Hoi allemaal,
Ik weet dat het alweer een tijdje geleden is dat ik een topic aangemaakt heb en het lijkt 99% van de tijd te komen doordat ik weer een probleem heb. Ik heb voor dit probleem in verschillende topics wel gepost en van alles gelezen en ik kan er eigenlijk nergens uit komen. vandaar dat ik toch graag even een eigen aanmaak.
Het probleem:
Spontane reboots bij een splinternieuw systeem.
gebeurd in windows zelf, games kan ik uren lang spelen.
wat ik inmiddels gedaan heb:
1. reboot bij system error uitgezet
2. 3dmark benches - geen reboot en geen fouten
3. memtest - geen reboot en geen fouten
4. sisoft sandra - geen reboot, wel tijdens een HD bench een read error en system freeze
5. HD tune - vervolg van de sisoft bench, disk check gedaan / geen fouten
6. windows HD check - geen fouten
7. spellen urenlang zonder problemen
8. films kijken - verschillende reboots tijdens
9. surfen - reboots
10. die busjes rond de cpu gecheckt, niet dik of lekken
11. mem 1 voor 1 en single en dual channel, blijft hetzelfde
12. Ander stekkerblok, allemaal speciale blokken voor electrische apparatuur omdat de contacten in m'n kamer niet geaard zijn
13. event manager bijgehouden na reboot:
error bij dhcp check
en altijd een paar minuten voor een reboot begint windows security center
Nu kreeg ik onlangs bij het opstarten de melding dat windows van een ernstige fout hersteld was:
BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : BF9F2F0F BCP3 : B52686BC
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1
C:\DOCUME~1\Job\LOCALS~1\Temp\WER3a38.dir00\Mini031907-01.dmp
C:\DOCUME~1\Job\LOCALS~1\Temp\WER3a38.dir00\sysdata.xml
misschien dat dat er wat mee te maken heeft.
Ben nog op zoek naar een andere voeding om die te testen al denk ik dat een 450antec dit systeem toch makkelijk moet trekken.
En ik zou de cpu nog kunnen testen al lijkt door het urenlang probleemloos gamen het probleem toch niet bij de cpu, geheugen of videokaart te liggen.
ik geloof dat ik zo ongeveer alle acties wel beschreven heb. iemand enig id wat het verder nog zou kunnen zijn cos I'm all outta ideas.
in ieder geval bedankt als je het tot zover gelezen hebt
PS voor mensen die sigs uit hebben staan:
ANTEC SONATA II 450W / Intel E6400 / MSI P965 Neo mobo / GEIL 2gb dual channel DDRII / Point of View V8800GTS 320mb / Seagate 320gb 7200rpm SATA 16mb / NEC DVD RW
Ik weet dat het alweer een tijdje geleden is dat ik een topic aangemaakt heb en het lijkt 99% van de tijd te komen doordat ik weer een probleem heb. Ik heb voor dit probleem in verschillende topics wel gepost en van alles gelezen en ik kan er eigenlijk nergens uit komen. vandaar dat ik toch graag even een eigen aanmaak.
Het probleem:
Spontane reboots bij een splinternieuw systeem.
gebeurd in windows zelf, games kan ik uren lang spelen.
wat ik inmiddels gedaan heb:
1. reboot bij system error uitgezet
2. 3dmark benches - geen reboot en geen fouten
3. memtest - geen reboot en geen fouten
4. sisoft sandra - geen reboot, wel tijdens een HD bench een read error en system freeze
5. HD tune - vervolg van de sisoft bench, disk check gedaan / geen fouten
6. windows HD check - geen fouten
7. spellen urenlang zonder problemen
8. films kijken - verschillende reboots tijdens
9. surfen - reboots
10. die busjes rond de cpu gecheckt, niet dik of lekken
11. mem 1 voor 1 en single en dual channel, blijft hetzelfde
12. Ander stekkerblok, allemaal speciale blokken voor electrische apparatuur omdat de contacten in m'n kamer niet geaard zijn
13. event manager bijgehouden na reboot:
error bij dhcp check
en altijd een paar minuten voor een reboot begint windows security center
Nu kreeg ik onlangs bij het opstarten de melding dat windows van een ernstige fout hersteld was:
BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : BF9F2F0F BCP3 : B52686BC
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1
C:\DOCUME~1\Job\LOCALS~1\Temp\WER3a38.dir00\Mini031907-01.dmp
C:\DOCUME~1\Job\LOCALS~1\Temp\WER3a38.dir00\sysdata.xml
misschien dat dat er wat mee te maken heeft.
Ben nog op zoek naar een andere voeding om die te testen al denk ik dat een 450antec dit systeem toch makkelijk moet trekken.
En ik zou de cpu nog kunnen testen al lijkt door het urenlang probleemloos gamen het probleem toch niet bij de cpu, geheugen of videokaart te liggen.
ik geloof dat ik zo ongeveer alle acties wel beschreven heb. iemand enig id wat het verder nog zou kunnen zijn cos I'm all outta ideas.
in ieder geval bedankt als je het tot zover gelezen hebt
PS voor mensen die sigs uit hebben staan:
ANTEC SONATA II 450W / Intel E6400 / MSI P965 Neo mobo / GEIL 2gb dual channel DDRII / Point of View V8800GTS 320mb / Seagate 320gb 7200rpm SATA 16mb / NEC DVD RW