Ik zit met een lastig probleem: in mijn db staat HTML-tekst (alleen <br /> tags worden gebruikt)
Deze HTML wil ik weergeven in een textarea. Geen probleem zou je zeggen: de string even door een
heenhalen en klaar is oke. Niet dus.
In FF doet hij het gewoon goed: de <br>'s zijn netjes vervangen door newlines. In Internet Explorer niet aldus. De <br> zijn wel weg, maar niet vervangen door newlines.
Het gaat wel goed als ik alles met PHP doe (dus geen ajax), maar dan moeten er wel dubbele quote's rond \r\n staan in de functie br2nl
Vanwege AJAX kunnen die dubbele quotes echter niet, want dan breekt mijn array-response af:
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Deze HTML wil ik weergeven in een textarea. Geen probleem zou je zeggen: de string even door een
PHP:
1
2
3
4
| function br2nl($string) { return str_replace(array("<br />", "<br>"), '\r\n', $string) ; } |
heenhalen en klaar is oke. Niet dus.
In FF doet hij het gewoon goed: de <br>'s zijn netjes vervangen door newlines. In Internet Explorer niet aldus. De <br> zijn wel weg, maar niet vervangen door newlines.
Het gaat wel goed als ik alles met PHP doe (dus geen ajax), maar dan moeten er wel dubbele quote's rond \r\n staan in de functie br2nl
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $tekst="blablabla<br>blabla<br />blabla<br>"; function br2nl($string) { return str_replace(array("<br />", "<br>"), "\r\n", $string) ; //werkt //return str_replace(array("<br />", "<br>"), '\r\n', $string) ; //werkt niet } echo '<textarea>'.br2nl($tekst).'</textarea>'; |
Vanwege AJAX kunnen die dubbele quotes echter niet, want dan breekt mijn array-response af:
JavaScript:
1
2
3
| //dit vindt Javascript niet leuk: var returnArray = new Array("a","bla blah bla"); |
Heeft iemand hier een oplossing voor?