[Iiyama 15"] 2x niet werken op 7600GT?

Pagina: 1
Acties:

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:24
Beste medetweakers,

ik heb een klein probleempje. Ik heb de volgende specs:

A8N32-SLI Deluxe
AMD Athlon 4000+
7600GT
en 2x iiyama 15" TFT schermpjes.

ik wil ze de 2 15" TFT schermpjes gebruiken om 1 bureablad te vormen. Ik had dit al in het verleden een paar keer gedaan op mijn werk dit was klikken en werken.

MAAR:

op 1 of andere manier wil Nvidia ze niet koppelen met elkaar. Ik kan beide afzonderlijk wel gebruiken (Allebei aangesloten via VGA->DVI verloopje) Ik kan dus geen 'Clone' of andere dergelijke dingen kiezen. Ik heb ook al het programma: Ultramon geinstalleerd maar deze wou er ook niks mee doen. Toen zat ik de Nvidia nieuwe control panel dat mijn grafische kaart maar 1 monitor aanstuurt. Dit is toch vreemd als mijn VGA kaart 2x DVI uitgang heeft.
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/6721/huh1zr6.jpg

Ik heb ook de meest recente drivers van Nvidia geinstalleerd.

Wat ik mij later bedacht: kan het zo zijn dat de kaart het de DVI verloopjes niet fijn vindt. (wat ik raar zo vinden want deze zaten geleverd bij de 7600GT)

Met voorbaat dank,

Hamersma

[ Voor 7% gewijzigd door Goldman op 29-03-2007 15:57 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Verwijderd

Volgens je sig heb je 2 kaarten in SLI draaien. Bij mijn weten kun je, als je SLI draait, slechts één beeldscherm gebruiken. Wat als je SLI uitschakelt/één kaart verwijdert?

• Goldman
Eh, sig is niet goed ik update hem nu. ik heb een single 7600GT draaien.

Verwijderd

staat SLI nog ergens aan in bios of via dipswitches op mobo ofzow? ook dit verhindert het gebruik van dual monitors. probeer anders even ultramon

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 13:32
Heb je al onderzocht of het een technische probleem is of een probleem van je drivers?

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• Goldman
Beste medetweakers,

dank voor het meedenken van het probleem. Maar ik heb het gevonden na wat uurtjes zoeken op het internet. Het blijkt achteraf dat de 1e bios van de Gigabyte 7600GT geen dual monitor ondersteunde. Bug in de grafische kaart. Gigabyte heeft later de nieuwste en geupdate bios op hun website gezet.

Een paar stapjes voor de mensen die eventueel dit probleem ook tegen het lijf lopen:

1. Maak een bootable floppy
2. Download van http://www.gigabyte.com.tw/Support/VGA/BIOS_List.aspx de nieuwste bios voor je grafische kaart.
3. Zet het op de floppy (zit ook een gigabyte tooltje bij) en lees de readme file.
4. Boot van je floppy draai het tooltje.
5. Reboot je PC en het werkt

Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Mvg,

Pagina: 1