Hulp gevraagd voor budgetsysteempje

Pagina: 1
Acties:

• Fullhouse
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05-2025
Hoi..ik was vandaag beetje op zoek geweest naar wat onderdelen voor mijn oude pctje die ik nog in de kast had liggen..de specs zijn:

voeding: onbekend merk en maakt takke herrie
moederbord: ecs k7s5a
proc: amd duron 1300 mhz (defect)
grafka: fx 5200
geheugen: Infineon 2x 256 mb ddr ( 2-3-3-6)
er hangen nog 2 HD's aan en cd brander + dvd speler

mijn vraag was nu mijn proc kapot is een budgetsysteempje aan te schaffen met alleen een mobo en een nieuw proc. mijn oog was gevallen op amd 3200+ met MSI K8T- Neo 2-F...hierbij kan ik de oude onderdelen hierop zetten..maar of mijn voeding het trekt weet ik niet want dat ding produceert maar 250Watt..

ik wil hier later nog een 6600gt inprikken en mssn nog wat geheugen erbij..

dus weet ik niet welk voeding ik moet nemen ;(

ik dacht zelf aan iets goedkoops zoals die van aopen 380 watt..maar of dat ding alles trekt weet ik ook niet..
graag jullie hulp gevraagd :)

Verwijderd

Ik heb een K7S5A met AMD athlon XP 1800+ met 300 Watt voeding en 512 DDR geheugen + ati radeon 9600 pro voor je liggen voor een schappelijke prijs. Stuur me maar een prive bericht als je interesse hebt.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:38
wat is precies je budget, en wat wil je met het systeem gaan doen? zo is het een beetje lastig om te bepalen wat je nodig hebt. je kan namelijk ook van V&A een Socket A processor kopen welke door je moederbord word ondersteund.

vwb voeding,
het is beter daar niet teveel op te bezuinigen, een AOpen voeding van 380 watt echter is wel voldoende voor een amd 64.

[ Voor 23% gewijzigd door LinuZZ op 30-03-2007 12:46 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Fullhouse
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05-2025
Nou dank jullie wel voor jullie reacties...ik heb het moederbord en de proc al besteld...mijn budget was precies honderd euro en t kostte mij ook 100 euro.
wat ik met het systeem wil gaan dus is gwoon de normale dingen..bv af en toe een spelleke spelen, maar meestal is het
Office of gwoon muziek luisteren, en af en toe een cdtje branden.
De pc zelf geef ik aan mn broertje..Als hij later wat spaart kan hij een 6600gt inprikken of iets dergelijks..Ik zou het namelijk zonde vinden om de onderdelen weg te gooien of te verkopen als ik ze toch kan gebruiken voor een nieuwer systeem dan skt A..
nogmaals hartelijk dank,
en de voeding bestel ik zo spoedig mogelijk :)