CPU Support ASRock P4i65GV (SpeedStep)

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb hier 2 mobile pentium 4 processoren liggen die een mobo met SpeedStep technologie nodig hebben. Bijden zijn 478 processoren. Nu kan ik een ASRock P4i65GV nog krijgen (met een 478 socket uiteraard). Heb lopen zoeken en lezen, maar kan nergens vinden of die het aan kan. Op de ASRock site staat wel dat hij "CPU Frequency Stepless control" aankan. Nu de vraag is dat een andere uitdrukking voor SpeedStep?

iig staat er bij de CPU supported lijst nergens een Mobile tussen.

Op een Asus P4B533 doen bijde processoren het wel maar echter maar op 1.2 en 1.6 Ghz i.p.v. 1.7 en 2.8.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

En op die asus heb je wel de laatste bios?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:56
CPU Frequency Stepless control wil zeggen dat de FSB traploos is te verhogen, met Speedstep heeft dit niks te maken

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:00

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Speestep heeft alles te maken met de CPU Multiplier, waar CPU Frequency Stepless het over de FSB heeft. Niet alle P4 moederborden laten je de multiplier handmatig instellen. Bij een mobile P4 resulteert dit in de laagst mogelijke multiplier, en draait je CPU ondergeklokt.

Hier stond een dode link.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ja. dat dacht ik al.

De moederborden die ik heb kan ik zowel in de bios als met jumpers de FSB instellen. Maar dat heeft resultaat. De factor bij bijde processoren blijft op 12.

En uiteraard heb ik de laatste bios versie.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.