Thema: Verloedering. Maar wat te fotograferen?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
We hebben op mijn werk met een aantal collega's een klein foto wedstrijdje gestart, waarbij we ieder binnen 2 weken steeds een foto moeten inzenden van een bepaald thema.

Opzich erg leuk, maar het eerste thema is: verloedering....

En ik kom er maar niet uit; wat is dan verloedering?

Ik heb deze foto even gemaakt van een kerk dat al jaren niet meer gebruikt is, maar dat is het toch ook niet echt....
Afbeeldingslocatie: http://www.yegreate96.nl/foto/1.jpg

Waar zouden jullie nou een foto van maken bij dit thema?
ik vraag hier natuurlijk niet verkapt om een foto die ik vervolgens in kan zenden

Verwijderd

En ik kom er maar niet uit; wat is dan verloedering?
Alles dat wordt verwaarloost lijkt mij....
een zwerver die vies is en vieze kleren draagt is verloedering
een straat die helemaal vies is en nodig moet worden opgeruimt
je vuilnisbak waar een hoop vuilnis om heen staat dat aan het wegrotten is
een ingestort huis dat er al een behoorlijke tijd ligt
een boomstam op een plaats waar die niet thuis hoort met allemaal schimmels en mossen erop
etc etc

Volgens mij is het heel ruim en heeft het niet alleen met verwaarlozing van huizen te maken maar ook met allerlei andere dingen?

• Ye Greate'96
Ja, dat is mij ook al duidelijk gemaakt, dat het niet alleen om achterstallig onderhoud gaat, maar dat ik ook moet denken aan:
zedelijke achteruitgang, verslonzing, aan lager wal raken
Maar ik vind 't toch erg lastig om er iets bij te bedenken

Verwijderd

verloedering is toch een synoniem voor verwaarlozing. Of heb ik het mis. Misschien dat je daar weer wat verder mee komt.

Moest gelijk denken aan zwervers en junks die hun lichaam verloederen. Misschien dat je hier een mooie gevoelig plaat van kan maken.

EDIT sorry was te langzaam met tikken vandaar de dubbele sugestie.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 19:21 ]

Verwijderd

Ye Greate'96 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:19:
Ja, dat is mij ook al duidelijk gemaakt, dat het niet alleen om achterstallig onderhoud gaat, maar dat ik ook moet denken aan:

[...]

Maar ik vind 't toch erg lastig om er iets bij te bedenken
Tja een foto van een oude vrouw in het bejaardehuis valt er dan al onder. Enig idee in welke omgeving je sowieso je foto wilt maken? Een oud gesloten gebouw (was laatst geloof ik nog een showcase over een chocolade fabriek?) is natuurlijk hetgeen waar je meteen aand enkt.

je kunt bijvoorbeeld een graffiti muur die is ondergespoten nemen.

• Ye Greate'96
je kunt bijvoorbeeld een graffiti muur die is ondergespoten nemen.
Daar zat ik inderdaad ook net aan te denken!

Een vieze plek in een fietstunneltje bijvoorbeeld!
Ik ga morgen wel wat proberen, is nu ook weinig licht voor!

Ik post hier het resultaat wel !

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 19:14
Misschien dat een beetje urban fotografie er ook nog wel onder past.

Je zou een oud pand dat binnen kort gesloopt wordt, gemiddelde studenten kamer of kraak pand kunnen proberen ;)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Ye Greate'96 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:28:
[...]

Daar zat ik inderdaad ook net aan te denken!

Een vieze plek in een fietstunneltje bijvoorbeeld!
Ik ga morgen wel wat proberen, is nu ook weinig licht voor!

Ik post hier het resultaat wel !
Neem ook wat meer foto's, die collega's van je zullen natuurlijk ook gebouwen nemen... Maak een foto van een gebouw, een muur, viezigheid op straat dat aan het wegrotten is en een foto van een oude man/vrouw in een oude wijk (zitten genoeg oudjes dagelijks ergens :P hangouderen)
Je zou een oud pand dat binnen kort gesloopt wordt, gemiddelde studenten kamer of kraak pand kunnen proberen
_/-\o_ gemiddelde studenten kamer _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 19:31 ]

Verwijderd

neem een foto van het huidige kabinet :+

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-01 05:41
De gemiddelde BMW/Mercedes Nu en eentje van 10 jaar ouder

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:31:
en een foto van een oude man/vrouw in een oude wijk
:? :? :? Wat heeft ouder worden met verloedering te maken ???

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:56:
[...]
Achteruitgang van de huid, bewegingen, gestalte, 'oudheidsverschijnselen'... Ook dat kan je als een soort van verloedering zien

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:56:
[...]
Achteruitgang van de huid, bewegingen, gestalte, 'oudheidsverschijnselen'... Ook dat kan je als een soort van verloedering zien

Verwijderd

Een havo / vwo school, en dan iets met de 2e fase :)

of natuurlijk een oudere wijk, verloederde auto's etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 23:00 ]

Verwijderd

ik denk dat je ook een foto kan proberen te maken van alle onzinnige regels die erbij zijn gekomen afgelopen tijd. voor mij is dat complete verloedering die lijdt tot een neerwaartste spiraal. meer regels zal alleen maar tot meer afstomping lijden en extremisme lijden en daardoor tot nog meer regels.

:+

en oude mensen zie ik niet als verloedering, soms zijn jongeren nog meer verloederd als de eerste beste bejaarde }:O

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 23:34 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:58:
[...]
Hele vreemde gedachtengang... (en dat voor een "leerkracht in opleiding"?) :X
Iemand die "oud" is hoeft er niet slecht en onverzorgd uit te zien. Een oude zwerver of zo, dat kan je een vorm van verloedering noemen, maar gewoon iemand die oud is?! :? Zeg maar eens tegen je ouders of grootouders dat ze verloederd zijn... Even een vergelijk met auto's: een goed onderhouden, stralende oldtimer kan je geen verloederde auto noemen. Een 8 jaar oude bmw met deuken en krassen, opgetuigd met een net niet passende, overdreven grote spoilerset en dito velgen wel...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Shoot me if i'm wrong, maar verloedering doet mij meteen denken aan achterstandswijken. Mooie huizen waartussen de prostituees tippelen. Stapels vuilnis, liefst nog opengescheurd ook, in een mooie straat. Huizen die al jaren niet meer zijn opgeknapt waartussen kinderen spelen met een wat lager opleidingsniveau. (en leg dit opleidingsniveau maar eens vast in een foto 8)7 )

Dat soort dingen denk ik meteen aan.

(edit: De Bijlmermeer tussen de flats) _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 11:34 ]

• Ye Greate'96
Nou ik heb deze foto ingezonden:

Vond het wel mooi de verloedering van de natuur samenvatten;
Een met dauw bedekte grasspriet voor een McDonalds zakje waar een spin overheen loopt.

Afbeeldingslocatie: http://www.yegreate96.nl/pub/verlds.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Ye Greate'96 op 10-04-2007 22:54 ]

Pagina: 1