Toon posts:

FTP bestanden verhuizen zonder CHMOD te verliezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om van Hosting Provider te switchen en wil al m'n bestanden overzetten.

Op m'n site maak ik gebruik van OSCommerce, een gallerie en een forum. Veel bestanden en die hebben veel verschillende CHMOD instellingen. Ik ben vooral bang dat ik na m'n verhuizing de CHMOD instellingen verlies en die handmatig per bestand weer moet gaan instellen.

Daarom de volgende vragen:
- Is er een Compleet FTP-Backup programma voor FTP files die ook alle CHMOD behoud? (Ik heb gezocht maar niet gevonden)

- Als ik de bestanden handmatig download en vervolgens op de nieuwe server weer upload. Moet ik dan na het uploaden weer alle CHMOD's instellen of onthoudt windows xp dat ergens?

- Als ik via FileZilla alle bestanden download, weet ik dan zeker dat ik alle bestanden download. Ook bestanden die via php-scripts zijn gegenereerd en geen CHMO 755 hebben.

- Als de permissies toch allemaal handmatig weer ingesteld moet worden, kan ik dan van te voren een soort lijst uitdraaien om te zien welke bestanden, welke permissie hebben?

Alvast bedankt

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Voor een lijst met permissies :

code:
1
ls -Ral

[edit]
Dat werkt natuurlijk alleen in een shell, sorry :X

[ Voor 34% gewijzigd door eamelink op 29-03-2007 16:35 ]

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Retain File Permissions during FTP

edit: ervanuitgaande dat je beschikt over een shell; waarschijnlijk wel :) ?

[ Voor 30% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 29-03-2007 16:37 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Daar heeft de gebruiker niet zo veel aan denk ik. Ik neem aan dat een FTP client geen commando's kan uitvoeren dus het tarren heeft niet zoveel zin. Daarnaast als die dat wel kon, had hij een eigen server en dan hoeft de TS niets aan bestanden over te plaatsen. WSFTP heeft wel chmod, maar staat duidelijk dat deze niet worden behouden.

Ik denk dat je beter alle pakketen even opnieuw kan installeren op de nieuwe server en een backup maken van de oude MySQL server. Na installatie die terug plaatsen. Dan is tenminste alles behouden en je neemt geen rotzooi mee aan bestanden

[ Voor 18% gewijzigd door Cardinal op 29-03-2007 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden
@cardinal: Ik heb al zo veel wijzigingen gemaakt, dat het me te veel tijd zou kosten om een schone installatie maken en die opnieuw te configureren.

Dat tarren klinkt hoopgevend, ik zal eens gaan uitzoeken of ik daar de mogelijkheid voor heb.

Het programma Ace FTP heeft ook de mogelijkheid om bestanden server-to-server te verzenden, misschien dat dat een oplossing biedt. Ik weet alleen niet of ik tijdens de verhuizing toegang blijf houden tot beide ftp-servers.

Nieuwe suggesties blijven welkom :)

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Bauke_B: heb je hierover ( topicstart) al contact gehad met je huidige (en aanstaande) hoster ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

denk dat je het beste uit bent als je inderdaad op je nieuwe host een shell-mogelijkheid hebt.

Heb je die op de oude niet, dan vraag ze er een tarballetje van te maken :) kun je dat meteen uploaden en untarren als je je nieuwe host hebt.

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 13:46
Voor zover ik weet kan bij osCommerce vrijwel alles gewoon op de "standaard" permissies staan en hoef je maar een paar mappen en files op writable te zetten. Ik denk dat je dat sneller voor elkaar hebt dan een programma zoeken die het automatisch voor je doet ;)
Pagina: 1