ok
QNH is een holding met zelfstandig werkende BV's die allemaal hun eigen aandachtsgebied hebben.
De organisatie is erg plat. Ik zal even mijn onderdeel als voorbeeld pakken:
Ik zit binnen de club die java application development/architecture doet (we doen ook wel wat project management, requirement management etc, maar hoofdzaak is java ontwikkeling/design)
We zijn nu met een team van ~25 man. De enige 2 personen die ander werk doen in ons team is m'n directe baas (BV directeur dus) en zijn 'assistent'. Assistent is een groot woord, want eigenlijk is zij gewoon een collega die wat HRM zaken doet, gesprekken voert, dingen onganiseerd, etc, etc.
Mijn baas noemt zich zelf ook gewoon een collega, alleen doet hij geen development maar sales.
Boven ons zit de Holding, met een algemeen, commercieel en een communicatie directeur. Meer zit er dus niet tussen jezelf en de top van het bedrijf. Uiteraard zitten binnen de holding nog mensen met algemeen ondersteunen de functies (secretariaat, contracten, juridische zaken, etc)
QNH doet erg veel om zijn mederwerkers tevreden te houden. Er worden dus veel leuke uitjes of andere dingen georganiseerd. Ander belangrijk punt waarmee QNH de mederwerkers (imo) tevreden houd is de huidige platte organisatie structuur waar bij iedereen voor iedereen de deur altijd open staat. Qua secundaire arbeidsvoorwaarden verschillen we echt niet veel van andere IT bedrijven, maar er is 1 belangrijk verschil: naast je standaard pakket aan voorwaarden is (bijna) alles bespreekbaar.
We willen (zoals iemand dat ooit mooi zei) 'het beste jongetje van de klas' syndroom uitstralen. Daar hoort gewoon bij dat je je medewerker beloont en tevreden houdt.
Binnen m'n eigen club is iedereen gedetacheerd, maar we komen wel minimaal 1 keer per maand bij elkaar om wat kennis over te dragen en gezellig bij te kletsen of andere leuke dingen te doen. Onderling contact is dus erg belangrijk.
Leuk voorbeeld is bv dat we volgende maand een interne 24 uurs RAD race gaan doen waarbij iedereen uit de holding mee kan doen (JAVA/.NET/ruby/Flex/etc)
De mensen die bij QNH werken worden dus wel redelijk streng geselecteerd op hun kwaliteiten, maar zoals eerder al aangehaald werd in dit topic idd niet direct op hun lijstje met certificaten en diploma's. Het is ook geen bedrijf voor stoffige techneuten. Je wordt ook wel op persoonlijkheid geselecteerd icm je technische kwaliteiten.
Hopelijk geeft het zo een beetje een beeld.
Als er nog specifieke vragen zijn, hoor ik het wel
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*