ik heb laatst voor het eerst video gecaptured van onze analoge canon camcorder. Dit was een video van ongeveer 3 kwartier. als ik nu het gecapturede bestand open, zegt media player dat het bestand 1:41 duurt (1 minuut 41). Hij speelt na die 1:41 echter wel door. Ik kan alleen niet op de schuifbalk een heel stuk doorspoelen. Hoe kan dit? In VLC kan ik wel de schuifbalk verplaatsen naar bijv. de 30ste minuut ook al zegt ook VLC dat het bestand maar 1:41 lang is. Ik gebruik om te capturen een hauppauge wintv pvr 150 retail met als software wintv2000. Iemand die mij kan helpen en mij uit kan leggen hoe het kan en wat ik hier aan kan doen?
Welk type (video data-) compressie is gebruikt? Indien MPEG, dan is het misschien van een enigzins afwijkende vorm (vele variaties mogelijk). Ga eens na wat de specificaties exact zijn (bijvoorbeeld met GSpot). Probeer het afspelen met software voor het afspelen van dvd-video, zoals PowerDVD, deze software is bijzonder goed in het afspelen van MPEG.
GSpot is inderdaad ideaal om bijv. de codec te identificeren en te checken of bijv. de header corrupt is. Als dat laatste het geval is: er zijn legio programma's waarmee je headers kunt repareren, voor zover ik weet zijn de meesten commercieel maar vaak met een 30 dagen trial o.i.d.
Dit is een (van de vele) bekend probleem met de Hauppauge PVR 150/500 kaartjes..
Bij bepaalde combinaties van drivers/hardware worden soms beschadigde opnames gemaakt waardoor de tijdinformatie (zogenaamde timestamp info) niet meer klopt.
De resulterende opnames zijn dan niet meer normaal door te spoelen of te bewerken, dit is inderdaad zeer frustrerend!
Zie ook:
XPMCE: spoelen in tv opnames
Hauppauge UK: Do you get "freezes" when recording
Het gebruik van de nieuwste XP/Vista drivers in combinatie met een van de laatste versies van WINTV2000 heeft het probleem bij mij uiteindelijk zo goed als opgelost...
Jason Tsang Blog: New Hauppauge PVR 150/500 drivers for Vista
WinTV2000 V413_24088 application for the WinTV-PVR-150
De beschadigde opname valt nog wel te repareren met behulp van het programma ProjectX
Hauppauge UK: solve a CRC error in a capture.
Aangezien het gebruik van ProjectX niet altijd even eenvoudig is kun je misschien het beste de opname opnieuw maken. (al dan niet met geupdate drivers)
TIP: gebruik altijd de S-Video ingang indien mogenlijk voor het beste resultaat.
Bij bepaalde combinaties van drivers/hardware worden soms beschadigde opnames gemaakt waardoor de tijdinformatie (zogenaamde timestamp info) niet meer klopt.
De resulterende opnames zijn dan niet meer normaal door te spoelen of te bewerken, dit is inderdaad zeer frustrerend!
Zie ook:
XPMCE: spoelen in tv opnames
Hauppauge UK: Do you get "freezes" when recording
Het gebruik van de nieuwste XP/Vista drivers in combinatie met een van de laatste versies van WINTV2000 heeft het probleem bij mij uiteindelijk zo goed als opgelost...
Jason Tsang Blog: New Hauppauge PVR 150/500 drivers for Vista
WinTV2000 V413_24088 application for the WinTV-PVR-150
De beschadigde opname valt nog wel te repareren met behulp van het programma ProjectX
Hauppauge UK: solve a CRC error in a capture.
Aangezien het gebruik van ProjectX niet altijd even eenvoudig is kun je misschien het beste de opname opnieuw maken. (al dan niet met geupdate drivers)
TIP: gebruik altijd de S-Video ingang indien mogenlijk voor het beste resultaat.