gezocht:batch foto resize tool,met behoud van dir. structuur

Pagina: 1
Acties:
  • 1.456 views sinds 30-01-2008

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een,liefst free,programma dat in een keer een hele hap foto's kan resizen en de directory structuur behoud bij de output.

Gebruik de search,dat heb ik gedaan.
Ik kom bij een heleboel proggies uit,(zoals de powertoys) heb diverse geprobeerd,maar wat ik zoek kan tot nu toe nog geen enkel proggie en al dat installen en removen maakt er een aardige puinhoop van.

Ik heb een map met alle foto's en die bestaat uit een flink aantal submappen.
Alle proggies die ik tot nu toe heb gevonden,staan alleen maar toe dat ik een zooi files selecteer in een directory,en die worden dan vervolgens netjes geresized.
Maar dan moet ik map voor map doorlopen,de files selecteren,ze laten resizen,de output weer in een map plaatsen enz.
Dat is niet te doen,ik heb wel 100 submappen.
Wat ik zoek is een programma dat gewoon bv de map "alle foto's" opent,de subdirectory's inleest,alle foto's daarin verkleint,en plaatst in een gelijk genaamde map in een andere directory.
Bv, verkleind/alle foto's/dan alle subdirectory's zoals ze ook in de originele map stonden maar met dan de verkleinde foto's er in.

Wie kan me helpen en weet een programma dat als input dus een directory accepteert en niet me handmatig alle files moet laten selecteren.
De output files moeten bv 640X480 zijn.

En waarom: ik heb een digitale fotolijst gekocht die max 640x480 weergeeft,ik gooi al mijn files op een memorystick en klaar.
De subdirectory's vertellen welke foto's er in de map staan,dus die structuur wil ik behouden.
Maar de foto's kunnen stevig verkleind worden waardoor er veel meer op een stick kunnen en het displayen ook veel sneller gaat.
Ik kom er met de search echt niet uit.
Als het proggie klaar is staat er dus bv een map: verkleind,met daarin weer alle submappen

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 29-03-2007 14:28 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Al geef je even 'n lijstje met progjes die je al gebruikt hebt?

Heb je deze toevallig al geprobeerd: Programmaatje om foto's te resizen

Weet niet precies of die kan wat je wil, maar kan wel hele mappen resizen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Nick39
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:27:
Al geef je even 'n lijstje met progjes die je al gebruikt hebt?

Heb je deze toevallig al geprobeerd: Programmaatje om foto's te resizen

Weet niet precies of die kan wat je wil, maar kan wel hele mappen resizen!
De genoemde powertoys, picasa,JASC Image Robot, ACDSEE, Irfanview,Photostudio,JPEG resizer (gevonden via dit forum) en Pixresizer (idem) en nog een paar... weet niet alle namen nog :o
En het door jou genoemde programma dus, je kan er wel een map op gooien,maar de subfolders leest ie niet in,en gooit alles in een folder resized,maar niet weer in subfolders.

[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 29-03-2007 15:20 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ahaa ok, 't was in ieder geval het proberen waard :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Nick39
  • Niet online
Irfanview bleek het toch te kunnen,er was een verborgen optie,sorry.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Nick39 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:39:
Irfanview bleek het toch te kunnen,er was een verborgen optie,sorry.
Wat was die verborgen optie dan? Ik zoek namelijk precies het zelfde, en kan niks vinden waardoor irfanview niet meer alles in één grote map dumpt.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik denk dat wat jij wilt ook gewoon kan met de Powertoy. Als je namelijk de Windows search toepast op je map foto's door bijvoorbeeld te zoeken naar alle bestanden >1kb krijg je al je foto's te zien, dus ook die uit de submappen. Alles selecteren, verkleinen naar de gewenste resolutie en alles wordt geresized in de map waar het al in stond. :*)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56
Nick39 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:30:
En het door jou genoemde programma dus, je kan er wel een map op gooien,maar de subfolders leest ie niet in,en gooit alles in een folder resized,maar niet weer in subfolders.
Heb je die thread nog bekeken, de nieuwe versie kan normaalgezien wel waar jij naar zocht.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

breinonline

Are you afraid to be known?

marcieking schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:29:
[...]

Wat was die verborgen optie dan? Ik zoek namelijk precies het zelfde, en kan niks vinden waardoor irfanview niet meer alles in één grote map dumpt.
Heel simpel. Als output path ./Resize aanmaken. Dan maakt Irfanview in het mapje waar de foto staat een mapje Resize met daarin de geresizede foto's. Werkt vast bij andere programma's ook, maar die ken ik niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Gewoon een Photoshop Action aanmaken met Fit Image en dan 640 opgeven als max hoogte/breedte. Als je die action als batch draait, kun je 'include subfolders' aanvinken. Dan neem ie ook de subfolders mee, zonder dattie het resultaat 'platslaat'. :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

breinonline

Are you afraid to be known?

MartijnGizmo schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:34:
Gewoon een Photoshop Action aanmaken met Fit Image en dan 640 opgeven als max hoogte/breedte. Als je die action als batch draait, kun je 'include subfolders' aanvinken. Dan neem ie ook de subfolders mee, zonder dattie het resultaat 'platslaat'. :)
Hij vraagt een liefst free programma en jij geeft een alternatief van een paar honderd Euro? :p

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Kan je PHP?

Zo ja, dan kan ik je wel op weg helpen met een PHP-based script.

Zelf heb ik zojuist een script geschreven die de EXIF van de foto's uitleest, naar aanleiding van de datum waarop de foto genomen is, de bestandsnaam bepaalt en deze vervolgens in een map met het juiste jaar / seizoen in weg zet, al dan niet geresized.

M'n snelste computer (1000 Mhz P3) had er ruim 40 uur voor nodig om alles te verwerken, maar goed, je hebt er geen omkijken meer naar. :*)

• MuziekAapje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-04-2023
Beetje laat, maar kijk eens naar FastStone Image Viewer op www.FastStone.org

Ga er voor zitten want er zitten erg veel opties in.
Een aantal van deze (BATCH)-opties hebben ze ook in aparte programmaatjes gestopt.
Bijvoorbeeld batch-rename, batch-resize etc. Ook op dezelfde site verkrijgbaar.

De viewer kan ook foto's bewerken en heeft zelf een zeer handige loep-functie !
Ideaal om een deel (grootte zelf instelbaar) van een foto goed te beoordelen.

Ondersteund ook alle RAW-bestanden.
Het programma kent ook de mogelijkheid om tegelijk meerdere foto's weer te geven (om te vergelijken).

Ondersteuning "dual-monitor"

Je kunt zels een watermerk aan je foto's toevoegen :9

Neem er echt de tijd voor; je ontdekt steeds meer.
En..........hardstikke GRATIS _/-\o_

-=Rob

Verwijderd

MuziekAapje schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:45:
Beetje laat, maar kijk eens naar FastStone Image Viewer op www.FastStone.org

Ga er voor zitten want er zitten erg veel opties in.
Een aantal van deze (BATCH)-opties hebben ze ook in aparte programmaatjes gestopt.
Bijvoorbeeld batch-rename, batch-resize etc. Ook op dezelfde site verkrijgbaar.

De viewer kan ook foto's bewerken en heeft zelf een zeer handige loep-functie !
Ideaal om een deel (grootte zelf instelbaar) van een foto goed te beoordelen.

Ondersteund ook alle RAW-bestanden.
Het programma kent ook de mogelijkheid om tegelijk meerdere foto's weer te geven (om te vergelijken).

Ondersteuning "dual-monitor"

Je kunt zels een watermerk aan je foto's toevoegen :9

Neem er echt de tijd voor; je ontdekt steeds meer.
En..........hardstikke GRATIS _/-\o_

-=Rob
Toppertje inderdaad

Verwijderd

Ziet er handig uit. Ook maar gedownload om te proberen! :)

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Probeer het programma PIXresizer, gebruik ik ook om complete mappen > submappen > en nog meer submappen te verkleinen. werkt erg snel en super handig !

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

Zoefff

❤ 

Maar dat vind ik een kick van een jaar niet waard ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.