Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik ben een trouwe lezer van dit forum ik vind het ook zeer nuttig en interessant. Keep up the good work.

Nou vraag ik mij af of er mensen hier aanwezig zijn die ervaringen hebben met QNH

http://www.qnh.nl

bij voorbaat dank

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Welkom op GoT.

De ervaring leert dat zo'n topic het beste loopt wanneer de topicstarter (TS) aanvangt met wat informatie over het bedrijf, zijn/haar verwachtingen, de reden van vragen, etc. Daarom stellen we op het forum ook enige eisen aan een startpost behalve het stellen van een vraag (zie de FAQ etc) :) Kun je je startpost aanvullen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is het probleem nou juist ik weet vrij weinig van dit bedrijf alleen hetgene wat op hun website vermeld. Naar vertellen is de bedrijfscultuur zeer goed voor ambitues ingestelde personen meer gericht op de competenties dan op diplomas. Ook een bedrijf die zeer veel investeerd in
haar personeel.

Het heeft bedrijf heeft ook meerdere vestigingen en de internationale mogelijkheden zijn er zegt men.

Dit is wat ik gehoord heb voor de rest weet ik het allemaal niet dit is natuurlijk naar vertellen. Maar de werkelijkheid wijkt grotendeels af van wat er verteld vandaar ook mijn vraag.

Ik hoop hiermee iets wijzer te worden over dit bedrijf.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Wish

ingwell

hmm,

Never heard of them. En ik ben toch alweer een tijdje op zoek naar een dergelijk bedrijf ;) .
Kan dan ook niet inhoudelijk op je vraag ingaan maar wat me opvalt is dat de focus ligt op business application integratie. En wat ik daar dan mis is SAP XI als ik zo kijk naar hun partners en de gevraagde skillsets in de vacatures. Dat zou wel een misser zijn als ze ooit bij het boven segment van het MKB of zelfs hoger binnen willen komen als leverancier.

(oi, volgens hun referenties zitten ze daar wel binnen. I stand corrected.)

En helemaal offtopic: Bij het zien van het logo had ik direct een associatie met het oude logo van CMG

[ Voor 8% gewijzigd door Wish op 29-03-2007 14:53 . Reden: had nog niet bij de referenties gekeken ]

No drama

Verwijderd

Topicstarter
danmaarniet schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:41:
hmm,

Never heard of them. En ik ben toch alweer een tijdje op zoek naar een dergelijk bedrijf ;) .
Kan dan ook niet inhoudelijk op je vraag ingaan maar wat me opvalt is dat de focus ligt op business application integratie. En wat ik daar dan mis is SAP XI als ik zo kijk naar hun partners en de gevraagde skillsets in de vacatures. Dat zou wel een misser zijn als ze ooit bij het boven segment van het MKB of zelfs hoger binnen willen komen als leverancier.

(oi, volgens hun referenties zitten ze daar wel binnen. I stand corrected.)

En helemaal offtopic: Bij het zien van het logo had ik direct een associatie met het oude logo van CMG
Dat gevoel had ik ook maar op hun website afgaande (beknopt maar krachtig) lijk het mij een bedrijf van no-nonsence. Ook de informatie is heel erg algemeen wat vrijwel alomvattend is. Daarbij komt ook nog eens kijken dat zij een stuk of 6 vestigingen vermeld hebben staan op hun website geeft wel een vertrouwelijk gevoel.

Ik heb er ook nooit van gehoord om eerlijk te zijn maar door een vreemde wijze is mijn cv toch op actief komen te staan op monsterboard wat niet geheel de bedoeling was. Wat tot oorzaak heeft geleid dat ik al binnen 1 dag iets 10 bedrijven aan de lijn heb gehad of ik daadwerkelijk geinteresseerd ben.

Dit was het enige bedrijf waar ik toch niet meteen een "nee" kon verkopen.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
Ik heb geen directe ervaring met QNH, maar ik weet wel dat het een serieus bedrijf is en dat ze niet zomaar in elke IT'er geinteresseerd zijn. Ga in ieder geval ff praten.

Verwijderd

Topicstarter
Abom schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:06:
Ik heb geen directe ervaring met QNH, maar ik weet wel dat het een serieus bedrijf is en dat ze niet zomaar in elke IT'er geinteresseerd zijn. Ga in ieder geval ff praten.
Om nog maar even toe te lichten. QNH beschouwt IT als een topsport werd er gezegd. Letterlijk: "je moet de top weten te bereiken en daar te blijven". Dit zijn de redenen waarom zij ver boven de markt betalen en ook in je investeren het lijkt mij een beetje Amerikaanse mentaliteit.

Maar bedankt voor je reactie.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:41

momania

iPhone 30! Bam!

Grappig, doe je een search op het bedrijf waar je werkt, kom je dit topic tegen. :D
Ik had dit topic helemaal gemist.

Ik ben zelf werkzaam bij QNH (binnen de Delion BV, java application development)

Als er nog behoefte is om meer informatie over hoe QNH in elkaar zit qua bedrijf en hoe men te werk gaat wil ik wel eventuele vragen beantwoorden om het een en ander toe te lichten :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Falcon
  • Laatst online: 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Momania.. daar wordt toch om gevraagd :?.. dus kom maar met je info! :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

ok :P

QNH is een holding met zelfstandig werkende BV's die allemaal hun eigen aandachtsgebied hebben.
De organisatie is erg plat. Ik zal even mijn onderdeel als voorbeeld pakken:

Ik zit binnen de club die java application development/architecture doet (we doen ook wel wat project management, requirement management etc, maar hoofdzaak is java ontwikkeling/design)
We zijn nu met een team van ~25 man. De enige 2 personen die ander werk doen in ons team is m'n directe baas (BV directeur dus) en zijn 'assistent'. Assistent is een groot woord, want eigenlijk is zij gewoon een collega die wat HRM zaken doet, gesprekken voert, dingen onganiseerd, etc, etc.
Mijn baas noemt zich zelf ook gewoon een collega, alleen doet hij geen development maar sales. :)

Boven ons zit de Holding, met een algemeen, commercieel en een communicatie directeur. Meer zit er dus niet tussen jezelf en de top van het bedrijf. Uiteraard zitten binnen de holding nog mensen met algemeen ondersteunen de functies (secretariaat, contracten, juridische zaken, etc)

QNH doet erg veel om zijn mederwerkers tevreden te houden. Er worden dus veel leuke uitjes of andere dingen georganiseerd. Ander belangrijk punt waarmee QNH de mederwerkers (imo) tevreden houd is de huidige platte organisatie structuur waar bij iedereen voor iedereen de deur altijd open staat. Qua secundaire arbeidsvoorwaarden verschillen we echt niet veel van andere IT bedrijven, maar er is 1 belangrijk verschil: naast je standaard pakket aan voorwaarden is (bijna) alles bespreekbaar.

We willen (zoals iemand dat ooit mooi zei) 'het beste jongetje van de klas' syndroom uitstralen. Daar hoort gewoon bij dat je je medewerker beloont en tevreden houdt. :)

Binnen m'n eigen club is iedereen gedetacheerd, maar we komen wel minimaal 1 keer per maand bij elkaar om wat kennis over te dragen en gezellig bij te kletsen of andere leuke dingen te doen. Onderling contact is dus erg belangrijk.
Leuk voorbeeld is bv dat we volgende maand een interne 24 uurs RAD race gaan doen waarbij iedereen uit de holding mee kan doen (JAVA/.NET/ruby/Flex/etc)

De mensen die bij QNH werken worden dus wel redelijk streng geselecteerd op hun kwaliteiten, maar zoals eerder al aangehaald werd in dit topic idd niet direct op hun lijstje met certificaten en diploma's. Het is ook geen bedrijf voor stoffige techneuten. Je wordt ook wel op persoonlijkheid geselecteerd icm je technische kwaliteiten.

Hopelijk geeft het zo een beetje een beeld.
Als er nog specifieke vragen zijn, hoor ik het wel :)

• Falcon
  • Laatst online: 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bedankt! Waar zitten voornamelijk jullie klanten?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

De meeste klanten zitten toch wel in de bank en verzekerings sector. (Qua development dan)

Infrastructuur zaken en business integration zit meer verdeeld over verschilende sectoren bij vooral 2-tier bedrijven.

Verwijderd

Een ex-collega van mij heeft een jaar bij QNH gewerkt in de .NET / MS CRM kant, maar is weggegaan vanwege het structureel niet nakomen van afspraken en redelijk ad hoc omgooien van assignments. Ik ken hem als een eerlijk maar kritisch mens, dus lijkt me wel relevante info.

HTH :)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ik ben het binnen m'n eigen 'club' nog niet echt tegengekomen, maar ik kan niet zo specifiek zien hoe de andere onderdelen het wat dat betreft doen. Tuurlijk hoor je her en der wel wat roddels (het is tenslotte nog een redelijk klein bedrijf). :)

Verwijderd

heeft iemand nog recente ervaringen met dit bedrijf? specifiek project management toevallig?
Pagina: 1