[W2k3] Terminal server gebruikers monitoren

Pagina: 1
Acties:

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-02 23:04
Dit is ongeveer de minst leuke vraag die ik ooit heb durven stellen op GoT. Maar ik ben op zoek gegaan op het internet maar ik heb er niks over kunnen vinden...

Bestaat er software waarmee je in een mooi overzicht kan zien:

- Wie er aanlogt op de terminal server
- Wanneer ze aanloggen op de server
- Wanneer ze afloggen van de server
- Hoe lang ze ingelogt zijn
- Of ze disconnected zijn
- Of ze idle zijn
- Hoe lang ze idle zijn

Ik kan wel het e.e.a. regelen met audit maar een directeur die zijn mensen in de gaten wilt houden vind dat natuurlijk helemaal niks zo'n eventvwr overzicht.

Bestaat dit soort software uberhaupt? Zo ja, wat zou dan een goed pakket zijn?

Het mag eventueel best wel geld kosten.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ja dat heet terminal server management, is standaard te vinden op elke windows 2003 server ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

CAP-Team schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:23:
ja dat heet terminal server management, is standaard te vinden op elke windows 2003 server ;)
TS management zie je alleen realtime info, geen history. Vreemd dat MS na al die jaren hier nog steeds geen uitgebreide beheertool voor heeft.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

heb je al gezocht op www.brainmadden.com/forum volgens mij staat daar ook een article hoe je dit kunt monitoren maar kan ook voor citrix geschreven zijn.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-02 23:04
mutsje schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:36:
heb je al gezocht op www.brainmadden.com/forum volgens mij staat daar ook een article hoe je dit kunt monitoren maar kan ook voor citrix geschreven zijn.
Welk artikel bedoel je dan precies?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

hmm gaat daar gewoon us lekker zoeken, ze hebben ook scripts etc om inlog uitlog etc te monitoren. Ik zou 123 niet meer weten of het nu een citrix of ts article betrof

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
www.res.eu RES Powerfuse kan hier ook wel veel in betekenen denk ik, naast de standaardlogging heeft dat powertrace, waarin je per gebruiker/ou/applicatie/server etc etc van alles kan bekijken. Het is alleen wel even een investering, maar je kan er eventueel veel meer uithalen dan alleen de rapportage die je wil :P

@hieronder gmta :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 29-03-2007 17:44 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

OhMyGod schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:15:
Dit is ongeveer de minst leuke vraag die ik ooit heb durven stellen op GoT. Maar ik ben op zoek gegaan op het internet maar ik heb er niks over kunnen vinden...

Bestaat er software waarmee je in een mooi overzicht kan zien:

- Wie er aanlogt op de terminal server
- Wanneer ze aanloggen op de server
- Wanneer ze afloggen van de server
- Hoe lang ze ingelogt zijn
- Of ze disconnected zijn
- Of ze idle zijn
- Hoe lang ze idle zijn

Ik kan wel het e.e.a. regelen met audit maar een directeur die zijn mensen in de gaten wilt houden vind dat natuurlijk helemaal niks zo'n eventvwr overzicht.

Bestaat dit soort software uberhaupt? Zo ja, wat zou dan een goed pakket zijn?

Het mag eventueel best wel geld kosten.
www.res.nl is your answer :) RES PowerFuse kan per gebruiker en/of applicatie het gebruik monitoren. Je kan er zelfs kosten aan hangen zodat je een eerlijke kostenverdeling kan doen. En het helpt je natuurlijk om de groei inzichtelijk te maken zodat je tijdig extra hardware kan aanschaffen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

PowerFuse is ideaal. Invensteer dan ook in een cursus en je zult zien dat je het eruit haalt.
Pagina: 1