Toon posts:

[Speedtouch 570] Geen LAN connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ben ik bij mijn opa geweest om naar zijn pc te kijken. Hij kon al een tijdje niet meer internetten.

Situatie:
- ADSL van HetNet
- Speedtouch 570 modem
- 1 pc met XP Home
- Aangesloten via UTP

Probleem:
De pc kan geen verbinding met het modem maken. Op de modem gaat het LAN-lampje niet branden. Aan de achterzijde van het modem knippert wel een groen lampje als ik UTP-kabel in het modem heb steken.

Wat heb ik geprobeerd?
- Modem een harde reset geven --> geen effect
- Verschillende UTP-kabels geprobeerd --> geen effect
- Verschillende IP-instellingen op de pc --> geen effect
- Modem aangesloten op mijn laptop, verschillende instellingen en kabels --> geen effect

Is deze modem nog te redden, of kan ik beter een nieuwe kopen? wordt al de 4e in twee jaar tijd

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35

lier

MikroTik nerd

Heb je al eens geprobeerd om een vast IP adres in te voeren voor je netwerkkaart ? Er zijn modems die standaard geen DHCP service draaien.

Ik zal eens de handleiding nakijken, een momentje...

Maak je eigenlijk gebruik van de configuratiesoftware zoals deze hier te downloaden is ?

[ Voor 29% gewijzigd door lier op 29-03-2007 16:07 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:03:
Heb je al eens geprobeerd om een vast IP adres in te voeren voor je netwerkkaart ? Er zijn modems die standaard geen DHCP service draaien.

Ik zal eens de handleiding nakijken, een momentje...

Maak je eigenlijk gebruik van de configuratiesoftware zoals deze hier te downloaden is ?
Een vast IP-adres lijkt te werken. Ik krijg nu in ieder geval een scherm om een naam/wachtwoord in te voeren. Ik zal de configuratiesoftware eens gebruiken.

Vast IP en de configuratiesoftware doen niks. Volgens Windows is er wel een verbinding, maar dat is dan ook alles.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 16:18 ]