[ATI] X800 Pro Probleempje...

Pagina: 1
Acties:

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-06 17:52
Beste Tweakers :)

Ik was aan het rommelen in mijn PC... en ik heb echt een n00b-streek uitgehaald... Ik wilde mijn grafische kaart aandrukken, maar drukte mis... en duw er zo een condensatortje vanaf..

het is gewoon een rond (in het popupje van het plaatje even op de adresbalk gaan staan en enter drukken...) dingetje, met aan de linkerkant 1/4 paars, en op het grijze deel staat:

447
SVPC
1500
2.5

Ik probeerde het te solderen, maar dat lukte me niet, hij was echt afgebroken, de pinnetjes dus ook zegmaar... Ik dus op hoop van zegen... Kaart erin, stroom erop, kabel erin... Ik verwachtte rook, maar nee... Hij doet het gewoon... Vista geboot, met Aero wat rondgeflipt, niet heel erg heavy grafisch beladen, maar wel een beetje, en... alles werkt nog gewoon.

Wat ik wilde vragen; als mijn kaart het nog doet, betekend dat dat hij het ook nog echt gewoon 100% doet, dat dat ding dus nutteloos was, of kan het zijn dat als ik een echte game ga spelen, artifacts, BSODs, dat soort dingen?

Bedankt voor jullie raad, ik hoop dat me nooit meer zoiets overkomt, voelde me echt stommmn |:( O-)

Take Care!
Rik

[ Voor 6% gewijzigd door PixelJunkie op 29-03-2007 19:48 ]

Verwijderd

Ik zou zeggen, test het uit?

• PixelJunkie
Jaa, is miss wel een goed idee... Kom er zo op terug :)

Ga even 3dmark ofzo dowloaden... Heb opt moment geen game geinstalleerd...

Als ik hem maar niet opblaas :$

[ Voor 13% gewijzigd door PixelJunkie op 29-03-2007 19:52 ]

• Zsub
  • Laatst online: 23:03
Ik zeg ongetwijfeld iets ontzettend stoms, maar je zou ook met twee kleine draadjes m kunnen vastmaken. (Dus draadjes tussen de PCB en je condensatortje...)

• PixelJunkie
Zsub schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:57:
Ik zeg ongetwijfeld iets ontzettend stoms, maar je zou ook met twee kleine draadjes m kunnen vastmaken. (Dus draadjes tussen de PCB en je condensatortje...)
Lol, waarom denk ik daar niet aan... Met mijn handen ben ik ook echt zo a-technisch als een... weet ik veel wat :9

Ik ga dat proberen denk!

Bedankt!

Verwijderd

Ben eens benieuwd wat dit gaat worden :-D...
Volgens mij kan het niet echt kwaad, maar zowiezo 100% belasting, uren aan een stuk is nogal riskant imo :-)
Vergeet het niet te tapen als je em opblaast :-D

@Zsub: ik denk dat niet kan of mag aangezien je dan een deel van je geleiding mist en dus ook een deel van het effect van de condensator 'onloopt' in de negatieve zin van het woord..

Let's hope it turns out fine :-)

• PixelJunkie
Downloading 3dMark06, nog 6m20s... ik heb ATiTool al gedowload, ik kan hem zelfs OCen, zonder artifacts...

Hoe groot is de kans dat ik iets heb afgebroken wat ik niet nodig heb gehad? O-)

Edit:

Ik draai nu 3dMark06.. nog niet klaar, maar het feit alleen al dat hij het doet...

Ik denk dat ik HEEEEL veel geluk heb gehad? :D

[ Voor 27% gewijzigd door PixelJunkie op 29-03-2007 20:29 ]

Verwijderd

die condensator zal toch ergens voor zijn anders had ie er niet op gezeten

• PixelJunkie
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:30:
die condensator zal toch ergens voor zijn anders had ie er niet op gezeten
Niet helemaal mee eens, de X800/X850 series zijn eigenlijk maar een kaart (dacht ik hoor); de X850 XT PE, ik heb gewoon een downclocked versie, met minder pixel pipelines... dat zou kunnen verklaren dat ik iets heb gesloopt wat ik gewoon niet nodig had....

Maar; 3dMark06 is nogsteeds niet klaar :9

• PixelJunkie
3dMark2006:

2555 marks, lijkt me prima voor zo'n kaart... Ik snap het echt niet? |:(

Verwijderd

Nouja, als je gezonde pauzes neemt, mischien blaas je je kaartje pas over een maand op, of helemaal niet :)

• PixelJunkie
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:49:
Nouja, als je gezonde pauzes neemt, mischien blaas je je kaartje pas over een maand op, of helemaal niet :)
Aaaah.. Nu voel ik me beter ja, bedankt!! :X Haha

Ik weet het niet :| :P
Pagina: 1