Toon posts:

PIII 800 MhZ v.s. Randapperatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Rand apperatuur en PIII 800 MhZ

Ik heb zakelijk te maken met het volgende probleem.

Wij gebruiken een DOS programma binnen de Transport wereld.
Dit DOS Pakket maakt gebruik van een modem om data uit te wisselen met onze Data Comm Server.
Er zijn ongeveer 1000 sites in Nederland die dit pakket in hun logistieke afhandeling hebben en eigenlijk niet buiten dit systeempje kunnen.

Nu doet zich het volgende probleem zich voor.
Een aantal (zo'n 13 Sites) hebben hun PC's vervangen en er staat nu een PIII 800 MhZ.
Dit zijn machines van verschillende merken en types.

B.V. Compaq, Fujitsu/Siemens , DELL , IBM.

Het probleem is dat het modem vanuit DOS niet aangesproken kan worden, maar vanuit Windows wel.

Ik heb reeds kontakt gehad met verschillende fabrikanten om te checken of zij dit probleem kenden.
Compaq kwam met het antwoord dat niet alleen modems maar ook printers dit probleem kende en dat het te maken heeft met I/O snelheden die niet door de devices (COM + LPT) ondersteunt worden.
Windows weet hier slim mee om te gaan, maar DOS doet gewoon wat gevraagd wordt en knalt de opdracht rechtstreeks naar COM of LPT poorten. (Extra COM poort toevoegen gaf geen goed resultaat.!)
Met als conclusie dat de opdrachten in de communicatie allang verwerkt zijn maar de software nog niet klaar is om een bevestiging te ontvangen/geven.

(Pfff Wat een verhaal!!)

Nu is de VRAAG, ja daar komt tie, Weet iemand misschien een optie waarbij deze opdrachten kan beinvloeden?

Ik heb reeds meerder stings uitgeprobeerd binnen de modem settings. Ook in de registry Power management Disabled (op aangeven van Compaq)

Wie geeft de goude TIP of heeft een soortgelijk situatie meegemaakt?

Alvast bedankt voor je reaktie

P.S. Een Windows Pakket is aanwezig, maar is gezien de eenvoud van DOS, niet in te zetten op deze werkplekken!
En we gebruiken alleen Tornado of Dynalink externe modems

Thx! 8-)

Verwijderd

Een mogelijke oplossing:

In de AUTOXEC.BAT zetten:

MODE COMn: b , p , d , s , r

MODE COMn: BAUD=b , PARITY=p , DATA=d ,STOP =s , RETRY=r

n = compoortnr. 1 tm .4
b = 19 (19.200 baud)
p = N,E,O,M,S (E = standaard)
d = databits 5-8(7 = standaard)
s = 1 of 1.5 of 2 (1 = standaard)
r = N = NONE = Onderneem geen actie (standaardwaarde)
E = Geeft fout weer na status controle bezette poort.
B = Geeft waarde bezet weer na statuscontole bezette poort.
P = Probeer de uitvoer opnieuw te versturen totdat poort de uitvoer accepteerd.
R = Geef de waarde gereed weer na statuscontole van een bezette poort(niet op een netwerk gebruiken).

Ik zou eerst:MODE COM1: 19 , E , 7 , 1 , P uitproberen. (als de modem natuurlijk op COM1 staat)

Ik kan alleen geen hogere baudrate vinden dan 19.200 bps. Maar daar zijn weer andere DOS programmas voor zie b.v. http://ftp.unina.it:21002/msdos/io_utils-bydate.html

Ik bedank nog The Big Z voor de tip.

Verwijderd

Sorry moet: MODE COM1: 19 , E , 7 , 1 , P zijn, typ-foutje.

Verwijderd

Als je op 't pennetje-papiertje ikoontje klikt kan je je eigen postings editen. :)

Verwijderd

Helaas werkt mijn tip niet. Windows-Dos zegt dat "deze funktie niet wordt ondersteund op deze compute". Maar als je MODE /? typt dan staat de optie er wel. Typisch MS.

Verwijderd

Topicstarter
Mode com2 9600,n,8,1,-
Geprobeerd maar geen effect helaas!
Het zit hem in de reply van de com poort naar de software.

Toch bedankt voor je reaktie!

JonnyW |:(

Verwijderd

Is het niet zo dat het misschien een pci-modem is met een softwarematige compoort?
Daar werkt volgens mij geen enkel dos programma mee. :'(

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 01:05 schreef JonnyW36 het volgende:

Het probleem is dat het modem vanuit DOS niet aangesproken kan worden, maar vanuit Windows wel.
Welke versie van Windows gebruiken die klanten ? En reageert het modem helemaal niet vanuit DOS ?
Enneh: jij bent toch John uit Utrecht ??

Verwijderd

Topicstarter
Beste Ed

Ik denk dat je helemaal in de juiste richting denkt, gezien jou ervaringen en mijn verhaal was het niet moeilijk die link te leggen!
Het zijn verschillende Windhoos versies.

Meeste problemen met Win98 en Win ME

hoe is het met jouw? *D

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

misschien een hele domme opmerking, maar het zijn geen winmodems die CPU vreten om uberhaupt te werken en dan alleen onder windhoos ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de goede order!

Het zijn Externe modems en ook printers kennen dit probleem!>:)
Pagina: 1