Toon posts:

Girder + usb->com

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n ir ontvanger voor mijn pc gemaakt volgens tutorials op deze site (COM). Toen kwam ik erachter dat ik geen com-poort op mijn pc had 8)7 . Heb hem op een andere pc getest en werkt perfect.

Nu heb ik dus een usb naar com kabel gekocht en werkt ook perfect. Maar de ontvanger werkt er niet op. Als ik bij de IgorPlugin van girder COM4 selecteer (die staat in aparaat beheer als die kabel) dan krijg ik geen error, maar girder reageert op geen één ir-command van de afstandsbediening.

Hoe kan ik dit oplossen???

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 18:13 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Niet, die dingen werken niet met een usb->com convertor.

Reden:
Een 'echte' compoort werkt niet alleen via COM1/COM2 maar ook via een hardwareadres, dit hardwareadres wordt door girder/lirc/winlirc/en dergelijke gebruikt om de ontvanger uit te lezen. Een usb -> com converter is een virtuele compoort, je hebt wel een COM nummer, maar geen hardwareadres, dus kan die software niet werken.

Mogelijke oplossingen:
- Kijk 's of je echt geen com hebt, zit nog wel eens op een header op je moederbord.
- Haal een pci -> com kaartje, dat zijn wel 'echte' compoorten die er ook voor werken
- Maak/koop een usb infrarood ontvanger

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, ik heb ff op mijn moederbord gekeken en ik heb idd zo'n header. Hoe kan ik daar mijn ontvanger op aansluiten. Moet je daar een kabel voor kopen of kun je die ook zelf maken???

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Je kan daar een contraheader voor halen en dan uit je moederbord handleiding de pinout te vissen, dan is het een kwestie van pinnetjes doorverbinden.
Wat ook kan, is naar een random computerzaak lopen (wel 1 die in 2e hands doet) en vragen of ze nog een com bracket over hebben, die dingen waren van 1980-2000 ofzo standaard op pc's (voordat ATX ingeburderd was) en die kan je daar wel 1 voor (bijna) niks krijgen.
Anders stuur me een mail, dan gooi ik er wel een op de post, heb er hier nog wel 10-15 liggen :P