Onverklaarbare reboots

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 21:14
Hoi allemaal,

Ik weet dat het alweer een tijdje geleden is dat ik een topic aangemaakt heb en het lijkt 99% van de tijd te komen doordat ik weer een probleem heb. Ik heb voor dit probleem in verschillende topics wel gepost en van alles gelezen en ik kan er eigenlijk nergens uit komen. vandaar dat ik toch graag even een eigen aanmaak.

Het probleem:
Spontane reboots bij een splinternieuw systeem.
gebeurd in windows zelf, games kan ik uren lang spelen.

wat ik inmiddels gedaan heb:
1. reboot bij system error uitgezet

2. 3dmark benches - geen reboot en geen fouten
3. memtest - geen reboot en geen fouten
4. sisoft sandra - geen reboot, wel tijdens een HD bench een read error en system freeze
5. HD tune - vervolg van de sisoft bench, disk check gedaan / geen fouten
6. windows HD check - geen fouten
7. spellen urenlang zonder problemen
8. films kijken - verschillende reboots tijdens
9. surfen - reboots
10. die busjes rond de cpu gecheckt, niet dik of lekken
11. mem 1 voor 1 en single en dual channel, blijft hetzelfde
12. Ander stekkerblok, allemaal speciale blokken voor electrische apparatuur omdat de contacten in m'n kamer niet geaard zijn

13. event manager bijgehouden na reboot:
error bij dhcp check
en altijd een paar minuten voor een reboot begint windows security center

Nu kreeg ik onlangs bij het opstarten de melding dat windows van een ernstige fout hersteld was:
BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : BF9F2F0F BCP3 : B52686BC
BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

C:\DOCUME~1\Job\LOCALS~1\Temp\WER3a38.dir00\Mini031907-01.dmp
C:\DOCUME~1\Job\LOCALS~1\Temp\WER3a38.dir00\sysdata.xml

misschien dat dat er wat mee te maken heeft.

Ben nog op zoek naar een andere voeding om die te testen al denk ik dat een 450antec dit systeem toch makkelijk moet trekken.

En ik zou de cpu nog kunnen testen al lijkt door het urenlang probleemloos gamen het probleem toch niet bij de cpu, geheugen of videokaart te liggen.

ik geloof dat ik zo ongeveer alle acties wel beschreven heb. iemand enig id wat het verder nog zou kunnen zijn cos I'm all outta ideas.

in ieder geval bedankt als je het tot zover gelezen hebt :)

PS voor mensen die sigs uit hebben staan:
ANTEC SONATA II 450W / Intel E6400 / MSI P965 Neo mobo / GEIL 2gb dual channel DDRII / Point of View V8800GTS 320mb / Seagate 320gb 7200rpm SATA 16mb / NEC DVD RW

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:25
Xp of vista er opnieuw overheen mikken?

Verwijderd

misschien helemaal onzinnig, maar op welke tijdstippen, wordt er in huis "de was" gedaan tijdens storingen, kan je het zelf "uitlokken"?
hoe is je aarding van het systeem.
wat is de temperatuur van diverse componenten bij uitval.

ik heb zelf al vreemde dingen meegemaakt bij een slechte aarding.
doe eens een oppervlakte test van je HDD
koppel anders eerst eens al je externe/interne hardware los van je systeem (die niet per sé noodzakelijk is) en gebruik eerst maar eens de "noodzakelijke middellen" in je pc.

het is en blijft een "lastig" probleem om dat te ontdekken.

ik wens je veel succes,

groeten,
edje.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Aangezien je een melding krijgt van je securitycenter en het ook steeds gebeurt als je aan het internetten bent, zou ik eens in de richting van virussen zoeken...

Verwijderd

ik denk in jou geval dat je eerder het probleem softwarematig moet zoeken in een bepaald programma/driver dan in je hardware.
Mischien kijken of er updates zijn voor je besturing.

• Lynx
pc zit op hetzelfde stroom als m'n vorige zat, door middel van een trust stekker blok. helaas geen aarding hier. maar vorige pc was zo stabiel als maar zijn kan met eveneens een 450w voeding. En de temperatuur is ideaal, beter dan in m'n vorige systeem.
kan je het zelf "uitlokken"?
Nope

reboots zijn er al sinds ik voor het eerst XP heb geinstalleerd. opnieuw lijkt me dus niet de meest logische oplossing. Maar het proberen waard, zoveel staat er nog niet op.

Kans op virus lijkt me minimaal omdat ik onlangs nog een 3voudige full system sweep heb gedaan met bitdefender, wat volgens mij niet de eerste de beste scanner is. Maar zal er nog 1 doen

bedankt voor de tips alvast

PS net nog weer ff anderhalf uur lang een sisoft stress test gedaan, geen problemen.
ik denk in jou geval dat je eerder het probleem softwarematig moet zoeken in een bepaald programma/driver dan in je hardware.
Mischien kijken of er updates zijn voor je besturing.
Draai MSI liveupdate bijna dagelijks =/
Nvidia nieuwste drivers

Nieuwe XP install maar asap doen dan

[ Voor 28% gewijzigd door Lynx op 29-03-2007 18:54 ]

• Lynx
wanhopig, eenmalig kickje

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Als het geen virus is, spyware misschien? Uit je verhaal krijg ik toch het idee dat het iets met het internet te maken heeft.

Verwijderd

Spontane reboots kan ik me herinneren op een laptop die ik heb.

Bij het spelen van spelletjes idd geen enkel probleem maar bij intersletten ging over z'n nek.

Dit kwam doordat de HDD veel te heet was geworden (Films downloaden midden in de zomer en de laptop in de volle zon laten staan (100% HDD belasting)) en ik een blue screen kreeg omdat Windows niets meer kon met de onstane fouten.

Het kan zo zijn dat je schijf een tik heeft gehad door een te hoge temperatuur en Windows zich niet 100% kon herstellen van deze klap en de fouten random terugkeren.

Herinstall was de oplossing.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 00:53 ]

Pagina: 1