[wifi]ad hoc verbinding

Pagina: 1
Acties:

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
Na wat heen en weer gemail tussen linksys en mij ben ik nog niet tot een oplossing gekomen voor mijn probleem.
Misschien dat jullie mij hiermee kunnen helpen of een alternatief kunnen bieden.

Probleem:
Hier alvast een plaatje ter verduidelijking:
http://fotogalerij.org/wireless.jpg

Ik wil dus met een m8 van mij een wifi verbinding leggen nu was mijn id:
Pc1 met WUSB54GC <---> WRE54G <---> pc2 met WUSB54GC.
WRE54G zou dan op de plaats van X moeten komen.

Vanaf pc1 kan je naar het huis2 kijken naar X de afstand is zo’n 100 a 150 meter.
In huis 2 is de afstand van X naar pc2 zo’n 10 meter alleen dan met 2 a 3 muren er tussen.
Het liefst willen we een oplossing die op plaatst X het signaal doorstuurt van pc1 naar pc2.
Het liefst ook zo goedkoop mogelijk aangezien we allebei nog student zijn.

oplossing volgens linksys:
2x WET54G op de pc's aansluiten via utp en dan bridging.
Ik denk zelf alleen dat deze twee nooit deze afstand + muren in huis 2 kunnen overbruggen.

Weet iemand of mijn manier gaat werken?
of heeft er iemand een beter oplossing?

Alvast bedankt.

• InfoTracer
schopje

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Als je line of sight hebt, dan zou het in principe ook kunnen werken met 2 richtantennes zoals Pringles busjes :P

Maar het idee met client <Repeater> client gaat waarschijnlijk beter werken.

• InfoTracer
de LOS is alleen van pc1(staat naast het raam met LOS naar huis2) naar huis2 in huis2 moet je dan nog door 2 kamer naar pc2

verder dacht ik zelf aan om dit http://www.usbwifi.orcon.net.nz/ vanaf pc1 naar huis2 te doen

• InfoTracer
heeft niemand een idee hoe of wat?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kan met mijn laptop mijn eigen wireless bereiken bij de overburen. Het signaal is nogal zwak, maar werkt wel. Er zit niets tussen eigenlijk, alleen wat glas, een achtertuin van ongeveer 8 meter ofzo, een sloot, weg en een kleine voortuin. Totale afstand, nog geen 100 meter schat ik. Nu heb ik niet precies de afstand gemeten tot wanneer het uitvalt, maar als je met een richt antenne gaat werken, moet dit prima te halen zijn wat jij wilt. Het signaal in het huis van je vriend is geen probleem, mits het geen gewapend beton is of andere stalen objecten tussen de router en computer, dan heb je nogal last van signaal verlies. Ik weet niet hoeveel bereik die WET heeft, maar ik heb er niet zo'n goed gevoel bij. Beter om een access-point te nemen en ieder een wireless kaartje te nemen. Eventueel 2 APs,1 in elk huis en dat de APs de verbinding onderling maken. Richt antennes is wel de oplossing.

Commandline FTW

• InfoTracer
Na het lezen van de post van Hero Of Time bedenk ik me opeens dat je natuurlijk gewoon een AP kan gebruiken en dan met de 2 clients verbinding mee kan maken en dan kunnen die 2 pc's met elkaar communiseren via de AP.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-03 12:47
Dan moet je een client die halverwege staat zien te vinden... Eentje die jullie allebij goed zien, maar das weer illegaal :X

[ Voor 34% gewijzigd door _eXistenZ_ op 01-04-2007 19:34 ]

There is no replacement for displacement!

• InfoTracer
_eXistenZ_ schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:33:
Dan moet je een client die halverwege staat zien te vinden... Eentje die jullie allebij goed zien, maar das weer illegaal :X
ik kan dan toch gewoon op plaats X in huis2 een ap neer zetten en die in het stopcontact doen?
want vanaf pc1 heb ik zicht verbinding op X in huis2 en van X naar pc2 moet gewoon goed te doen zijn met een AP.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Precies, met een richtantenne heb je het meeste succes. Richt die direct naar het huis waar de AP staat, in het raam bijvoorbeeld en het zou moeten werken. Er zijn ook APs met speciale firmware (3rd party, officieel mag het niet) die het vermogen van de antennes kunnen aanpassen waardoor het bereik wordt vergroot. Als ik het me goed herinner mag je tot 100 mW zenden.

Commandline FTW

Pagina: 1