Antenne Experia Box

Pagina: 1
Acties:
  • 1.075 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik zit met het volgende probleem:

Ik ben in het bezit van een experia box, de reikwijte van de experia box is voor mij alleen niet genoeg. (wifi) nu heb ik dit product erbij gekocht.

http://www.edigitech.de/e...V-9370-Wi-Fi-Antenne.html

Dit kastje moet worden aangesloten op een router met een antenne kabel. het probleem is dat de antenne bij de experia box niet afneembaar is.

Nu heb ik 3 mogelijkheden hoe ik dit product aan kan sluiten lijkt me. mijn vraag welke ik het beste kan doen.

mogelijkheid 1:
De antenne van de experia box is er niet af te draaien dus deze er af "slopen". en dan het kastje met de antenne kabel erop solderen of iets dergelijks?

mogelijkheid 2:
Een goedkoop routertje kopen die ik naast de experia box set zet (waarvan de antenne wel gewoon af te draaien is en dit kastje op kan zetten)

mogelijkheid 3:
Een wireless netwerk kaart in de computer doen en de draadloos verbinding delen zodat ik met mijn laptop buiten via die computer kan internetten.

Welke mogelijkheid raden jullie aan? of zijn er nog andere "makkelijkere" mogelijkheden die wellicht ook werken?

[ Voor 0% gewijzigd door Bulleteater op 29-03-2007 18:33 . Reden: typfoutje O-) ]

• Bulleteater
Hij is officeel gezien in bruikleen. Maar als je een jaar het abbonement hebt gehad mag je de modem volgens mij gewoon houden..

[ Voor 104% gewijzigd door Bulleteater op 01-04-2007 16:16 ]

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:08
Is zo'n experia box te leen of jouw eigendom?
Als je hem moet terugsturen na de abonnementsperiode zou ik hem niet slopen, maar er een Accesspoint naast zetten.

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-03 12:33
Ik heb wel vaker gehoord, dat de verbinding van zo'n ding niet heel erg ver komt.. waarschijnlijk als je er een routertje/access point naast zet, kom je al een stuk verder :)

• Bulleteater
ja maar ik heb in principe al een kastje gekocht dan die zorgt voor een veel beter signaal. Is een van die andere mogelijkheden i.p.v. een router/acces point kopen niet mogelijk? (dit omdat een beetje router dan al gauw 60 euto kost.)

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

jorngrisel schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:16:
*kickje :) *

Hij is officeel gezien in bruikleen. Maar als je een jaar het abbonement hebt gehad mag je de modem volgens mij gewoon houden..
Als jou EB zon box van KPN is (IPB) dan heb je die inderdaad in bruikleen. Hij is en blijft echter van KPN tot het eind der dagen ;)

blub

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:59

The Zep Man

🏴‍☠️

Haal gewoon een Linksys WRT54GL, andere firmware erop, antenne op 150% en je problemen zouden opgelost moeten zijn. Zoniet, kan je altijd nog die gekochte antenne erop schroeven/modden.

[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 30-03-2007 16:34 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Probeer ergens een gratis FON-router te regelen (zoek hier maar eens op GoT op FON).
Sluit deze aan op je EB en deel je internet. Op de Fon-router kun je je antenna van Ibood wel weer aansluiten...

Is het trouwens een richt- of een rondstraalantenne?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Bulleteater
sjolmers schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:34:
Probeer ergens een gratis FON-router te regelen (zoek hier maar eens op GoT op FON).
Sluit deze aan op je EB en deel je internet. Op de Fon-router kun je je antenna van Ibood wel weer aansluiten...

Is het trouwens een richt- of een rondstraalantenne?
Ik heb hier naar gekeken maar voor dat geld kan ik ook bijna een router kopen.. dan zou ik liever voor een router o.i.d. gaan ;-). Maar is het niet mogelijk met een wireless kaartje in een andere computer en dan daar dat ibood product op aan te sluiten..?

Ik heb de bovenkant van de antenne op de experia box er af weten te krijgen hier zit nu een soort ijzerdraadje.. kan ik deze misschien niet gewoon verbinden met het middelste pinnetje in de antennekabel?

Dat product vanb ibood is denk ik een rondstraalantenne

[ Voor 3% gewijzigd door Bulleteater op 01-04-2007 16:17 ]

• Bulleteater
**kickje** :)

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-03 13:12
Je kan het proberen. KPN wil alleen al vrij snel zijn experia boxen vervangen. Ik heb er inmiddels 4 gehad en ga binnekort genieten van een andere provider. Dit was in 1 jaar tijd...

Elke keer willen ze hun Experia box terug. Dit voorkomt ook het openen van de box enzo denk ik.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Cave_Boy schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:32:
Je kan het proberen. KPN wil alleen al vrij snel zijn experia boxen vervangen.
Dat KPN ze vrij snel wil vervangen heeft een andere reden. Dat betekent nog steeds niet dat je ze mag slopen. Wat ik TS kan aanraden is een wireless repeater te kopen.

PSN: djmurcielago

• Bulleteater
Murcielago schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:44:
[...]

Dat KPN ze vrij snel wil vervangen heeft een andere reden. Dat betekent nog steeds niet dat je ze mag slopen. Wat ik TS kan aanraden is een wireless repeater te kopen.
ja maar als ik een wireless repeater koop heb ik het andere kastje voor niets gekocht.

Is er geen klein kastje waarbij je aan de ene kant een lan kabel in doet en aan de andere kant een antenne aan kan zetten?

(bijvoorbeeld voor als mensen een router die geen draadloos internet ondersteunt maar toch draadloos internet willen via die router)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Dat heet een AccessPoint ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Bulleteater
Nee die heeft meer opties..
ik bedoelde meer:
Router ---> Kastje met 1UTP ingang en aan de andere kant een antenne aansluiting..

Ik heb inmiddels al een andere router/ acces point erbij gekocht.. (alleen de antenne die er op zit zend nog verder dan die van Ibood terwijl die van ibood 9dbi is en van de router 5dbi)
Antenne is dus inmiddels terug naar Ibood want die hoef ik niet.
Pagina: 1