Toon posts:

[CS: Source] "HL2.exe" werkt niet meer"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej,

klein vraagje, en voordat jullie het vragen, jah ik heb de searchfunctie gebruikt en jah ik heb er topics over gevonden.... die stammen echter allen uit het pre-vista tijdperk en ik zal jullie vertellen waarom die voor mij nutteloos zijn...

Maar eerst mijn probleem... Ik mag sinds kort weer graag een potje CS: Source spelen...
Zo heb ik het ook afgelopen Dinsdag lekker lang gespeeld.... toen ik woensdag echter wilde spelen, kreeg ik een foutmelding tijdens de startup:

ik zie heeeel kort het die menu-achtergrond van CS, vervolgens zwartscherm met alleen dat nieuwe vista "zandlopertje" erin, en vervolgens crashed ie naar desktop om vervolgens de foutmelding te geven:

"hl2.exe werkt niet meer, er wordt naar een oplossing gezocht"
*laadbalkje*
"hl2.exe werkt niet meer, het programma moet worden afgesloten (fzowiets)"

verder geen informatie alleen dat... Half Life 2 zelf, zelfde probleem... Steam start wel gewoon op...

Nu is mijn vraag... is mijn probleem hetzelfde van al die topics die ik vind uit circa 2005? Want de reden dat ik daar niets aan had, was dus, dat de XP foutmelding afwijkt van de Vista foutmelding....

Ik hoop dat de moderators hier begrip voor hebben, anders hoor ik het graag... ^^

EDIT: overigens heb ik diezelfde dag mijn nvidia drivers geupdate meen ik, en ontving ik een Vista update....

Nog meer edit:

Mijn systeem:
Medion MD8822
Intel Core 2 Duo 2x2,13Ghz
Nvidia 7650GS 256 mb
1gb geheugen DDR2 533 Mhz

spel is origineel gekocht, GotY editie...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee? :( op de valve forums zeggen ze er nieeti zo veel over...

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Meest voor de hand liggende oplossing: heb je het al opnieuw geinstalleerd via Steam?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Valideer je cache, dan in de map steamapps\Counter-Strike: Source\ verwijder je alles behalve maps & cfg.

Probeer dan eens opnieuw

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

Meest voor de hand liggende vraag: heb je al eens je oude videodrivers geprobeerd ? Zo'n beetje het enige wat aan de hand kan zijn denk ik, want dat is het enige wat er veranderd is ten opzichte van de keer dat je nog wel kon spelen.

Als de rest van je spellen/apps wel goed draaien zou ik het niet in de hardware zoeken, anders even harde schijf/geheugen/videokaart testen.

En je komt er maar op een manier achter of je met dezelfde fout te maken hebt als uit die oude topics (wellicht handig als je er een aantal in je post zet) en dat is de oplossingen uitproberen in die topics.

Eigen inzet eindigt niet bij het lezen van de topics ;)

[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 02-04-2007 00:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
neej daar eindigt t idd niet... maar de meeste oplossingen zijn het uitschakelen van de geluidskaart etc en focussen allemaal beetje op het geluid... dat is het bij mij niet... ik ben nu dat met die cache valideren enzo aant proberen,

maar heb er beetje ijle hoop in want HL2 zelf doet het ook niet...

EDIT: didnt work :(

mwah ben t beetje zat... vind het heel jmmr maar goed ik heb geen id waar t zit... en formateren ga ik egt nog niet... dan maar tijdje warcraft 3 ;)

NIEUWE EDIT:

eh,.. hoop opgeven werkt... want ik heb hem nu dus aan de praat 8)7

ik moest in eigenschappen achter het launchdoel -dxlevel 90 zetten... en toen kwam ik wel in het menu.... heb overigens nog niet gecheckt of ie daarna wel liep... 8)7 maar ben blij zat :p

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 18:56 ]

Pagina: 1