Toon posts:

Adobe, crasht x keer per dag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, We werken op mijn werk met veel (heel) veel verschillende lettertypes. We maken een product met daarin vele advertenties verwerkt en elke advertentie is opgemaakt in illustrator als eps bestand. In de advertentie moet vaak iets aangepast worden en daarom laden we al deze lettertypes om de beurt in via Linotype Fontexplorer X.

Dit werkt aardig en de auto activation plugin van dit programam werkt beter dan die van Suitcase. Een ander probleem wat we wel vaak hebben is dat Adobe Illustrator of Adobe Indesign vaak crasht. Dit gebeurt zeg maar in de drukke uren van de dag minstens 1 keer per uur. En dit gebeurt vaak nadat we via linotype (of eerder via suitcase) een font geactiveerd hadden.

Het lijkt erop dat het betreffende adobe programma waar je op dat moment mee aan het werk bent, bevriest voor 1 a 2 seconden en daarna klapt hij eruit...

Heeft iemand deze ervaring ook en misschien een bekende oplossing voor dingen als dit?

Even enkele programma gegevens:
Mac OS X versie 10.4.8
Adobe CS 1 (Photoshop, Illustrator, Indesign)
Linotype Fontexplorer X (font beheer programma)

We werken met eps en indesign bestanden vanaf een Mac os server. Dus de bestanden staan NOOIT lokaal op de machine.

Verwijderd

zou je even kunnen specificeren welke machine je hebt, want wij draaien CS2 met een MacPro met 3 GB geheugen en hebben daarmee hetzelfde probleem als jij nu aangeeft. Dus dat is volsterkt "normaal" draai je echter met een G5/G4 dan zit het probleem ergens anders (misschien recent geheugen bijgeplaats)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Adobe CS 1 (Photoshop, Illustrator, Indesign)
...

We werken met eps en indesign bestanden vanaf een Mac os server. Dus de bestanden staan NOOIT lokaal op de machine.
Dat is een algemeen bekend probleem met CS1 (Indesign vooral).

MAAR Als je al je programma's hebt geupdate (dus vooral laatste Indesign CS update, daarin zit fix voor plaatsen van EPS en JPG bestanden vanaf ander volume dan waarvanaf opgestart) moet je er geen last meer van hebben.
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:25:
zou je even kunnen specificeren welke machine je hebt, want wij draaien CS2 met een MacPro met 3 GB geheugen en hebben daarmee hetzelfde probleem als jij nu aangeeft. Dus dat is volsterkt "normaal"
Jammergenoeg is het "normaal" ja :(
Wat wel (vrij goed) helpt is om een geleende Acrobat 8 te installeren en 7 er eerst helemaal vanaf knallen maar dat heb je niet van mij ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Uberprutser op 29-03-2007 20:48 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Ik heb de versie bij CS 2.3 zitten ... alleen te laks geweest om te installeren ;)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:51:
Ik heb de versie bij CS 2.3 zitten ... alleen te laks geweest om te installeren ;)
Wees dan ff wat minder lui voor het weekend ;)
Oh ja EN natuurlijk VersionCue niet installeren das al helemaal niet goed! (een PowerPC deamon draait er dan op de achtergrond :?)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk op een G5Power PC (2x) 1.8 Ghz
geheugen: 3GB DDR SDram
Pagina: 1