Toon posts:

[CSS][JS] The perfect Faq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem heb ik met Ie7 en The perfect faq van TJK Design
op website http://www.slurink.nl/geschiedenis.htm en http://www.slurink.nl/onsnetwerk.htm

Onder IE6, Opera en firefox2 doet alles het prima maar onder IE7 laat hij -nadat je een <dd> hebt opgeklapt- geen images zien en ook geen divs die in de <dd></dd> geplaatst zijn. Als je 2 keer klikt op "bekijk de hele geschiedenis" of "bekijk alle vestigingen" dan laat hij het echter wél zien.

Ik ben hier echt al heel lang naar aan het zoeken maar ik krijg het niet opgelost. Alle tips zijn welkom, als ik niet genoeg info heb gegeven dan wil ik dat uiteraard alsnog doen.

Dank voor evt. antwoorden.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55

crisp

Devver

Pixelated

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#TJK_DL dd, .hideDD
{
  top: -9999px;
  position: absolute;
}

#TJK_DL .showDD
{
  position: relative;
  top: 0pt;
}

Ik vind dat ook een beetje vreemde manier om een element te verbergen en weer te laten zien; wat is er mis met display:none vs display:block?

Ik gok overigens dat je een hasLayout issue triggered in IE7, waarschijnlijk door de position:relative.

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:16:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#TJK_DL dd, .hideDD
{
  top: -9999px;
  position: absolute;
}

#TJK_DL .showDD
{
  position: relative;
  top: 0pt;
}

Ik vind dat ook een beetje vreemde manier om een element te verbergen en weer te laten zien; wat is er mis met display:none vs display:block?

Ik gok overigens dat je een hasLayout issue triggered in IE7, waarschijnlijk door de position:relative.
Is het niet zo dat als je display: none gebruikt dit niet door textreaders opgepakt wordt?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:56:
[...]
Is het niet zo dat als je display: none gebruikt dit niet door textreaders opgepakt wordt?
Ja dat klopt, maar een dergelijke oplossing is dan symptoom-bestrijding en geen oplossing. Je kan dan beter default alles zichtbaar houden en het met een stukje unobtrusive script achteraf verbergen.

Ik vermoed echter dat als de topicstarter de position: relative; vervangt door position: static; het probleem ook is opgelost. En anders desnoods layout forceren mbv een fixed width.

[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 29-03-2007 21:01 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:00:
[...]

Ja dat klopt, maar een dergelijke oplossing is dan symptoom-bestrijding en geen oplossing. Je kan dan beter default alles zichtbaar houden en het met een stukje unobtrusive script achteraf verbergen.

Ik vermoed echter dat als de topicstarter de position: relative; vervangt door position: static; het probleem ook is opgelost. En anders desnoods layout forceren mbv een fixed width.
Unobtrusive javascript vind ik ook geen perfecte oplossing. Je moet wachten tot de pagina geheel geladen is voordat dit werk (oke, 9 van de 10 keer dan). Als je dan een paar platjes of i-frame gebruikt dan kan dit erg irritant worden. Daarom vind ik een extreen negatieve offset een betere workaround.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:27:
[...]

Unobtrusive javascript vind ik ook geen perfecte oplossing. Je moet wachten tot de pagina geheel geladen is voordat dit werk (oke, 9 van de 10 keer dan). Als je dan een paar platjes of i-frame gebruikt dan kan dit erg irritant worden. Daarom vind ik een extreen negatieve offset een betere workaround.
Not true:
HTML:
1
2
3
4
<div id="foo">tralala</div>
<script type="text/javascript">
  document.getElementById('foo').style.display = 'none';
</script>

of zoek anders eens op DOMContentLoaded ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal, ik ga hier mee aan de slag.
Was dit weekend afwezig vandaar de trage reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Het was inderdaad zo simpel om relative naar static te veranderen. Heel erg bedankt.

Grt.
Pagina: 1