BSOD met zware applicaties

Pagina: 1
Acties:

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje! Ik heb een nieuw systeem gekocht, en telkens wanneer ik Quickpar of Winrar heb lopen met op de voorgrond internet, dan start mijn computer opnieuw op. Ik krijg wel eerst een blauw scherm te zien (controleer of uw hardware wel goed is aangesloten), maar wat daar verder precies in staat weet ik niet meer.

Ik vind dit behoorlijk irritant en wil het dan ook graag oplossen, maar zonder hulp lukt het me niet, vandaar dat ik me tot jullie richt! Hieronder mijn systeemspecificatie:

Processor: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed

Moederbord: Asus P5N-E SLI, Retail

Geheugen: Kingston KVR533D2N4K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x

Videokaart: XFX 7900gt 256mb

Brander: Samsung SH-182M, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM

Hardeschijf: Western Digital Caviar SE16, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300

Kast: Coolermaster Centurion 5

Voeding: Coolermaster RS-550-ACLY 550 Watt

Besturingssysteem: Windows Vista Ultimate

Iemand een idee?

Ik weet trouwens niet of ik deze advertentie op de juiste plek heb gezet, want ben nog niet zo bekend met Tweakers. Mijn Excuses!

Edit:

Heb mijn processor getest met Orthos Stress test, maar gaf geen fouten aan na 8 uur draaien.
Heb mijn Geheugen getest met MemTest, maar gaf ook geen fouten na 8 uur draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Sydney08 op 29-03-2007 15:20 ]

Tomorrow is not today!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je Windows XP en 2000 BSOD guide uit de Windows Clients - Howto's and Guides al eens doorgenomen? Daar staat een hoop info in over dingen die je kan doen bij BSOD's

[edit]Ok, dat is voor XP maar in Vista is alles grotendeels nog gelijk.[]/

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 29-03-2007 15:07 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-05 23:11

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Spacey23 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:04:
....
Ik krijg wel eerst een blauw scherm te zien (controleer of uw hardware wel goed is aangesloten), maar wat daar verder precies in staat weet ik niet meer.
Laat dat nou net de informatie zijn die je moet geven willen wij (of google) er iets mee kunnen.
Dus; volgende keer goed kijken en opschrijven en dan hier posten.

Verder verdenk ik adh van je omschrijving je geheugen.

Edit: dit alles nadat je de bovenstaande links hebt doorgefietst natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 29-03-2007 15:06 ]

Alles kan stuk.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik heb de Guides nog niet doorgenomen, maar zal ik zo snel mogelijk even doen!

Mijn geheugen geeft geen problemen, want heb ze getest met Memtest! Dus ligt het waarschijnlijk ergens anders aan.

Tomorrow is not today!