Toon posts:

Geminii vs Infinity (cpu cooler) Parlez vous Francais?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er hier iemand toevallig heel goed in Frans?
Ik ga binnenkort een nieuwe comp kopen en had me eigenlijk gefocussed op de Scythe Infinity.
Nu lees ik echter vrij vaak dat de Infinity moeilijk vast te zetten in op de cpu, en dat het moeilijk is om hem de juiste druk te laten uitoefenen.

Zit ik te kijken naar de Coolermaster Geminii (http://www.coolermaster.c...e=+RR-CCH-ANU2-GP+GeminII ) en die heeft wat voordelen t.o.v. zoals een bevestiging waar ik geen nadelen van heb gelezen, 2x120mm fans die ook de chipset/geheugen en zo koelen.

Ik heb alles afgezocht naar een review met vergelijking van de Infinity erbij, en ik kom op deze Franse site uit...
De pagina laad bij mij niet, dus ik kan niet 'plaatjes kijken' :(
Is er iemand goed in Frans en kan die mij zeggen of ze de Geminii beter vinden als de Infinity?

http://mickaeln2006.free....ask=view&id=350&Itemid=76

Thnx !

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
*sigh* niet opgelet in de franse les?
Ben al aan het lezen, maar tis voor mij ook al 5 jaar geleden hè...

edit
jezus wat is dat ding groot :S
anyhow..weet je ZEKER dat het een vergelijking is tussen twee heatsinks? voor zover ik kan zien testen ze alleen de GeminiII, niet de infinity

edit2:
owjah..op pagina 4 komen andere sinks aan bod

edit3
plaatje zegt meer dan 100 vertaalde woorden :+
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/633/gem4pl7.gif

Conclusie:
ding is goed geprijst á 40 euro, door zijn grootte presteert hij uitstekend.De uitstekende kwaliteit en goede prijs maken hem onverslaanbaar(door andere koelers die atm op de markt zijn; redy). nige min punt: zijn grootte, hij heeft een grote systeemkast nodig(letterlijk staat er grote doos, maar dat zullen ze wle niet bedoelen :+ )

Pluspunten

- Extreme prestatie
- Eigen ventilators (2x 120mm) (bijgesloten neem ik aan)
- Uitstekende afwerking
- Prijs

Minpunten

-Grootte(letterlijk: omvang)

[ Voor 102% gewijzigd door Rey Nemaattori op 29-03-2007 22:47 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 12:23
Wat een service, dat het hier zo vertaald word _/-\o_

Maar ik vind wel dat als een cooler zo veel groter is dan vallen die "betere" koelprestatie's best mee...

Voordeel is natuurlijk wel de 2 x 120 mm fans die erop kunnen.

hoi

• Noin
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2022
Rey Nemaattori: 1000x dank!!!
Wat een service zeg!

Het is idd een huge-ass cooler, maar ik wil een Coolermaster Stacker en die is groot genoeg :)
De Infinity heeft echt als nadeel dat de mounting niet 100% is zegt men, de Geminii heeft wel goede mounting EN het bijkomend voordeel dat ie het geheugen+omliggende components goed koelt.
Ik heb van alleen de Geminii al gelezen dat ie het mobo 7° koeler houdt als met een stock koeling. (alleen was dat een review zonder Infinity als comparison)

Rey ik wil je hartelijk danken voor je behulpzaamheid want dit wordt mijn nieuwe koeler.

ps: er zitten GEEN 120mm fans bij deze koeler. Die moet je er apart bij kopen.
En dat worden 2x120mm Noctua 1200rpm's voor mij, komen als beste uit de test qua airflow-per-decibels.

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01 00:41
Ik heb vandaag mijn gemini II gemonteerd, ik moet zeggen over de koeling ben ik wel te spreken. Maar bij mij klopt er toch echt iets niet met die mounting.

Toen ik de koeler wou monteren hield ik zeker 2 mm ruimte over tussen de bracket en het moederbord terwijl dat ding ontworpen is om er tegen aan te zitten (om zo ook het gewicht beter te verdelen). Daarbij kwam ook nog eens dat de backplate tegen enkele weerstanden aan zit met als gevolg dat die volledig scheef zou zitten.

Het vreemde is dat er op internet een review is te vinden van iemand met hetzelfde moederbord (DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D) en die heeft er geen enkele problemen mee.

Ik heb het nu erg ghetto opgelost, maar zo wil ik het toch niet laten. Mij huidige oplossing bestaat uit de orginele backplate van mijn moederbord in combinatie met langere schroeven en een aan stukken geknipt swiffer doekje om de ruimte tussen de bracket en het moederbord op te vullen. Het werkt wel...

• Noin
Hmmzz.. ik ga een P5B Deluxe kopen en ik heb op reviews al gezien dat ie daar no problemo op past.
Ik was meer bang dat de geheugenmodlues in de weg zouden zitten omdat de heatpipes zo schuin aflopen bij de Geminii.
Ik probeer het met de Geminii, mocht alles echt bagger zijn en tegen vallen kost het me 30 euro en koop ik iets anders. Om het totale budget is die 30 euro nog wel te doen.

Succes me je beunoplossing Aapenootjes :)

Verwijderd

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=117054
Voor als die pootjes niet goed blijven zitten.
Heb ik zelf ook gedaan met mn scythe koeler.

• Noin
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:43:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=117054
Voor als die pootjes niet goed blijven zitten.
Heb ik zelf ook gedaan met mn scythe koeler.
Heel mooi allemaal maar ik ga dat denk ik niet doen.
Ik ben niet zo technisch allemaal en ik zou niet weten waar ik deze materialen vandaan zou moeten halen. Ik hou het bij de Geminii, maar bedankt voor de tip Boerenlater :)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Noin schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 02:57:
Hmmzz.. ik ga een P5B Deluxe kopen en ik heb op reviews al gezien dat ie daar no problemo op past.
Ik was meer bang dat de geheugenmodlues in de weg zouden zitten omdat de heatpipes zo schuin aflopen bij de Geminii.
Ik probeer het met de Geminii, mocht alles echt bagger zijn en tegen vallen kost het me 30 euro en koop ik iets anders. Om het totale budget is die 30 euro nog wel te doen.

Succes me je beunoplossing Aapenootjes :)
Let er wel op dat er geen fans bijgeleverd worden....

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01 00:41
Bij mij raakte de koeler ook eerst een van mijn geheugen repen, die reep kon ik echter niet verplaatsen omdat de geheugen sloten geoptimaliseerd zijn voor een bepaald geheugen. Ik heb de heatpipe die in de weg zat gewoon lichtjes verbogen, hier is vrij weinig kracht voor nodig.
Pagina: 1