Toon posts:

Floppy drive werkt niet goed?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb de floppy drive goed aangesloten(ik heb 3 floppy drives en allemaal goed).Lichtje brand. maar bij het opstarten geeft ie deze fout: Floppy disk error 40 press F1 to continue.

In windows geeft ie de Floppy drive wel aan(deze computer). Maar als je er een floppy indoet zegt ie: Apparaat niet gereed...(leest dus niet):(

Weet iemand het misschien...of in de bios iets instellen...

Verwijderd

Uh het lichtje van de floppydrive behoort toch uit te gaan na het opstarten?

Maar hier zit de floppy drive als volgt aangesloten (en die werkt):

Het is de A (/dev/fd0/): drive, dus deze zit aan het uiteinde van de kabel, daar waar zo'n slagje in de kabel zit. En de rode ader zit naar de voeding, welke precies aan de anders zit dan op een HD.

Duidelijker kan ik het toch niet uitleggen :)

Check anders of de kabel goed zit op het moederbord (of de floppy drive controller).

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

De kabel zit verkeerd aangesloten als het FDD-lampje blijft branden.

Controleer of de Rode Ader (Pin 1) ook op de controller op pin 1 zit. Controleer ook of de FDD op de stekken NA de twist zit en ook daar de rode ader op Pin 1. Bijna altijd staan Pin 1 aangegeven, dus kijk even goed naar je Hardware.

Murphy was an optimist

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Verder moet je a-flop op de laatste connector worden aangesloten bij veel mobo's (da's dus de connector NA de 'slag' in je kabel) anders wordt ie fout herkend. Als je zo'n kable hebt met maar 1 connector dan moet je een andere kabel nemen/kopen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me