[PS3] Controller opladen via stopcontact?

Pagina: 1
Acties:
  • 26.951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Zoals in vorige topics al genoemd is vinden de meesten (en ik dus ook) het usb-kabeltje om je controller mee op te laden nogal kort. Nu heb ik de kabel al verlengd door middel van die usb-verlengkabeltjes maar dit maakt het spelen niet echt comfortabeler omdat de kabel nogal veel zwaarder wordt op de punten waar de kabel gekoppeld is aan een verloopstuk.

Nu heb ik hier ook een 230 volt naar USB adapter liggen die ik voor mijn Sansa E250 had gekocht. De verkoper zei toen dat iedere usb gelijke voltages had (5 volt als ik me het goed kan herinneren). Nu is mijn vraag of ik mijn PS3-controller gewoon op kan laden via die 230 adapter. Scheelt mij dat ik deze gewoon op kan laden als ik niet wil gamen en dat mijn PS3 niet aan hoeft te staan als ik deze niet gebruik. Niet dat het een wereldramp is dat ik niet fijn kan gamen als die usb-kabel eraan zit, maar voor mij zou het opladen via het stopcontact wel een oplossing zijn...

Nu weet ik niet of er mensen zijn die dit al geprobeerd hebben en/of weten of dit mogelijk is, want ik heb zelf niet echt behoefte om een controller van €50,- meteen naar zijn grootje te helpen...

Dus als iemand weet of dit kan...?

Alvast bedankt :*)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Hmmm, zou zeker wel relaxed zijn, want ik hou er niet van als dingen op stand by staan.
Zijn dat soort adapters (230V > USB) eigenlijk los te koop? Of vraag ik dan gekke dingen? ;)

Ik heb overigens 2 controllers, dus in principe zit er altijd 1 aan de kabel (tenzij ik Tekken 5 met mijn vriendin speel :P), maar het zou wel verrekte handig zijn om hem buiten de PS3 om op te kunnen laden.

Ik hou dit topic in de gaten!

p.s. klein zoektochtje doet wonderen: Brando 230V-USB adapter :) Output staat daar overigens op 5.5V

[ Voor 15% gewijzigd door 1st_Ro op 29-03-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:13

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Kan prima, kan ook met:

• USB adapter van je Ipod
• USB hub van je pc
• Enz.

Hell je kan het zelfs opladen met je laptop for all i care. USB heeft 1 voltage en verder niks bijzonders. dus je blaast er niks mee op hoor ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 14:24
BTW, zeker van dat de controllers niet opladen wanneer de PS3 in standby staat ? Dat zou me nogal onzinnig lijken, want de enige keren dat je een controller aan het kabeltje wil hangen is uitgerekend wanneer je niet speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Notna schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:03:
Kan prima, kan ook met:

• USB hub van je pc
• Enz.

Hell je kan het zelfs opladen met je laptop for all i care. USB heeft 1 voltage en verder niks bijzonders. dus je blaast er niks mee op hoor ;)
Thnx voor de snelle reactie _/-\o_

Had dus inderdaad als zo'n vermoeden dat het zou moeten kunnen, maar zoals gezegd is het zonde om een controller van nog geen week op te blazen om iets uit te testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:13

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

FeaR1986 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:09:
[...]

Thnx voor de snelle reactie _/-\o_

Had dus inderdaad als zo'n vermoeden dat het zou moeten kunnen, maar zoals gezegd is het zonde om een controller van nog geen week op te blazen om iets uit te testen :P
Om een ander voorbeeld te noemen: Ik kan mijn Ipod ook opladen via mijn Xbox 360 :) Dus het moet echt geen probleem zijn, zolang er maar USB opzit :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Er zijn ook laadstations voor 2 PS3 contollers, alleen weet ik niet of ze ook in NL al te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Twixie schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:04:
BTW, zeker van dat de controllers niet opladen wanneer de PS3 in standby staat ? Dat zou me nogal onzinnig lijken, want de enige keren dat je een controller aan het kabeltje wil hangen is uitgerekend wanneer je niet speelt.
Yep, hij laat niet als het systeem op standby staat. Maar dat maakt niet uit aangezien ik 3 controllers hebt en 3 USB kabeltjes. Meestal laat ik ze gewoon op via mn laptop. Trouwen, elke kabeltje dat USB ==> mini usb connectoren heeft kan je gebruiken voor je controllers.

Ik heb zelfs hem een keer opgeladen met de USB kabel van mn externe 2.5" HDD. Deze had namelijk een extra USB connector voor extra power. Ik had ze allebij aangesloten op mn laptop. Mn controller laadde 25% sneller op.... :+

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 15:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[quote]Notna schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:03:
Kan prima, kan ook met:

Zit daar tegenwoordig een USB aansluiting op? Het was altijd firewire.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Die oplader van NYKO is zeker wel handig!

Volgens deze pagina komt ie in het tweede kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

.oisyn schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:16:
[...]

Zit daar tegenwoordig een USB aansluiting op? Het was altijd firewire.
Tegenwoordig zijn ze alleen via USB aan te sluiten, maar er zit standaard geen USB uit 230 trafo bij.
Maar die bestaan zeker, bij Blackbarry's zit vaak zo'n adaptor met gewoon een USB aansluiting erop.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Niet dat ik aan jullie twijfel ofzo, maar op de achterkant van mijn controller staat dat deze 3.7 volt is. Zou het dan toch kunnen dat er wel verschil zit in het laadvermogen tussen verschillende USB aansluitingen.

Lijkt me dan ook logisch(er) waarom de controller van vigilante tot 25% sneller oplaadde via de pc als via de originele PS3-manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

FeaR1986 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:58:
Niet dat ik aan jullie twijfel ofzo, maar op de achterkant van mijn controller staat dat deze 3.7 volt is. Zou het dan toch kunnen dat er wel verschil zit in het laadvermogen tussen verschillende USB aansluitingen.

Lijkt me dan ook logisch(er) waarom de controller van vigilante tot 25% sneller oplaadde via de pc als via de originele PS3-manier...
die van mij laadde sneller omdat ik een andere kabel gebruikt had.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 06-06 10:39
EDIT: Te laat 8)7

Wat dacht je hier van??? Lijk mij erg handig zo'n ding....

Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/P/B000LD263K.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V44032373_.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Flatwhite op 29-03-2007 18:18 ]

Pagina: 1