Toon posts:

Upload = Sloom

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds 1/2 weken gaat mijn upload sloom. Zo sloom dat ik geen snelheid krijg bij Speedtest.nl. Als ik iets upload bij Rapidshare dan begint snelheid bij 1kb en daalt naar 0.25. Ik heb dat ook gedaan met Anti-Virus maar blijft hetzelfde.

Louachi

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:40

TommyGun

Stik er maar in!

Je onbekende provider bellen

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
We hebben thuis 2 computers. Op de computer beneden gaat alles gewoon goed. Upload is dan gewoon 25-30kb. Maar op andere pc is hij sloom.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26

TeeDee

CQB 241

Zo zonder enige achtergrond informatie is het simpelweg gokwerk.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Komt het mischien door Vista?

• Isnowiz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 11:42
Het kan vriezen, het kan dooien...

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
ZE WILLEN WETEN WELK INTERNET JE HEBT SAPPIE

caps uit*

Verwijderd

Topicstarter
Hetnet :p

Download 4 MB/S
Upload 265 KB/S

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 17:11 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 21:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Zijn we mee geholpen. :P
Aangezien je zegt dat het op 1 van je PC's het goed gaat en op de ander niet, en aangenomen ze beiden op dezelfde provider zitten, zou het wel erg nuttig (understatement van de eeuw) zijn om ons wat meer informatie te verschaffen zoals welke soort computers, hoe op internet aangesloten, etc.

Tenzij je verwacht dat we zo even in onze kristallen bol kunnen kijken.
*schudt de bol*
Het antwoord is... 'Maybe'.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26

TeeDee

CQB 241

• Heeft "je broer" misschien een net-limiter erop gezet?
• Wat heb je zelf gedaan (sinds 1/2 weken geleden)
• Wat heb je gedaan met Anti-Virus
• Je had toch Xs4All? Of ben je overgestapt?
• Wireless?
• Firewall instellingen
• IP informatie

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
wat ik denk is dat de ene vast zit, andere draadloos

verbinding traag etc

pure speculatie

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn aan router aangesloten. De computer boven is met draad en beneden is draadloos.

Computer boven:
3.2 Ghz
1 GB
Ati Radeon 9600 XT
Windows Vista
Antivirus: Kaparsky

Computer beneden:
2.6 Ghz
1GB
Onboard Videokaart
Windows Xp
Antivirus: Kaparsky

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
oinkoink12 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:12:
wat ik denk is dat de ene vast zit, andere draadloos

verbinding traag etc

pure speculatie
Welke is er draadloos / welke is bekabeld? De snelle of de langzame?

Verwijderd

ik denk van niet, een draadloos netwerk haalt makkelijk 200 kbs en ook nog wel veel meer

Verwijderd

ga eens naar start -> uitvoeren -> type 'cmd.exe' en klik op ok. je krijgt nu de bekende/beruchte command prompt. type hier in 'ping [IP van je router]' en druk op enter.

je computer voert nu een ping opdracht uit naar het ip van je router. door meerdere(meestal 4) IP paketjes heen en weer te sturen wordt de vertraging en stabiliteit van je verbinding gemeten. dit wordt als een paketje goed overkomt weer gegeven in mili-seconden oftewel ms. dit getal zou onder de 10ms moeten liggen en alle 4 paketjes moeten overkomen.

als dit werkt dan zul je je provider moeten bellen maar als een aantal paketjes niet overkomt dan zit het probleem tussen de computer en de router. wat ook verklaart waarom het op de andere computer beneden wel werkt. waarschijnlijk heb je dan een kabel probleem. controleer dit dus eens.

het ip van je router kun je vinden door 'ipconfig /all' in te typen. hier wordt dan informatie over je netwerkkaart weergegeven zoals het IP van de computer en dat van de 'gateway', je router dus.

maarja mijn glazenbol is voor reparatie dus ik kan zo niet gokken hoe de thuis situatie er uit ziet. meer informaite dus over hoe de boel met elkaar vervonden is. zoals hierboven ook al gevraagd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:16:
ik denk van niet, een draadloos netwerk haalt makkelijk 200 kbs en ook nog wel veel meer
ook aan de ander kant van de muur met slecht geisoleerde magnetron? of een andere storingsbron? mijn gok is dat er een storingsbron bij is gekomen dat hij nu 99% packetloss heeft.

Verwijderd

Topicstarter
De computer die sloom upload is met draad
De computer die snel upload is draadloos.

Download snelheid is op allebei de computers normaal hoe het moet zijn.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
En op welke zit jij? Draad/Draadloos?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op de draad

Ik heb die ping gedaan en er staat

Pakketen: verzonden = 4, ontvangen = 4 , verloren = 0

Bij de tijd staat bij allemaal 0ms

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 17:20 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
-Je netwerkaart een keer wegooien en de drivers opnieuw installeren
-Met een andere kabel naar de router proberen
-De kabel in een andere routerpoort doen

Met andere woorden probeer eens wat en sluit dingen uit

Verwijderd

oke

dus de computer met draad heeft een zeer trage upload snelheid.
de computer zonder draad heeft gewoon normale upload snelheid.
en beide hebben ze normale download snelheden.

en als je een bestand overzet van de computer met draad naar die zonder draad. gaat dat wel normaal of gaat dat ook als stront door een trechter?

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat normaal

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:55
Staat alles op DHCP? (Zou je misschien een "ipconfig /release" en "ipconfig /renew" kunnen runnen)
Heb je je router al eens een reset gegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Wat houd dat in die Renew en Release?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:29:
oke

dus de computer met draad heeft een zeer trage upload snelheid.
de computer zonder draad heeft gewoon normale upload snelheid.
en beide hebben ze normale download snelheden.

en als je een bestand overzet van de computer met draad naar die zonder draad. gaat dat wel normaal of gaat dat ook als stront door een trechter?
Kan niet, je download is onder andere afhankelijk van je upload.
bv: Als je met 100kb/s download, dan is er ongeveer 4kb/s upload tegelijkertijd naar de server terug om te bevestigen dat een packet goed is ontvangen.
200kb/s = 8kb/s
400kb/s = rond de 16kb/s
(Ruwe schatting)

Dus als je op die andere pc die nu zo traag upload, de 'volle speed' haalt, dan zou jij rond de 25kb/s moeten downloaden?

Maw; als je net zo traag upload als jij beweert, dan zou jij nooit de volle snelheid (lees: 400kb/s) kunnen halen.

(Correct me if i'm wrong :P)

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 29-03-2007 17:43 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal die 400kb/s makkelijk. Met speedtest krijg ik gemiddelde van 430 en als ik bestand download gaat het ook rond 400-450.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12 21:04
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:38:
Wat houd dat in die Renew en Release?
Google even ofzo? :X

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:44:
Ik haal die 400kb/s makkelijk. Met speedtest krijg ik gemiddelde van 430 en als ik bestand download gaat het ook rond 400-450.
Dus kan het nooit zijn dat je upload zo laag is. Upload btw is een file naar een ftp server ofzo? Speedtest is verre van betrouwbaar.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met Rapidshare upload haal ik uploadsnelheid van 0.10 - 0.40 kb/s. Ook als ik met een spel een server start. Is het onspeelbaar voor de anderen.

Is er een programma waar je kan zien waar upload heen gaat?. Mischien is een programma gestart die upload verbruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 17:52 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:49:
Als ik met Rapidshare upload haal ik uploadsnelheid van 0.10 - 0.40 kb/s. Ook als ik met een spel een server start. Is het onspeelbaar voor de anderen.

Is er een programma waar je kan zien waar upload heen gaat?. Mischien is een programma gestart die upload verbruikt.
Netlimiter, DUSuper Controller.
(Verder zou het ook niet erg zijn als je even G00G13'd)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 29-03-2007 17:56 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

MensionXL schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:41:
[...]

Kan niet, je download is onder andere afhankelijk van je upload.
bv: Als je met 100kb/s download, dan is er ongeveer 4kb/s upload tegelijkertijd naar de server terug om te bevestigen dat een packet goed is ontvangen.
200kb/s = 8kb/s
400kb/s = rond de 16kb/s
(Ruwe schatting)

Dus als je op die andere pc die nu zo traag upload, de 'volle speed' haalt, dan zou jij rond de 25kb/s moeten downloaden?

Maw; als je net zo traag upload als jij beweert, dan zou jij nooit de volle snelheid (lees: 400kb/s) kunnen halen.

(Correct me if i'm wrong :P)
maar hij zegt dat de download snelheid van de computer met draad wel goed is. dus een bestand overzetten van de draadloze computer, waarvan zowel upload als download goed zijn, naar de bedraade computer kan met enkel MB's per seconden gaan terwijl het omgekeerde met enkel KB's per seconde gebeurt.

wat dus bewijst dat het probleem in de verbinden van en naar de bedraade computer zit en niet in zijn DSL verbinding naar hetNET. de ratio download/upload in TCP is geloof ik 1500:64 uitgezonderd overhead van het transfer protocol dan oftewel 10MB/s downloaden betekent 0,5MB/s upload.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:58:
[...]

maar hij zegt dat de download snelheid van de computer met draad wel goed is.
Lees is goed? Hij zegt duidelijk dat de computer met draad traag is met uploaden.
dus een bestand overzetten van de draadloze computer, waarvan zowel upload als download goed zijn, naar de bedraade computer kan met enkel MB's per seconden gaan terwijl het omgekeerde met enkel KB's per seconde gebeurt.
Hoeft niet per se, het lijkt mij gewoon dat er een limiter tussen zit en als hij het met een app doet die nog niet eerder is geconfigureerd (door de limiter) dan zal het waarschijnlijk gewoon goed gaan.
wat dus bewijst dat het probleem in de verbinden van en naar de bedraade computer zit en niet in zijn DSL verbinding naar hetNET.
Yep. Er is dus een 'limiter' installed aangezien hij gewoon goed kan 'uploaden'.
de ratio download/upload in TCP is geloof ik 1500:64 uitgezonderd overhead van het transfer protocol dan oftewel 10MB/s downloaden betekent 0,5MB/s upload.
Kan wel, mijn schatting is ruw. :)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 29-03-2007 18:07 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Netlimiter open heb en ik ga naar speedtest.nl en ik upload daar dan staat er 1/2 seconden bij Netlimiter 24-25KB. Maar daarna staat er 0 terwijl uploadtest nog bezig is.

Verwijderd

MensionXL schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:03:
[...]

Lees is goed? Hij zegt duidelijk dat de computer met draad traag is met uploaden.

[...]

Hoeft niet per se, het lijkt mij gewoon dat er een limiter tussen zit en als hij het met een app doet die nog niet eerder is geconfigureerd (door de limiter) dan zal het waarschijnlijk gewoon goed gaan.

[...]

Yep. Er is dus een 'limiter' installed aangezien hij gewoon goed kan 'uploaden'.

[...]

Kan wel, mijn schatting is ruw. :)
lees beter: de computer met draad is goed met downloaden niet met uploaden wat het probleem is. door een bestand naar die computer te zetten wordt dus de download gebruikt om de werkelijke data over te zetten en de upload om de request te maken.

over een lan verbinding waarbij de download en upload snelheid gelijk zijn zal de overdracht van en naar gelijk zijn maar als de upload trager is dan zal de overdracht van de computer met draad dus langer duren omdat de data via de upload de computer verlaat.

en een netlimiter hoort niet thuis op een computer, zeker als de TS niet schijnt te weten wat het is. een andere meer logische oorzak is dat de ader paren voor de upload beschadigt zijn. door een knik in de kabel bijvoorbeeld waardoor ernstige packetloss onstaat op de upload maar niet op de download.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:16:
[...]

lees beter: de computer met draad is goed met downloaden niet met uploaden wat het probleem is. door een bestand naar die computer te zetten wordt dus de download gebruikt om de werkelijke data over te zetten en de upload om de request te maken.
Maar ook om door te geven dat een packet goed is ontvangen. ^_^ Dus wat wil je hiermee zeggen?
Wat ik wilde zeggen: Als hij goed is voor downloaden (Waarbij hij dus 16kb/s upload tegelijkertijd) dan zou hij tenminste stabiel 16kb/s moeten uploaden. ;)
over een lan verbinding waarbij de download en upload snelheid gelijk zijn zal de overdracht van en naar gelijk zijn maar als de upload trager is dan zal de overdracht van de computer met draad dus langer duren omdat de data via de upload de computer verlaat.
Serieus :P? Meestal dat verlatende data upload wordt genoemd :P...
en een netlimiter hoort niet thuis op een computer, zeker als de TS niet schijnt te weten wat het is.
Dat wil nog niet zeggen dat het er niet op staat. :z En het kan wel thuis horen, vooral als je expres iets wil cappen om bijvoorbeeld lag te voorkomen. Dus wie bepaald eigenlijk wat thuis hoort en niet?
een andere meer logische oorzak is dat de ader paren voor de upload beschadigt zijn. door een knik in de kabel bijvoorbeeld waardoor ernstige packetloss onstaat op de upload maar niet op de download.
Kan. Andere kabel proberen :P?

[ Voor 18% gewijzigd door MensionXL op 29-03-2007 18:44 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb andere kabel gebruikt maar geen veranderingen. Als ik mijn hele windows formatteer en opnieuw vista installleer, is de upload dan normaal.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:47:
Ik heb andere kabel gebruikt maar geen veranderingen. Als ik mijn hele windows formatteer en opnieuw vista installleer, is de upload dan normaal.
Als ik dat zo lees is dat zeker het proberen waard!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Verwijderd

Topicstarter
Ok , Dan ga ik dat maar doen. Ik zeg wel of het heeft gewerkt of niet.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Jassy schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:48:
[...]

Als ik dat zo lees is dat zeker het proberen waard!
Idd lijkt mij ook. Alhoewel dit toch wel een 'drastische' aanpak is voor zijn probleem :P

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn computer geformatteerd en alles is goed. Upload is nu weer normaal.:D

Bedankt iedereen :):p

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:40

TommyGun

Stik er maar in!

Inderdaad wel een zeer drastische aanpak, je moet er maar zin in hebben. (Data, program files etc).

Jaja ik ken image files e.d. maar lijkt me sterk dat de TS daar mee werkt ;)

Anyway, mooi dat het opgelost is, maar helaas ben je er niks wijzer van geworden en weet je het probleem nog niet.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1