Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:16
De meet in Parijs is nog niet geweest of ik kom al met een ander idee, een meet in Polen.
Polen is een van de landen waar de contrasten nog steeds sterker worden, waar men het verleden nog niet echt achter zich heeft gelaten..

Een tijd terug ben ik er geweest, toen ik maar pas fotografeerde, en 't inspireerde me enorm. Nu is Polen daarnaast ook een fotogeniek land, enerzijds door die enorme contrasten, anderzijds ook door prachtige stedens als Krakau (of Crakow).

Daarom leek 't mij leuk om eens een week, of minder, maar niet te kort met een groep door polen te zwerven. Nu zei epwar dat het bus bedrijf er ervaring mee had, en weet ik dat Polen goedkoop is.

Het hele plan moet uitgekristalizeerd worden, er moet een route bepaald worden, een prijs (liefst zo laag mogelijk natuurlijk) en er moeten klanten gevonden worden. Dus 't is meer een proefballonneke dan een werkelijk geheel nu.

Alle input (mits bruikbaar ;)) wordt gewardeerd :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

de parijs meet van dpz bedoel je?...meesten hier zullen dat misschien niet zo snel weten.
Ik zag je topic ook al op dpz staan. Klinkt erg gaaf, maar wil eerst een realistisch kosten plaatje zien, want daar zal het voor velen ook vanaf hangen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hmja, dat moeten we snel maken, ik denk dat 't rond de 200/300 euro incl. avond eten gaat liggen.. misschien wat meer, afhankelijk van vervoer en hotels

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Vooralsnog zeg ik voorzichtig ja, omdat het me wel heel erg gaaf lijkt. De preciese datum is uiteraard ook behoorlijk van belang :)
Het idee van polen vind ik iig geslaagd, want daar is genoeg cultuur en moois om te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik ben zelf niet zo van de meets enzo hoor, maar houden jullie er wel rekening mee dat niet iedereen die wil meeten ook een eigen auto + voldoende geld heeft?

dichter bij huis lijkt me wel veel toegankelijker voor veel gotters.
Het roergebied bied ook aardige contrasten.. misschien een alternatief

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Ik heb ook wel interesse :)
Voor wanneer zou het zijn?

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
BasieP het is juist 't idee om er een tijdje te zitten, het is of bus (goed betaalbaar) of auto, waarbij de kosten gedeeld moeten worden en carpoolen belangrijk is. De auto staat kleinere groepjes toe. En 't ruhrgebied is qua contrasten verre van wat polen biedt, helemaal voor de straatshooters.

En wordt dit je te duur, dan is 't alleen maar heel jammer, maar goedkoper een week weg (je moet 't niet echt als een meet zien, maar een hele week in een ander land op stap) kun je 't niet krijgen :)

lux daar moeten we over kijken. Ik moet nog even de bus details horen :)

[ Voor 7% gewijzigd door simon op 29-03-2007 19:22 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
als jullie richting auschwitz gaan is zakopane misschien wel een leuk idee.. erg mooie architektuur ( veelal hout ) en iets verder zuidelijk een nationaal park

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik denk dat fotograferen in Auschwitz niet verstandig is, enerzijds uit respect, en anderzijds kun je daar niet echt een bus/autoladingen aan mensen los laten. Ik denk dat stad/cultuur/oude wijken/soviet wijken boeiender zijn. Belangrijk detail: het moet geen toeristische tour worden :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:39

Vuvuzela

My spire is forming

Ik heb zeker interesse :) Ik kom zelf uit Polen en heb familie in Szczecin en Poznan. Verder ben ik helaas nooit geweest. Maar wil ik dus wel zien als Pool. Zal ook es aan m'n ouders vragen wat echt de mooiste plekken zijn. Krakow en Zakopane iig verhalen over gehoord. Warshau is ook erg gaaf maar lijkt mij te ver weg(met de bus).
Evt. een tussenstop in Berlijn? Ook een geweldige stad :)

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Berlijn is goede tussenstop ja...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BasieP schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:20:
ik ben zelf niet zo van de meets enzo hoor, maar houden jullie er wel rekening mee dat niet iedereen die wil meeten ook een eigen auto + voldoende geld heeft?
Ik denk ook niet dat je de illusie moet hebben dat dit een massameeting gaat worden :) Ik wil het overwegen en ik heb een erg zuinige auto en genoeg budget, maar wat bedoel je met klanten? Je wilt de foto's verkopen aan een reisorganisatie of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-07 12:06

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Amsterdam - Warschau: 1200 km,
heel rustig rijden, 1:40, dat is dus 30 liter diesel, blijft er zelfs nog 4 liter over in de tank :)
constant 150+, 1:20, shit, tanken onderweg :(

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Klanten die mee gaan Sander :p jij bijvoorbeeld..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Ik kan een beetje Pools :)
mijn vriendin is namelijk Poolse :9
Ben al 5 keer naar Polen geweest (In de grote vakantie Gdansk, Auschwitz, Krakow en Czestochowa bezocht naar Wroclaw ben ik al het vaakst geweest)
Heb wel geen wagen ...
1 maal met de auto
2 maal met de trein
1 maal met het vliegtuig
1 maal met de bus

Ik hou dit topic zeker in de gaten de komende weken.

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ajhaverkamp schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:47:
Amsterdam - Warschau: 1200 km,
heel rustig rijden, 1:40, dat is dus 30 liter diesel, blijft er zelfs nog 4 liter over in de tank :)
constant 150+, 1:20, shit, tanken onderweg :(
als ik me goed herinner rij je een lupo, maar zelfs die haalf toch never 1:40?....dat is echt belachelijk weinig. Thuis een suzuki swift (nieuw model, 100 pk), maar die haalt net 1:13 a 1:14....
1:40, nog nooit gehoord dat een auto zo zuinig kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Antwerpen - Arnhem, vier man in de Aygo, volle bepakking in de "kofferbak" en snelheid gewisseld voor het inrijden, dus het is nog niet het maximaal haalbare: 1:23.5 :X Dus ja, je komt een eind hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135290

Maar niet tot 1:40 :) Dat is een klasse apart..volgens mij zijn er geen normale benzine/diesel personenauto's die dat doen. Maar ik kan er naast zitten.
Met een volle bak haal je sowieso niet het max eruit :)

Polen is te ver en te kostbaar voor mij, heb ook geen vervoer die kant op :P Alleen de trein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
het hele idee is dus juist dat we die kostprijs laag willen houden door de kosten van 't vervoer te verdelen door te carpolen of dmv de bus

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Lupo 3liter haalt minimaal 1:33

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik denk dat een bus best lastig te regelen valt, een aantal zuinige losse auto's lijkt me beter haalbaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Mijn ervaring is dat de wegen in Polen echt heel gevaarlijk zijn en dat ik dus liever achteraan in een bus zit dan in een klein aygo'tje met 4 man ... moest ik al met iemand kunnen meerijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
voorzichtige interesse.. stadsfotografie is niet echt mijn ding, maar landschapsfotografie des te meer. dus als daar goed de mogelijkheid voor is, ga ik mogelijk best mee. :)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

We zullen ongetwijfeld niet alleen stads fotografie gaan doen. Je wilt zoveel mogelijk in een land vast leggen en polen heeft zeker natuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Voordat dit helemaal off-topic blijft gaan.

Mijn Lupo 3L haalt tijdens de test die alle auto's afleggen op de rollenbank tijdens een standaard gesimuleerde route een verbruik van 1 op 33. Echter heb ik ook wel eens een gemiddelde gehaald van 1 op 42,5 op een tank. Maar daar moet je dan echt je best voor doen, mooi weer, niet sneller dan 100 km/u. Als je goed je best doet is een verbruik van 1 op 15 ook mogelijk, dat betekent dan dat je permanent volgas rijdt. Slechter wil niet lukken. Is mij in de afgelopen 90.000 km toch echt niet gelukt.

Dat gelul over zuinige auto's/milieu is leuk, is nu ook het thema op Autorai. Maar op het moment dat zo'n auto er is koopt bijna niemand er eentje (de 3L was te koop van 1999 t/m 2005). Enkel de Prius die met heel veel moeite de 1 op 18 kan halen is een succes. Die heeft wel een goede reclame gehad, net als Microsoft produkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Het idee klinkt heel leuk, maar ik weet wel dat bussen nu niet echt goedkoop zijn. Bedenk ook dat je vrijwel altijd ook een chaufeur moet betalen en een beetje afhankelijk van hoe je de route plant, zit je dan al snel aan twee chaufeurs, want tja, rijtijdenwet en zo....

Carpoolen is natuurlijk een idee, maar houd er dan ook rekening mee dat je voor een week best wel wat bagage mee moet gaan nemen. Ik zie het al gebeuren: Vier man, vier statieven, vier fototassen, vier laptops en dan ook nog vier flinke koffers. In een lupo lijkt mij dat wat krap worden.

Overigens rijd die prius echt maar 1:18? Dat haalde ik met mijn ford focus trend stationwagon 2L diesel ook wel. Een beetje opletten, dat wel, maar van Frankrijk met mooi weer terug met 130 over de peage 1:20,5
Die auto had geen airco, dus de ramen stonden zo nu en dan open en we hadden toch ook aardig wat gewicht bij ons, want kamperen met een stevige tent...

(Nu rijd ik een wat grotere, zwaardere auto 1:12, 1:13 als ik voorzichtig ben, maar wel groot en zwaar genoeg om bovengenoemde bagage mee te nemen en met een gerust hard in Polen rond te rijden.)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 30-03-2007 10:16 . Reden: 4 laptops vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 176826 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:14:
Het idee klinkt heel leuk, maar ik weet wel dat bussen nu niet echt goedkoop zijn. Bedenk ook dat je vrijwel altijd ook een chaufeur moet betalen en een beetje afhankelijk van hoe je de route plant, zit je dan al snel aan twee chaufeurs, want tja, rijtijdenwet en zo....

Carpoolen is natuurlijk een idee, maar houd er dan ook rekening mee dat je voor een week best wel wat bagage mee moet gaan nemen. Ik zie het al gebeuren: Vier man, vier statieven, vier fototassen, vier laptops en dan ook nog vier flinke koffers. In een lupo lijkt mij dat wat krap worden.

Overigens rijd die prius echt maar 1:18? Dat haalde ik met mijn ford focus trend stationwagon 2L diesel ook wel. Een beetje opletten, dat wel, maar van Frankrijk met mooi weer terug met 130 over de peage 1:20,5
Die auto had geen airco, dus de ramen stonden zo nu en dan open en we hadden toch ook aardig wat gewicht bij ons, want kamperen met een stevige tent...

(Nu rijd ik een wat grotere, zwaardere auto 1:12, 1:13 als ik voorzichtig ben, maar wel groot en zwaar genoeg om bovengenoemde bagage mee te nemen en met een gerust hard in Polen rond te rijden.)
Als je zoiets gaat doen, dan huur je een busje, volgens mij hebben we hier genoeg chauffeurs zitten. Een chauffeur inhuren lijkt me wat overdreven met 6 (ofzo) eigen chauffeurs.
iig kan neo rijden, arjan en ik en ongetwijfeld de meesten die mee gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172373

Iedereen heeft het over het vervoer, maar is het verblijf niet zeker net zo belangrijk? Ik weet weinig van Polen behalve dan dat het erg goedkoop is allemaal maar wat een hotel of herberg daar kost lijkt met ook redelijk relevant voor de discussie hier.

Kostenplaatje maakt mij verder eigenlijk niet uit, ik ga namelijk niet mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hotels en herbergen zijn eigenlijk erg goedkoop in polen, kosten zijn werkelijk minimaal, maar bedenk wel, 't aantal geïnterreseerden loopt al aardig op, topic loopt ook op dpz. En een bustour is goedkoper dan je denkt..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Voor een normale vakantiedag reken ik altijd op 100 euro per dag, nu zal het in Polen allemaal wel goedkoper zijn.
Ik heb zeker interesse, na het zien van de film "Das Leben der Anderen" had ik al zin om de auto te pakken en naar het oosten van Duitsland te rijden, op zoek naar "achtergebleven" stukken. Dit sluit daar mooi op aan, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:39

Vuvuzela

My spire is forming

Over het met de auto gaan. Ik ga liever met de bus met een chauffeur die er vaker heeft gereden. In een volbepakte kleine zuinige auto met onervaren(met polen)(nederlandse) chauffeur zou ik me niet zo veilig voelen. :D

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik ben er zelf, wel met school, geweest, maar de totale kosten voor een uitgebreide week waren 240 euro pp.. Dat zal ietwat hoger zijn denk ik, omdat je natuurlijk als scholier er vast nog wat van je school boven op krijgt.. Maar verwacht geen astronomisch hoge bedragen. 100 euro per dag zal 't je verre niet van kosten.

Eten in een luxe restaurant? Kon al voor een paar euro. Bier? Kostte 1/3e van wat 't hier was..

Alleen de wanneer is belangrijk om nu te bepalen, dan zal ik een site opzetten en wat aan de organisatie gaan werken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nomad85 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:53:
Als je zoiets gaat doen, dan huur je een busje, volgens mij hebben we hier genoeg chauffeurs zitten. Een chauffeur inhuren lijkt me wat overdreven met 6 (ofzo) eigen chauffeurs.
iig kan neo rijden, arjan en ik en ongetwijfeld de meesten die mee gaan)
Ik ging eigenlijk uit van een iets ander soort bus.... Eentje waarvoor ik geen rijbewijs heb. Ik kan me niet voorstellen dat het goedkoper is om een busje waarop je met B mag rijden te huren dan dat je met twee auto's gaat. (B rijbewijs = max 8 passagiers dacht ik zo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Inderdaad, een tourbus was 't idee :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ja ik snapte dat het idee een tourbus was, maar bedoelde wel bewust een busje (met rijbewijs B zeg maar), maar inderdaad, het huren zal wel duurder zijn dan auto's die al beschikbaar zijn.
Eigenlijk lijkt me dit iets voor rond de zomervakantie. Anders zullen denk ik wel veel moeten afhaken. Eind juni misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28443

Anoniem: 176826 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:27:
[...]

Ik ging eigenlijk uit van een iets ander soort bus.... Eentje waarvoor ik geen rijbewijs heb. Ik kan me niet voorstellen dat het goedkoper is om een busje waarop je met B mag rijden te huren dan dat je met twee auto's gaat. (B rijbewijs = max 8 passagiers dacht ik zo...)
Je hebt Mercedes Sprinter busjes waar 9 personen in kunnen en die je gewoon mag rijden met de B-rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hmja, ik heb een mail ontvangen apc_rich, die zei dat 't misschien op zo'n 100 euro pp aan buskosten voor een tourbus zou zijn, dan ben ik voor de tourbus. Vooral vanwege de aansprakelijkheid en 't feit dat je dan een pro chauffeur hebt..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kosten zullen uiteraard afhankelijk zijn van het aantal personen, maar ik had eigenlijk gedacht dat de kosten een stuk hoger zouden liggen. Voor een dergelijk bedrag wordt het erg moeilijk om met eigen beschikbare auto's op en neer te rijden en het gemak van een pro chauffeur (zelf plaatjes schieten terwijl je rijdt gaat niet zo goed) is dan zeker het overwegen waard.

Ik denk overigens niet dat ik de tijd kan maken om mee te gaan, maar het idee vind ik wel heel erg gaaf moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Als je vroeg boekt is Sky Europe ook een goede goedkope oplossing: Amsterdam - Krakow in 2 uur.
Vaak gedaan met mijn vriendin ehh vrouw.

Bussen rijden meestal van Nederland direct door naar de Poolse grens (Eurolines etc).

Poolse wegen zijn niet denderend (eh eigenlijk wel :+ ). Eten kan je goed doen in de verschillende restaurantjes, hotels maken het wel wat duurder als je in Krakow blijft. Ik zou wel iemand meenemen die in ieder geval wat Pools kan verstaan en spreken. Indien je vertalers nodig hebt, zijn jongeren beter benaderbaar (deze hebben Engels gehad ipv Russisch).

Veel plezier, Jouke.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Een bus huren is idd wel de beste oplossing imho.
Je kan ook veel meer bagage meenemen ...
Ik stem voor de bus : :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik ben ook 100% voor bus.. net als vele anderen :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215230

Voor informatie kunt u ook http://www.polenselect.nl bezoeken, op deze website staat zeer veel info over Polen waar u ook uw vragen op het forum kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Simon schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:12:
Hmja, ik heb een mail ontvangen apc_rich, die zei dat 't misschien op zo'n 100 euro pp aan buskosten voor een tourbus zou zijn, dan ben ik voor de tourbus. Vooral vanwege de aansprakelijkheid en 't feit dat je dan een pro chauffeur hebt..
Kijk je ff goed naar de kleine letterjes?

1) Waarschijnlijk is die 100 euro p.p. alleen als de bus vol zit
2) Je moet waarschijnlijk de verblijfkosten voor de chauffeur betalen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
inderdaad Cyberpope, dat klopt. Ik heb met een paar mensen met serieuze intresse gepraat, en wij zijn er eigenlijk uit gekomen dat als we een beetje serieus in polen willen hangen we dit 't beste met een groep kunnen doen die niet groter is dan 6 mensen ofzo, vliegtuig naar polen pakken en backpacken door polen. Want dergelijke groepen is organisatorisch een redelijk gedoe, helemaal vanwege de verschillende intresses..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48

bonzz.netninja

Niente baffi

Jouke74 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:44:
Als je vroeg boekt is Sky Europe ook een goede goedkope oplossing: Amsterdam - Krakow in 2 uur.
Vaak gedaan met mijn vriendin ehh vrouw.

Bussen rijden meestal van Nederland direct door naar de Poolse grens (Eurolines etc).

Poolse wegen zijn niet denderend (eh eigenlijk wel :+ ). Eten kan je goed doen in de verschillende restaurantjes, hotels maken het wel wat duurder als je in Krakow blijft. Ik zou wel iemand meenemen die in ieder geval wat Pools kan verstaan en spreken. Indien je vertalers nodig hebt, zijn jongeren beter benaderbaar (deze hebben Engels gehad ipv Russisch).

Veel plezier, Jouke.
2 uur? In 2 uur ben je toch pas bij de grens met duitsland en Nederland? :P

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:39
In 2 uur ben je inderdaad pas bij de Duitse grens, reken op 12 uur met de bus door Duitsland te rijden denk ik.
Interessant topic, ik kom zelf wel regelmatig in het voormalig Oostblok en heb wel interesse om mee te doen aan zo een meet (behalve als het tussen 18 juni en 21 juli valt want dan zit ik in Oekraïne).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
2 uur vliegen... bedoelt ie :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik haak iig af, jeugdherbergen enzo werken niet echt voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

neographikal schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:34:
Ik haak iig af, jeugdherbergen enzo werken niet echt voor mij :)
mwoa, niet te snel zeggen, in schotland ook gebagpackt (hoe de fuck schrijf je dat?) en heb af en toe geslapen in youth-hostels die bijna net zo luxe zijn als hotels, met afwasmachines en zooi.
Ik weet niet hoe het in polen is, maar misschien kun je voor een zacht prijsje toch comfi slapen :)

edit: ah ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik zit meer met wat allergien e.d. die niet meehelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Simon schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:28:
Ik denk dat fotograferen in Auschwitz niet verstandig is, enerzijds uit respect, en anderzijds kun je daar niet echt een bus/autoladingen aan mensen los laten. Ik denk dat stad/cultuur/oude wijken/soviet wijken boeiender zijn. Belangrijk detail: het moet geen toeristische tour worden :)
Ben zelf in Auschwitz geweest 1+2, is al een hele toeristische plek.... Buiten van die kraampjes en winkeltjes, dus lijkt mij niet zo'n probleem. Je kunt alleen niet in de voormalige barakken fotograferen, waar tentoonstellingen worden gehouden en overgebleven spullen van de gevangenen liggen. Al heb ik zeker respect voor je standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48

bonzz.netninja

Niente baffi

neographikal schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:03:
Ik zit meer met wat allergien e.d. die niet meehelpen :)
allergisch voor hostel-hippies?:P

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ik heb eigenlijk best interesse hierin. Ik ben ooit in Polen geweest en het is de droom van elke straatfotograaf, ook landschappen zijn in de zomer heel mooi. Ik heb gebackpackt door Polen, wel in de drukkere gebieden though. Ik kan ik ieder geval zeggen dat communiceren daar makkelijker is dan je denkt, Polen begrijpen je al vrij snel met wat handgebarenwerk.

Ik heb geslapen bij boeren op de boerderij en dan met de trein, fiets of lopen naar de volgende boer waar we konden slapen. Deze boeren kregen een flinke vergoeding voor gastverblijf, dit ging allemaal via een reisorganisatie. Ik heb in een groot hotel in Warschau geslapen en Warschau zelf is prachtig, in Krakow ben ik niet geweest.

Onze reis is per vliegtuig verlopen toen, de exacte kosten weet ik niet maar dat is natuurlijk ook heel interessant als je gewoon gaat backpacken door Polen, het openbaar vervoer is best goed te doen daar. Bij een reis met een touringbus moeten we dus voor de hele reis die bus huren. Het is handig dat die bus je kan brengen waar je wil maar je zit ook aan heel veel dingen vast.

Ik hou dit topic zeker even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ik bedoelde vliegen inderdaad : :) SKY-europe.
Veel plezier in Polen anyway.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik zie dit topic nu pas, maar eigenlijk vind ik het best interessant.

Zelf heb ik het niet zo op jeugdherbergen. Je word op van die massale slaapzalen gedropt en daar lig je dan naast je gear in bed.... Of ik moet zeker weten dat ik met bijv max 4 man op een slaapzaal lig. Iig vind ik het zelf relaxter om een paar euro per nacht meer uit te geven aan iets waarbij ik zeker weet dat m'n gear er veilig ligt... Want daar zijn en maar met een compactje rondhobbelen zou ik zonde vinden ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Jules, we hebben nu al een groepje samen gesteld, als dit succesvol is (we doen t in juli) dan kan t vaker...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
in youth hostels heb je ook gewoon double (2persoons bed) of twin (2x 1persoons bed) rooms.
Vaak zijn 'slaapzalen' 6 tot 10 bedden. voor de doubles/twins moet je soms wel reserveren.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Jammers, had het er niet uit begrepen dat er al een groepje gevormd was. Veel plezier dan alvast met organiseren ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Organisatie loopt goed hoor :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

niet om het een of ander, maar jullie hebben blijkbaar een groepje samen gesteld en daar weet ik iig niks van, hoewel ik wel had gezegd dat het me leuk leek. Is het niet een beetje vreemde gang van zaken om een topic algemeen te openen, mensen te vragen en dan toch lekker zelf een groepje samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Het was neit om je bedrogen uit te laten komen, dit is nu een verkenning door polen. Met de bus zou het sowieso in de herfst vallen, eerder kwam voor mij niet uit om dit groter op te zetten. Het is meer een roadtrip met vrienden dan een polen meet.. De meet komt waarschijnlijk nog, het is ook voor mij om een beeld van de mogelijkheden, prijzen en dingen waar je op moet letten te krijgen. Voor een eerste keer 'zelfstandig' in polen met een grote groep is niet verstandig. Dus voel je ajb niet genaaid, je komt waarschijnlijk nog aan de beurt want er is animo...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

oke duidelijk, het klonk gewoon een beetje vreemd, maar ik snap het nu beter. Ben benieuwd wat jullie van polen gaan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Even een post als follow up aan mijn vorige, ik heb besloten na de afgelopen week (die enorm geslaagd was) niet een dergelijke meet op te zetten, waarom:

- Vervoer van een dergelijke groep is een probleem, de wegen zijn niet super, een bus is lomp, en met zo'n bus kun je niet ergens urban exploring doen, dat valt op, politie erbij, urban exploring = over
- Er komen dan veel mensen, veel mensen = verschillende interreses, dat werkt niet. Helemaal een hele week niet. De een wil landschapjes schieten, de ander wil straatfotografie doen, de ander architectuur, dat kun je moeilijk combineren
- Slaapplaatsen zijn niet zo makkelijk te krijgen, kleine groep heb je nog redelijk wat vrijheid en kun je feitelijk bij elk hostel aanbellen
- Hostels zijn vaak vies, en niet iedereen is daar van gediend of kan daar mee leven (alergieen bijv).
- Eten en uitgaan met een dergelijke groep is gezeur, moet je altijd van te voren wat regelen.

De 6 man (incl moi) waar we nu mee gingen hadden ongeveer de zelfde intresses (inhoudelijk), en 't klikte goed. Het busje (Renault Traffic Passenger) kon je overal kwijt en je kon elke afslag er af. Dat ging top. Iedereen vond elkaars muziek opzich ok, dus ook goed. Maar het moet niet meer worden. Daarom, helaas. Maar het is goed dat wij 't zo bekeken hebben, en niet bij een deceptie met een grote groep zijn uitgekomen. In een grote groep zijn er veel dingen geweest die we nooit hadden kunnen doen. Wil je nog naar polen? Mobiliseer wat vrienden, huur daar een busje (scheelt je je vering) en neem een vliegticket vanaf Dortmund (lekker goedkoop)...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Jammer, maar verstandig om niet met een grote groep te gaan, zo te horen. In ieder geval bedankt voor de moeite :)

Pagina: 1