Ik heb een klein menutje, maar achter de tekst waar je op kan klikken moet een plaatje komen. Nu wil ik graag dat plaatje veranderen zodra je er met de muis overheen gaat. Mijn creatie:
Mijn HTML
Nu werkt het swappen van de background-image niet goed. Het plaatje loopt niet aan de linkerkant van de tekst door. Aan de rechterkant wel. Je krijgt dan een effect zoals het volgende:
Ik heb in de search gezocht en verschillende mensen gevonden met hetzelfde probleem. Echter werken deze oplossingen niet voor mij.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| ul#nav { list-style: none; margin: 0px; padding: 0px; } ul#nav li { width: 164px; padding: 5px 0px 0px 28px; height: 18px; background-image: url(../images/layout/nav_button.png); color: #6e6e6e; } a.nav_hover:hover { background-image: url(../images/layout/nav_hover.png); background-position: 0 0; display: block; width: 100%; height: 100%; } |
Mijn HTML
HTML:
1
2
3
4
| <ul id="nav"> <li><a href="#" class="nav_hover">Home</a></li> <li><a href="#" class="nav_hover">Knop 2</a></li> </ul> |
Nu werkt het swappen van de background-image niet goed. Het plaatje loopt niet aan de linkerkant van de tekst door. Aan de rechterkant wel. Je krijgt dan een effect zoals het volgende:
code:
1
2
3
4
| --------------------------------------------------- | --------------------------------------------- | |text | -------------------------------------------------- |
Ik heb in de search gezocht en verschillende mensen gevonden met hetzelfde probleem. Echter werken deze oplossingen niet voor mij.