 410) en AMD Turion/Sempron op Socket S1 is. Ik gebruik zelf alleen de Windows wlan manager. Dat ding van Asus zelf wil wel eens problemen geven,

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Kzit nu zelf achter z92m laptop. Moet je met dat wireless control ding werken. (Wat ik volgens mij ook op me andere laptop heb, maar daar heb ik ook intel proggie).

Verwijderd

op mijn z92m heb ik nooit problemen (gehad). Noch met de XP manier van verbinden, noch met de Asus Wireless Utility...

Heeft het ooit ok gewerkt?

Verwijderd

Ben je steeds de verbinding kwijt, of zijn de drivers steeds niet meer te vinden dat je opnieuw moet installeren? Heb je in de hardware eigenschappen van de wifi kaart energiebeheer uitgezet, afgevinkt enz., ook onder batterijgebruik niet voor "lang batterij gebruik", maar "maximum prestatie" oid (alles engels hier) aanvinken.

Verwijderd

Topicstarter
energiebeheer etc heb ik niet uitgezet. Mischien is dit wel de oplossing dat de laptop hem uitschakelt als zijn baterrij low is.

ik gebruik gewoon de windows wlan manager. wel heb ik de software geinstalleerd staan maar na het rebooten (de 1 ste keer) vraagt hij welke manager je wilt gebruiken.

het is zo dat de kaart geen verbindign meer heeft. Staat een kruis doorheen. Als ik dan wil zoeken naar netwerken vind hij niks maar als ik hem verwijder bij apparaatbeheer en dan weer installeer vind hij alles weer.

Verwijderd

Topicstarter
beste,

Ik ben achter het probleem gekomen!
ik heb even bij de hardware eigenschappen gekeken en kwam uit bij de radio eigenschap.

Deze stond op uitgeschakeld en toen ik hem op ingeschakeld had gezet werkte het weer.

Maar hoe kan het dat de laptop deze functie uitschakelt?? en hoe kan ik het dan verhelpen.?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Geen idee, dat soort apparte problemen had ik ook in het begin op mn A6T. Later alleen de driver er op geknalt en Windows WLAN Manager gebruikt en toek hbe ik nooit meer een probleem gehad..
Pagina: 1