UML examen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.004 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 19:05
ha,

ik wil me certifceren in UML, omdat mn bekende onwikkelmethoden tijdens studie (15 jaar trug) Jackson, ISAC, IDO, SDM verouderd en bijv niet object-oriented zijn.

Deze lijkt me de meest algemene : UM0-100 Exam: Certified UML Professional Fundamental

heb al enige info gevonden op : http://www.omg.org/uml-certification/Fundamental.htm
  • weet iemand iets van dit examen ?
  • is het aan te raden ?
  • zijn er ergens oefen examenvragen te vinden, waarvoor je niet hoeft te betalen OF als je ze wel moet kopen welke sluiten dan het beste aan op de examens ?
ps : ik snap dat met zo'n examen je niet meteen up2date system analist bent, maar je moet toch ergens weer beginnen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Toen ik dit examen deed was er nog geen studyguide, wellicht nu wel?
Ik heb toen de UML specificaties erbij gepakt en die doorgenomen.
Plus nog wat extra boeken over UML doorgelezen, o.a. UML Distilled.
Daarna geoefend met de UML simulator van Testking.

Na dit alles is het examen erg goed te doen (makkelijk zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:16
Welk certificaat je ook zou kunnen overwegen is "Object-Oriented Analysis and Design with UML Test" van IBM: http://www-03.ibm.com/certify/tests/obj486.shtml

Geen van beide (UM0-100, 000-486) gedaan trouwens, maar ik heb er zelf ook wel eens naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ik heb het OOAD examen van IBM gedaan: Object-Oriented Analysis and Design with UML. Naar mijn mening is dit een interessanter examen omdat er naast UML ook voldoende aandacht geschonken wordt aan het development process op zich en op welke manier je uit requirements een model kan distilleren.

Er zijn wel wat resources online te vinden met test examens. Bekijk ook de link van IBM om een aantal goede resources te vinden.

Dergelijke examens zijn vooral nuttig om aan de klant aan te tonen dat je daadwerkelijk kennis hebt van OOAD en niet enkel kan zeggen: "euh ja, dat heb ik wel eens gedaan...". Verder is het ook interessant omdat je jezelf dan kan dwingen om er even dieper op in te gaan zodat je het globale plaatje beter ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 19:05
nog meer info over gevonden : http://forums.objectsbyde...wthread.php?threadid=1123

zoals ik er nu over denk ga ik idd voor dat IBM OOAD UML examen vanwege voordelen:
- interessanter om te leren
- meerb gratis info en oefenvragen over te vinden
- waarschijnlijk zelfs iets waardevoller voor op je CV dan die van OMG, die zich vooral op de syntax lijkt te richten en minder op het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op www.mithun.nl/html/uml_certificering.htm deze opleiding geeft een hele goede voorbereiding voor het examen.

De opleiding is relatief theoretisch, aangezien de OMG verwacht dat je het hele spectrum kent van het metamodel.

Oefenvragen zijn er niet veel, in de mithun cursus wordt wel een proefexamen gedaan en in het boek van UML 2 Certification Guide: Fundamental & Intermediate Exams (The MK/OMG Press) (Paperback)
by Tim Weilkiens (Author), Bernd Oestereich (Author) heeft ook proefexamenvragen.

Gratis vragen zijn er niet, aangezien je voor het examen een non-disclosure moet tekenen dat je niets van het examen vrij mag geven.

Het OMG programma geeft een hele goede basis van UML en gaat veel dieper dan de meest gangbare UML opleidingen en de UML boeken (zoals UML Distilled - uitstekend boek, maar niet volledig).

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik denk dat de TS na een jaar of 2 wel gevonden heeft wat hij zoekt ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.