[HTML/JS/ActiveX?] EXE runnen

Pagina: 1
Acties:

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ik wil graag een EXE runnen vanaf een intranetsite. Ik weet niet goed met welke taal ik dat moet doen. Heb er al wat over gelezen hier op tweakers maar daar wordt er over een plugin gesproken die ik nergens meer kan vinden.

Ik snap dat het niet zomaar mogelijk is om via bijvoorbeeld HTML een exe op te starten, zou niet echt veilig zijn... maar is er een of andere omweg voor?

Verwijderd

Als je server php ondersteund kan je shell_exec() gebruiken, die roopt de commandline aan met de parameters die je doorgeeft.

Bv.
shell_exec('notepad.exe');

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 15:17 ]

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:17:
Als je server php ondersteund kan je shell_exec() gebruiken, die roopt de commandline aan met de parameters die je doorgeeft.

Bv.
shell_exec('notepad.exe');
Da's serverside, niet clientside...

Verwijderd

DizzyWeb schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:19:
[...]

Da's serverside, niet clientside...
Lol, ja ik heb het pas geprobeerd met usbwebserver op de localhost.. niet aan gedacht 8)7

Ik heb effe gegoogeld.. dit zou moeten werken:

<a href="javascript:window.location.href="javascript:window.navigate(\"run:"+appName+"\")";

En het kan zelfs vanuit een gewone link:

<a target="_self" href="run:x:\path\executable.exe">

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 15:43 ]

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Hmm, bedankt voor je hulp!

Die onderste link werkt helaas niet... heb je hem zelf getest? Probeer hem zo uit te voeren:

<a target="_self" href="run:c:\windows\cmd.exe">CMD</a>

Enig idee?

Verwijderd

shorty schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:41:
Hmm, bedankt voor je hulp!

Die onderste link werkt helaas niet... heb je hem zelf getest? Probeer hem zo uit te voeren:

<a target="_self" href="run:c:\windows\cmd.exe">CMD</a>

Enig idee?
Werkt die bovenste wel? Want ik lees net dat je nog een run protocol handler moet installeren, niet handig dus. hier te downloaden

Ik heb het allemaal hier vandaan.

Manier 3 daar is misschien nog wel de beste, want dan hoef je geloof ik niks te installeren, dat gaat via een help bestandje (.chm ) 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 15:49 ]

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:47:
[...]

Werkt die bovenste wel? Want ik lees net dat je nog een run protocol handler moet installeren, niet handig dus. hier te downloaden

Ik heb het allemaal hier vandaan.

Manier 3 daar is misschien nog wel de beste, want dan hoef je geloof ik niks te installeren, dat gaat via een help bestandje (.chm ) 8)7
Shroomy je bent een held! Het werkt perfect met dat protocol, erg mooi! Het hele script hoeft maar op twee pc's te draaien dus dat installeren is geen probleem. Bedankt!
Pagina: 1