Ik gebruik mijn pc hoofdzakelijk voor prive gebruik. Mijn vader heeft een eigen bedrijf en hij vraagt geregeld dingen aan mij om te doen. Maar telkens als ik daar iets aan wil doen zijn er geen werkplekken beschikbaar. Nu had ik gedacht om het bedrijfsnetwerk te koppelen aan het prive. Dit had ik gedaan door een kabel van het prive netwerk naar het bedrijfsnetwerk. Nu blijkt dat alle computers een ip adres van de dhcp server van het bedrijfsnetwerk krijgen. Ook wordt er internet via het bedrijfsnetwerk gebruikt. Dit mag niet omdat prive en zakelijk zoveel mogelijk gescheiden moet blijven.
Nu had ik gedacht om een tweede netwerkkaart in mijn pc te maken. Is het dan mogelijk wanneer ik me aanmeldt op het bedrijfsnetwerk dat ik dan een ip adres van het bedrijfsnetwerk krijg en als ik prive gebruik maak dat ik dan een ip adres van het privenetwerk krijg?
Het bedrijfsnetwerk is een domein en het privenetwerk is een werkgroep.
Nu had ik gedacht om een tweede netwerkkaart in mijn pc te maken. Is het dan mogelijk wanneer ik me aanmeldt op het bedrijfsnetwerk dat ik dan een ip adres van het bedrijfsnetwerk krijg en als ik prive gebruik maak dat ik dan een ip adres van het privenetwerk krijg?
Het bedrijfsnetwerk is een domein en het privenetwerk is een werkgroep.