SpamAssassin synchronizeren

Pagina: 1
Acties:

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Sinds kort een nieuwe tweede mailserver in de lucht. Deze zal op termijn de taken van mijn oude mailserver gaan vervangen. Op dit moment komt er nog erg veel spam doorheen, wat opzich ook wel logisch is gezien de korte tijd dat deze server draait.

Nu wil ik beide mailservers van elkaar laten leren, eventueel geautomatiseerd via een cronjob. Kan dit?
Beide configs zijn exact gelijk, alleen is de ene server dus langer bezig dan de andere.

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Makkelijkste lijkt mij om een NFS koppeling te maken en beide servers die settings laten gebruiken.

Maar ik vraag me af of die bayes en AWL de doorslag moeten geven op een mailserver.

Ik roep mijn spamc aan vanaf maildrop met 1 user. Inmiddels is mijn autowhitelist al 41MB en bayes_seen 11MB.

Maar omdat het beide hashes zijn moet je toch met iets als db4.4-util aan de slag en dat lijkt me een beetje omslachtig worden.

Ik neem aan dat het allebei primary MXen zijn en dus beiden schrijven naar een achterliggende datastore?

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Nope niet helemaal. De oude mailserver (MS) is nu nog primairy voor veel domeinen, maar zal secondary gaan worden. De huidige situatie is namelijk dat ik alles op 1 doos host, en nu een dedicated mailserver heb aangeschaft.