[php]Een hele website laten bij een zoekopdarcht bij Google

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19
Ik wil een website bouwen zonder frames om de site vindbaar te maken met Google.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
<?php
$pagina="midden.html";
if (isset($_REQUEST['pagina']))
    {
        $pagina=$_REQUEST['pagina'];
    }

function wisseltruc($pagina)
{
    include($pagina);
}

?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<table width="754" height="377" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <td width="102" rowspan="2"><table width="143" height="377" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" id="links" bgcolor="#FFFFCC">
      <tr>
        <td width="143" height="372"><?php 
    include("links.html")
    ?></td>
      </tr>
    </table>    </td>
    <td height="56"><table width="822" height="56" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" id="hoofd" bgcolor="#0099FF">
        <tr>
          <td width="822"><?php 
    include("kop.html")
    ?></td>
        </tr>
      </table></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="652" height="321"><table width="821" height="321" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" id="midden">
        <tr>
          <td width="649" height="321"><?php wisseltruc($pagina)?></td>
        </tr>
    </table></td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

Dit werkt. Hoe kan ik de hele site laten zien, als Google bijvoorbeeld midden.html vindt?

Verwijderd

Door dit in de head tag te zetten:

code:
1
2
3
4
5
<script type="text/javascript">
<!--
if (top == self) self.location.href = "index.php";
// -->
</script>

Dus als bijvoorbeeld iemand alleen midden.html voor zich heeft (en niet de index.php)
wordt de bezoeker doorgestuurd naar index.php

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 16:03 ]

• cspare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-07 22:19

cspare

What the deuce?!

Als ik je omschrijving letterlijk opvat, kan je er gewoon beter voor zorgen dat google die .html bestanden uberhaupt niet kan vinden. Zolang jij er in je website geen link naar toe legt vanuit een andere html pagina, zal google ze (most likely) ook niet indexeren.

The one who says it cannot be done, should never interrupt the one who is doing it.

Verwijderd

cspare schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:54:
Als ik je omschrijving letterlijk opvat, kan je er gewoon beter voor zorgen dat google die .html bestanden uberhaupt niet kan vinden. Zolang jij er in je website geen link naar toe legt vanuit een andere html pagina, zal google ze (most likely) ook niet indexeren.
Waarom zou je niet willen dat google die pagina's indexeert? Je wil toch dat je ook gevonden gaat worden aan de hand van de content die er in de pagina's staat?

Hij begint zelf met de zin: "Ik wil een website bouwen zonder frames om de site vindbaar te maken met Google." en dan adviseer jij hem dat hij er beter voor kan zorgen dat google zijn .html pagina's niet kan vinden en indexeren

En volgens mij past dit topic ook beter in: Webdesign, Markup & Clientside Scripting, het heeft in mijn beleving niet zoveel met php te maken..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 16:04 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:57:
[...]

Waarom zou je niet willen dat google die pagina's indexeert? Je wil toch dat je ook gevonden gaat worden aan de hand van de content die er in de pagina's staat?

Hij begint zelf met de zin: "Ik wil een website bouwen zonder frames om de site vindbaar te maken met Google." en dan adviseer jij hem dat hij er beter voor kan zorgen dat google zijn .html pagina's niet kan vinden en indexeren
Ja, de html ja. Niet de includes. De tekst komt gewoon in het eindresultaat, maar je hoeft niet persé .html-bestanden te includen.

Dit kunnen net zo goed .php- of .inc-bestanden zijn, om bijvoorbeeld de content uit een database te halen of zo. Deze includes hoeven niet gelezen te worden, dus zolang hier niet naar gelinkt wordt op de site, kan google ze ook niet vinden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• cspare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-07 22:19

cspare

What the deuce?!

Misschien wat ik niet helemaal volledig (~lui). Maar ik zou met behulp van URL rewriting werken om zo 1 entry point op je site te kunnen behouden. Google kan dan prima meerdere pagina's indexeren die je op die manier meteen doorverwijst naar je php bestand met je entry point.
Heb je geen vieze javascripts (wat google geloof ik uberhaupt niet wil) of andere constructies meer nodig.

The one who says it cannot be done, should never interrupt the one who is doing it.

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als ik je een beetje begrijp kun je het beste in je index pagina iets zetten als define('included', true);
En op de pagina's die je include het volgende: if(!defined('included')) header('Location: index.php');
Misschien kun je er ook nog een '301 Moved Permanently' aan toevoegen.

Het includen wat je nu doet is trouwens niet zo heel slim Als ik nu http://jouwdomein.nl/inde...omein.nl/slechtscript.php oproep dan kan ik code uitvoeren op jouw server.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
je kunt ook nog even naar je robots.txt kijken...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe je je losse frames altijd laat verwijzen naar het hoofdframe is op zich best te vinden. [google=javascript open main frame] geeft bij de vijfde hit al een mogelijk antwoord, en dan zijn er nog betere zoekquery's te bedenken. :) Verder heeft Javascript niets met Programming te maken, maar met Webdesign, Markup & Clientside Scripting.

Anyway, met de tips van de mensen hierboven moet je er verder wel uit kunnen komen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.