MSI P965 Platinum accesoires vraag

Pagina: 1
Acties:

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:12
Eens op verschillende sites gezocht met een review hiervan en het lijkt me wel een degelijk bord voor de prijs en wat het moet kunnen ivm andere in dezelfde klasse.

Maar ik had toch nog één vraagje, eigenlijk iets waar ik niets over heb gevonden en niet veel van weet dus info is welkom :)

Bij de accesoires staat het volgende:
# Motherboard;
# 1 CD with software and drivers;
# One rounded ATA-133 cable and one rounded FDD cable;
# 1x SerialATA cable + a power supply adapter (1 connector);
# User's Manual in English + Quick Setup Manual;
# 1x cap for the rear panel of the housing;
# D-Bracket;

Het gaat mij vooral over de kabels... 1 Sata kabel en stroomconnector (wat kan hier allemaal mee aangesloten worden, in hoeveelheid dan... vb, hoeveel hdd, optisch, ...?)
Rounded ATA-133 voor wat wordt dit juist gebruikt en die fdd kabel is precies wat dan?

Het gaat er mij vooral om als er genoeg bekabeling is om 1 sata hdd aan te sluiten en 1 dvdrw (ook sata) met de optie om later dan nog een tweede schijf en/of optische drive erbij te zetten?

grtz

Feel the fear and do it anyway...

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 20:42
1x sata kabel kun je 1 sata apparaat op aan sluiten
FDD is voor het diskette station
ATA-133 is een IDE aansluiting voor HD en of CD/DVD-speler met een IDE aansluiting ,kunnen er twee per kabel aangesloten worden.

je komt dus als ik het goed zie 1 sata kabel te kort dus die moet je er een bij halen

Verwijderd

Euhmm... is toch niet zo ingewikkeld?
Een sata kabel is de datakabel om een sata hdd (of sata odd) op je mobo aan te sluiten, de stroomconnector is waarschijnlijk een 4 pins molex -> sata power connector convertor, mocht je oude voeding geen sata power connectors hebben.
Een ata kabel is voor ata/ide harde schijven en optische drives, en een fdd kabel voor floppy disks.
Met sata heb je 1 datakabel per apparaat nodig, bij ata kunnen er maximaal 2 apparaten op 1 poort op je mobo. Je moet dan uiteraard wel een ata kabel met 3 aansluitingen hebben, maar dat is meestal wel het geval.

• Piedojng
martijn- schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:25:
1x sata kabel kun je 1 sata apparaat op aan sluiten
FDD is voor het diskette station
ATA-133 is een IDE aansluiting voor HD en of CD/DVD-speler met een IDE aansluiting ,kunnen er twee per kabel aangesloten worden.

je komt dus als ik het goed zie 1 sata kabel te kort dus die moet je er een bij halen
voila, 'k weet dan ook direct waarvoor het allemaal dient. En moet ik dan nog zo een power connector ook hebben of komt dat al direct erbij bij die tweede sata kabel?

Verwijderd

Die krijg je niet bij een sata datakabel, maar waarschijnlijk heb je zo'n power convertor niet eens nodig, omdat voedingen al jaren de juiste connectors hebben. Die convertors zijn alleen nodig als je een oude voeding gebruikt, die geen sata power connectors heeft.

• Piedojng
OKIDO, weet alles wat'k wilde weten... mag dus afgesloten worden. thx voor de antwoorden!

Pagina: 1